Piercingtopic

Mijn collega heeft een daith piercing laten zetten, zij heeft het advies gehad de piercing bij het schoonmaken iedere keer te draaien.

Er is mij altijd vertelt dat dit bij vrijwel alle piercings een slecht idee is.
Dit zou niet bevorderlijk zijn voor het helingsproces.

Iemand die weet wat het meest verstandig is?

3 likes

Schoonmaken en verder afblijven!

2 likes

nee niet aan gaan draaien hoor! Gewoon schoonhouden, voorzichtig evt bloed / kortsjes weghalen.

3 likes

Heb het doorgegeven aan betreffende collega.

Bedankt voor de reacties :+1:

Weet iemand een goede piercingshop in Londen toevallig?

Rising Bastards!

@DavidRose Sacred Gold.

@Mirke altijd van verse piercings afblijven. Ten eerste omdat je anders superveel bacteriën naar het wondje brengt (je handen zijn gewoon altijd vies), en ten tweede omdat je bij een piercings juist wil dat dat kanaaltje zich gaat vormen. Door het steeds te draaien verstoor je het genezingsproces (zie het als het korstje van je wondje trekken) waardoor je de genezingsduur verlengt en ook mogelijk problemen kan veroorzaken door de irritatie van het wondje.

3 likes

En dan te bedenken dat ze dergelijk advies heeft gehad van de piercer :thinking:

1 like

Tsja, er zijn heel veel piercers in Nederland (en de rest van de wereld) die naar mijn mening volgens een veel te lage standaard werken en gedateerde kennis hebben en toepassen. Maar goed, het is geen beschermd beroep dus elke gek kan het vak uitoefenen :woman_shrugging:t2:

1 like

Ik laat volgende week dinsdag een neuspiercing zetten weer (ringetje). Het is 10+ jaar geleden dat ik piercings heb gehad. Wel van alles: neus, tong, wenkbrauw, en lip.
Maar wilde al een tijdje weer een neuspiercing.

8 likes

Ik voelde me altijd te oud voor piercings maar ik dacht vandaag fuck dat, dus ik heb vanmiddag meteen een mid helix laten zetten. Pijn viel mee maar heb het genezingsproces en dan vooral het slapen wel wat onderschat haha. Maar wel blij mee! Wil er later nog eentje naast

3 likes

Hoe oud ben je dan?? Ik nader de 40 en laat nog steeds nieuwe zetten, dit is toch juist de tijd ervoor

3 likes

Leuk! Neuspiercings zijn heel mooi! Ga je direct met een ringetje gepierced worden?

1 like

Ja :slight_smile:

2 likes

Heb m’n rook piercing 10 maanden en ben nog altijd braaf 2x daags aan het zeezouten.

Ondanks dat heb ik wederom een bultje boven m’n ringetje. (Niet pijnlijk)

Enkele keer dat ik het ringetje beweeg is tijdens het douchen.

Wat doe ik fout?!

Foto ter illustratie

2 likes

Een ringetje is niet bevorderlijk voor de genezing, vaak is wisselen naar een kwalitatief goed materiaal en pasende lengte staafje stap 1 naar een blije piercing.

1 like

Was al een beetje bang dit antwoord te krijgen :stuck_out_tongue_winking_eye::no_mouth:

Het sieraad waarmee gepierced is heb ik niet meer dus een nieuw staafje besteld zojuist, hopelijk dinsdag binnen.

Hopelijk dan meer succes.

3 likes

Je kan ook langs de piercer, die hebben wss hogere kwaliteit sieraden en weten de maat goed! En trouwens na natmaken goed droogmaken, voorzichtig met keukenpapier. En ik doe ook vaak nadrogen met de fohn op koud.

Laatstgenoemde doe ik met al m’n piercings.
Altijd droog deppen met keukenpapier na de zeezout badjes.

M’n piercer verkoopt geen hoogwaardige kwaliteit sieraden. Bovendien neem ik haar adviezen in twijfel dus koop liever bij alloverpiercings. (Hier komen al m’n piercings vandaan)

3 likes

Heeft iemand dit weleens gehad? Niet in het gaatje maar erachter zit een buitje dat zwart is:

Samenvatting

1 like

Gewoon laten zitten en niet steeds eruit halen? Kan echt wel maanden tot een jaar duren hoor. Geen zalfjes smeren, zoutspray gebruiken en er verder niet aanzitten.

1 like