PhD topic

Thanks ik ga het maandag in elk geval wel even met m’n promotieteam bespreken. Op dit moment voelen de meeste van deze dingen niet optioneel, maar misschien valt het mee of is er toch meer ruimte om nee te zeggen dan ik denk.

Ze voelen/zijn bij mij ook zeker niet optioneel, vandaar onderhandelen en vermijden. Het is gewoon continue voor jezelf opkomen met goede argumenten.

2 likes

Helemaal eens met @Shaaar . Bij ons gaat het ook het hele jaar door. Met bezuinigingen was de eerste oplossing gelijk al: PhDs moeten meer onderwijs gaan geven en zat er nog geen 10 minuten later een lijst in de mail bij welke vakken je was ingedeeld. Ook in mijn contract staat dat ik tussen de 10-20% procent van mijn tijd onderwijs moet geven en daar vallen stagiaires en thesis studenten ook onder. Ik ben die uren dus stricter gaan bijhouden en heb uiteindelijk toen ik er alweer overheen zat aangegeven dat ik dus geen vakken dat jaar meer ging geven.
Daarnaast wordt onderzoek steeds meer interdisciplinair, ook mijn project valt binnen 4 verschillende leerstoelgroepen en nog allerlei andere organisaties buiten de universiteit. Op een geven moment wordt er overal verwacht dat je bij elke bijeenkomst, event, whatever aanwezig bent en ook nog weer een workshop of praatje geeft. Daarin ben ik ook echt veel meer nee tegen gaan zeggen en kritischer gaan kijken wat het mij zelf nou oplevert.

3 likes