Grootste deel van hun sieraden is niet geschikt voor verse piercings (hetzij qua materiaal aangezien goldplated sieraden niet veilig zijn voor verse piercings, hetzij qua type sieraad die ze in bepaalde piercings gebruiken zoals een curved barbell in een forward helix - dit is gewoonweg no bueno), ze schieten nog gaatjes in de oorlellen, piercers die er vast werken zijn niet heel kundig (piercen mss wel al langer, maar hun kennis/technieken zijn outdated), hun hygiënestandaard is ook niet up to par enzovoort.
Ik zou persoonlijk voor de meeste piercings (uitzonderingen daargelaten) niet gauw een dunner staafje dan 1,2mm aanraden in verband met de stabiliteit in het weefsel. Maar verder kan het prima en zal de huid om het sieraad gaan krimpen.
Thanks! Ik wilde graag mijn nicht trakteren op een nieuwe piercing maar we gaan wel ergens anders heen haha!
En ik had al heel veel gevonden over een dunner staafje. Ik ben gepierced met 1.2g 5 jaar geleden en mijn nieuwe piercing is 1.0. Verschil is 0,2 mm. Mijn helix is “stabiel” en geeft al jaren geen gedoe. Ik lees over het algemeen verhalen dat het kan maar dat het niet is aan te raden als je nog een verse piercing hebt. Durfde het dus aan en heb hem er in gedaan!
Heb je die laten downsizen? Mijn helix was mijn eerste oorpiercing en waar ik hem heb laten piercen is mij nooit iets verteld over downsizen (dusja wist ik veel). Heb die nu bijna 2 jaar en die kon soms uit het niets ineens gaan vervelen. Ga nu naar een andere piercer en heb hem daar door een ringetje laten vervangen en nergens meer last van. En wat ik bij haar heb laten piercen wordt wel gedownsized. Die helix bleef toen met een staafje ook altijd haar achter hangen en die had al die tijd ruimte om te schuiven waardoor t weer ging irriteren
Dit deden ze vroeger toch ook. En toen ineens een tijdje niet en nu dus weer wel…
Anyhow dont do it!
Wist niet dat geluidloos een ding was
Ik heb in mijn tienerjaren een lippiercing, wenkbrauwpiercing en tepelpiercing gehad. Die laatste 2 groeiden heel snel uit dus weinig plezier van gehad. Ook verschillende keren een neuspiercing laten schieten (ja, 20 jaar geleden). Nu was ik al heel veel jaar piercingloos en wilde al langere tijd weer een neuspiercing.
Anderhalve week geleden heb ik mijn neus laten piercen en ik ben er zó blij mee! Het was wel een stuk pijnlijker dan schieten, maar hij zit heel mooi en het herstel gaat so far heel goed. Ik heb vervolgens het hele piercingtopic doorgelezen (dank met name @Radio voor alle informatie) en ga nu ook voor tweede gaatjes in mijn oorlellen en als mijn neus hersteld is, wil ik graag een daith!
Leuk!! Ik heb ook lang een daith gehad, een van mn favo’s!
Dit gaat echt pussy klinken hahaha.
Ik lees overal dat het piercen van je oorlellen (met naald) bijna geen pijn doet. Ik heb naalden angst, alleen kriebelt het wel heel erg om mn gaatjes te laten doorprikken en weer oorbellen te dragen. Heb als kind gaatjes laten schieten die nu helemaal dicht zijn volgens mij.
Vallen je oorlellen echt mee?
Het is echt een kwestie van pijngrens, die is voor iedereen verschillend natuurlijk
Ik vond het echt 0,1 pijn doen, dus echt verwaarloosbaar haha.
M’n vriend heeft onlangs z’n oorlel laten piercen en hij vond het niet pijnlijk! Alsof je een klein velletje op je arm tussen je vingers knijpt
Ik heb ook nogal naaldenangst (hoewel het na de coronaprikken die ik van mezelf per se moest nemen iets afgenomen is) en heb deze week een septumpiercing laten zetten.
Toen ik daar lag bonste mijn hart echt in mijn keel haha, maar de prik zelf (net als in je oorlellen niet door kraakbeen) ging zó snel en was ook zó niet pijnlijk dat het me echt alles meeviel!
Ik ga maandag een tragus laten zetten na twee jaar moed verzamelen
Had al gedroomd dat de tragus geschoten werd en toen ik in de spiegel keek, had ik opeens ook een neuspiercing waar ik helemaal niet om had gevraagd
Ik vind het zoooo eng. Ben ook bang dat de vriendin die meegaat opeens last minute afzegt. Allemaal stress haha
Tragus is een chille piercing het zetten doet ff pijn maar de heling was super chill.
Thanks, zo’n berichtje doet me echt goed hahaha
Na bijna 2 jaar lijkt het erop dat ik moet afscheid gaan nemen van mijn tepelpiercings. Heb er nu al weken last van en het lijkt erop dat mn lichaam hard bezig is ze eruit te duwen. Iemand nog tips hoe ik ze het beste eruit kan halen en moet naverzorgen?
Thanks! Ik heb dat nog wel in huis dus moet goed komen.
ik heb echt 10000 piercings maar ik heb nooit geluk met genezen omg. ik heb mijn ‘hoge’ gaatjes (recht boven mn normale gaatjes) al sinds maart ofzo en nog steeds allemaal korstjes. mijn tragus duurde 1 jaar dus dat valt wel mee maar mijn rook duurde 2,5 a 3 jaar, mijn septum bijna 1 jaar, andere kraakbeenpiercings ook een jaar of 2… neuspiercing lijkt nu redelijk goed te gaan (nadat hij aan het begin zo gezwollen was dat het gat opgerekt moest worden), zit nu op 4 a 5 maanden maar soms snap ik echt niet waar ik nog aan begin