Piercingtopic

Wij raden altijd aan om na 6 tot 8 weken terug te komen voor een downsize.

@Popje er zijn zóveel mooie nostril sieraden! Dit is mijn neus bijvoorbeeld (ja, uiteraard vind ik mijn eigen sieraden mooi, haha):

Samenvatting

Login • Instagram

Maar er zijn echt heel veel opties als je naar een staafje switcht. Dus echt een tip kan ik je niet geven, want het is heel smaakgebonden. Maar je hebt ends (zo heet het ‘knopje’ wat op je staafje gaat) in zoveel soorten en maten, er zit geheid wat voor je bij.

Vind het trouwens altijd zo leuk om enthousiaste berichtjes over Joan te lezen als voormalig collega :blush:

7 likes

Ik heb mijn conch ruim een jaar en de shop waar ik hem zette heef beide keren dat ik terug kwam gezegd dat ik beter geen kortere kan plaatsen. Heb ik dan een gek oor?

———

Ik heb een andere vraag. Kan je op het oor waar net een daith in is gepiercet meteen liggen? Ik denk er over om een daith te nemen maar het andere oor met de conch ligt nog niet heel lekker en dan kan ik straks op geen een oor liggen.

Ik kon er de eerste paar weken niet echt op liggen nog en het duurde best even voor het geen pijn meer deed. Vond het daarna wel de allerfijnste piercing qua genezing. Stuk minder last van gehad dan m’n helix en forward helix.

1 like

Ohhh ik vind dit juist heel lief, dankjewel voor je lieve compliment :smiling_face_with_three_hearts:

En jij ook dankjewel lieve @camper :heart:

@ZusjevanJoost 6 tot 8 weken is uiteraard als alles goed gaat en je oor rustiger is. Als je te lang wacht is het vaak zo dat je juist door dat lange staafje je oor meer irriteert en daardoor niet kunt downsizen, omdat die ruimte er niet voor is.

Wat betreft de daith moet je daar gedurende de genezingsperiode eigenlijk ook helemaal niet op slapen. Mijn filosofie (en de piercers waarmee ik heb gewerkt) is dat je maar aan één oor per keer genezende piercings mag hebben. Dan kan je iig nog op een kant slapen.

2 likes

Hè shit en nu? Het voelt een beetje als een loop haha. Het is inderdaad nog wat rood maar er zit wel een beetje speling als ik het staafje heen en weer beweeg.

En bedankt over je advies over de dait! Ook @lisaanna

1 like

Ik heb toen ik mn daith had laten zetten een reiskussentje gekocht zodat ik toch op die kant kon slapen, met m’n oor in dat gat.

Oh dat is wel heel slim. Dank je!

1 like

Het nadeel is alleen dat je niet kan controleren hoe je op dat kussen ligt gedurende de nacht aangezien je zo’n 40 keer per nacht draait. Dus je kunt dan alsnog op je piercing gaan liggen. Vandaar dat wij altijd mensen aanraden om met een haarklem aan de kant van de piercing te slapen.

@ZusjevanJoost ja het wordt ook een beetje een loop dan haha. Beste is om je piercing te baby’en tot 'ie weer geslonken en rustiger is en dan asap laten downsizen. Komt goed! Oh enne, NIET JE STAAFJE HEEN EN WEER BEWEGEN!!! Hahaha.

3 likes

Hahah ok ok! Gewoon afblijven dus. Maar soms wil ik hem ff schoonmaken en wat vieze korstjes/frumeltjes weghalen.
Wat is baby’en?

Behandelen alsof 'ie net nieuw is! Dus afblijven, met die haarklem slapen, één (max twee) keer per dag insprayen met steriele zoutspray (Neilmed) en dat na een paar minuten ‘marineren’ zachtjes afspoelen onder de douche en droogdeppen met een gaasje. Korstjes/frummeltjes die er op deze manier afgaan zijn mooi meegenomen (je kan korstjes ook goed los laten komen als je ff iets van een minuut een zachte straal op je oor zet), maar niks forceren. Je verstoort dan steeds het genezingsproces waar je lichaam zo hard aan werkt (net als je een korstje van een ander wondje op je lichaam trekt).

4 likes

Ok helder allemaal. Ga ik dat doen. Dank je wel :hugs:

2 likes

Ik ben echt verliefd op een daith piercing geworden (via jouw insta volgens mij @Radio)

Deze. Maar mijn moeder zat vanochtend naar mijn oor te kijken en dacht dat het met mijn anatomie niet zou kunnen :joy:

Wat denken jullie?

2 likes

Gewoon even aan de piercer vragen in de shop! Zij kunnen goed beoordelen of hij gaat ‘passen’. Ik heb een relatief klein oor en bij mij paste hij ook goed!

1 like

Waarop baseert ze dat?

Vanaf een foto is het niet te beoordelen of je de anatomie ervoor hebt, een foto is 2D en kan je niet alle benodigde informatie vanaf lezen. En random mensen op een forum die er niet voor opgeleid zijn hebben al helemaal geen idee waar ze op moeten letten :sweat_smile:

Voor zover ik kan zien moet het wel lukken, maar nogmaals, dat moet je echt even in persoon door een kundige piercer laten beoordelen!

1 like

Haha true, wilde mezelf de teleurstelling besparen dat het niet zou kunnen, haha. Maar idd, ik moet gewoon even langs een shop!

Hoi hoi allemaal,

Ik zit al een tijdje te denken om een vch te laten zetten. Ik woon in Roosendaal, maar de shops hier zetten ze geloof ik niet, staat in ieder geval niet op hun website.

Iemand ervaring met deze piercing en dingen waar ik eventueel rekening mee moet/kan houden?

Thnx alvast!

3 likes

Allerbelangrijkste: Laat het alsjeblieft door een kundige piercer zetten. Er gaat teveel mis bij genitale piercings omdat veel piercers niet voldoende kennis hebben. Veel professionele piercers zetten ze niet, omdat ze zichzelf niet kundig genoeg vinden. Dus mocht het zo zijn dat je er iets langer voor moet reizen of het iets prijziger is dan de piercer om de hoek - alsjeblieft, heb het er voor over.

Shops semi bij je in de buurt waarvan ik de kwaliteit en professionaliteit kan garanderen en weet dat ze deze service aanbieden:
Pirate Piercing in Turnhout en Antwerpen
Modern Body Studio in Middelburg

Als je dan uiteindelijk een piercer hebt gevonden en je piercing hebt, dan is de genezing een breeze vergeleken met andere piercings :blush:

Ja ik wil het sowieso door een piercer laten zetten die het wel vaker heeft gedaan! Reizen is totaal geen probleem!
Ik heb nu tongpiercing en had 2 tepelpiercings maar die zijn inmiddels verleden tijd…

Ervaring met Dutch Ink in Vlaardingen?

Ik hoop inderdaad dat de genezing meevalt! Zit nu een beetje te denken wanneer ik hem laat zetten. Aan de ene kant zo snel mogelijk, want dan is hij genezen voor de zomervakantie als we weg gaan. Maar het motorrij seizoen begint ook bijna… denk dat dat in het begin lastig zal zijn haha

Hiermee adverteren ze:

Alleen dat al zegt imo veel over hun kwaliteit. Zou ik niet heen gaan :sweat_smile:

6 likes

Ik wil graag een septum laten zetten, wat is jullie ervaring met gelijk naar binnen draaien? Ik denk dat ik hem voor werk namelijk sowieso één dag per week moet omdraaien helaas…