Ik heb 3 weken geleden een conch laten zetten en het herstel ging goed. Tot m’n dochtertje met haar haren erachter bleef hangen van de week. Het is nu mega dik aan de achterkant, het bonkt en voelt warm aan. Ik maak 1x per dag schoon met zout. Zelfs m’n lymfeklier is nu opgezet achter m’n oor… Kan ik nog iets doen om de irritatie/ ontsteking te stoppen?
Ik ga zo mn piercing laten zetten en ik ben helemaal zenuw. Niet eens voor de pijn. Maar gwn dat er onbekende mensen heel dicht in mn aura komen en dat ik dan niet weet of ik lekker kan ademen of niet.
Het staafje was kort genoeg zei ze. Heb zelf het idee dat ie nog wel wat korter kan, maar misschien was dat nog niet zo handig op dit moment voor als m’n oor toch weer wat dikker zou worden? Is ook weer niet zo lang hoor dus t valt ook wel mee denk ik!
Mijn bovenste helix in hetzelfde oor (die vanaf het begin 2 jaar geleden nooit problemen had gegeven) was ook ineens aan het klooien vlak na m’n eerdere post, weet niet of m’n oor er even geen zin in had ofzo, haha. Heb alles toen ook weer laten checken en het viel allemaal mee zei ze en zag er prima uit. Nu een weekje later lijkt alles ook weer terug rustig te zijn en die flat ziet er (voor zover ik de achterkant zelf goed kan zien) ook een stuk beter uit. Nu hopen dat ik er niet weer lomp tegenaan tik/iets erachter laat haken ofzo in de komende dagen
Bedankt voor de uitleg. Ik had aanvankelijk een afspraak bij Le Sting maar die hadden ze gecancelt (moet er 60 min voor reizen) en ik was in het zelfde weekend wel in Rotterdam dus toen gekozen om naar Queen of Rings te gaan.
Ik ga denk ik volgende maand naar Le Sting zodat zij mij verder kunnen adviseren en helpen.
Oef ik zou om eerlijk te zijn niet op hun advies (en kwaliteit van sieraden/nazorg) vertrouwen lekker terug naar Le Sting gaan hoor!
@littlenumbers ah nou als alles nu wat rustiger is dan gaat het in ieder geval de goede kant op! Uiteindelijk heb je de piercing natuurlijk ook nog niet zó lang, dus komt goed.
@Feetje niet meer gaan schoonmaken of gekke andere nazorg dingen doen (ook niet in een kopje met een zelfgemaakt zoutmengsel hangen, dit is niet steriel + je maakt de oplossing nooit de correcte verhoudingen, en ik zou er ook niet op drukken! Dit zorgt allemaal voor meer irritatie namelijk), gewoon zoals je al doet 1x per dag met je steriele zoutspray schoonmaken, koelen met een icepack (probeer elke keer een nieuw plastic zakje eromheen te doen ivm hygiëne) en eventueel ibuprofen slikken. En natuurlijk niet op slapen en lief voor zijn!
Bedankt voor je advies. Je bent echt begaan met piercings, mede door je kennis & vakgebied maar ik waardeer het echt dat je altijd uitgebreid antwoord geeft en iedereen wilt helpen
Ja ik ben ook wel benieuwd!
Kan iemand mijn vraag beantwoorden?
Is het de bedoeling dat mijn rook piercing tijdens het schoonmaken op z’n plaats blijft zitten of is het beter deze ook naar boven te plaatsen?
Beetje lastig uitleggen, hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen
Je moet je piercing zo min mogelijk bewegen. Dus op z’n plek laten zitten. Als er een hardnekkig korstje oid zit dan gewoon lekker lang spoelen onder de douche en desnoods met een gaasje voorzichtig wegvegen.
Je wilt dat je lichaam het wondje gaat genezen en een ‘tunneltje’ gaat vormen. Als je je sieraad beweegt verstoor je steeds dat genezingsproces van je lichaam.
Dan kan ik dus concluderen goed bezig te zijn
Het ziet er ook goed uit tot op heden, oor is bij aanraking gevoelig en iets gezwollen, dit trekt wel weg na geruime tijd dunkt me
Yes, zwelling en gevoeligheid horen er bij! De zwelling kan ook zeker nog meer worden. Als je lief voor je oor blijft dan ben je er sneller vanaf
Gaan we voor.
Hopelijk blijft het goed gaan.
Normaal gesproken gebruik ik voor m’n piercings een zoutoplossing en nu maak ik het op advies van mijn piercer schoon met unicura.
Ervaringen hiermee zijn nogal wisselend las ik.
Mn piercings gaan vanzelf soms bewegen. Ik heb namelijk amper last van zwelling gehad en omdat het staafje natuurlijk lang is steken ze soms meer naar buiten enzo.
Ik duw ze verder niet terug of iets maar kan dat kwaad?
Zolang die beweging niet wordt geforceerd is het prima. Je kan het ook niet altijd voorkomen, want je leeft gewoon natuurlijk haha!
@Radio heb je toevallig tips voor piercingshops in zuid Limburg? Ik wil een septum laten zetten denk ik maar door jouw verhalen durf ik niet meer zomaar ergens heen Amsterdam mag ook want daar ben ik 21-22 mei voor 'n weekend. Mijn vriend heeft een afspraak bij een tattoo artist die ik via jouw insta ken overigens haha
Staal & Inkt in Heerlen! Zuidelijker kan bijna niet
https://www.staaleninkt.nl/
De mensen die in Amsterdam werken die ik ken (en vertrouw) werken niet in het weekend of nog niet in de neus/mond. Waar gaat je vriend heen?
Lillysuetattoo! Ik mag hopen dat ze dat weekend werkt maar eerlijk zou t me ook niet verbazen als mijn vriend de datum verkeerd onthouden heeft
En dankjewel voor de shop tip!
Hahaha ik bedoelde qua piercers die werken dat weekend, no worries! Zal vast goedkomen. Zij is een van mijn beste vriendinnen, supertof dat hij naar haar toe gaat Ik heb zelfs met hem gemaild voor het inplannen denk ik.