Piercingtopic

Ik heb laatst een bikini foto gemaakt en daarbij had ik een wondje boven mn navel. En toen dacht ik hey een navel piercing zou me best leuk staan haha. Nu wil ik jullie ervaringen weten. Blijf je achter dingen haken? En hoelang duurde t herstellen bij jullie?

1 like

Geen idee meer hoe lang het herstellen duurde want het is 12 jaar geleden dat ik ‘m liet zetten.
Maar vorige week ben ik voor het eerst ergens achter blijven haken. In 12 jaar tijd dus. Ik merk nu wel dat ‘ie wat scheef begint te zitten, als in dat het sieraad wat naar rechts draait.

1 like

Ik heb de mijne al een eeuwigheid 🫣.Genezen ging volgens mij best goed, kan me niet herinneren dat ik er problemen mee had.

Ik bleef er vroeger mee aan m’n riem haken (broeken/riem tot net onder de navel & juweeltjes met lange slierten, zegt iets over hoe lang ik ‘m al heb :joy:) maar de laatste jaren zit er een gewone piercing in en blijf ik eigenlijk niet hangen.

Sindsdien ben ik wel ouder geworden en wat bijgekomen/afgevallen etc dus als ik 1 op 1 zou vergelijken denk ik dat de plaatsing er niet meer 100% hetzelfde uitziet, maar alsnog zit ‘ie recht, niet uitgegroeid etc en ben ik er nog altijd blij mee :grin:.

1 like

Ik heb hem op m’n 16de laten zetten en heb hem nu denk ik zo’n 8 jaar uit. Vond het niet zo mooi meer, zou niet weten eigenlijk of hij nog open is.
Paar keer ergens achter blijven haken maar nooit echt last van gehad. genezing ging ook heel snel. Heb een tijd veel gehoepeld en toen vond ik het wel heel onhandig. En met sommige spijkerbroeken had ik er last van

1 like

Bij mij duurde de genezing echt vrij lang. Denk 1,5 jaar. Maar was er toen wel blij mee. Heb ‘m zeker 12 jaar gedragen.

1 like

Ik heb sinds 4 maanden een navelpiercing en vind het wel lastig hoor, moet echt altijd opletten dat ik lage leggings draag en dat ik op de juiste manier ga zitten want ander zit het randje alsnog te duwen erop, geen panty’s aan of strakke topjes etc. Sowieso natuurlijk een jaar niet zwemmen of in bad, hij doet sinds 2 weken geen pijn meer maar ja makkelijk zou ik hem niet noemen

3 likes

Whut? Oke laat maar hahaha.

Een jaar niet zwemmen???

1 like

Dat is wel echt het allerbeste. Zwembaden zijn kei goor en navel duurt echt lang voordat ie genezen is

het advies is 6 a 8 weken en zeewater is volgens mij juist goed? dus denk dat dat niet uitmaakt

1 like

Het gaat niet alleen om het feit dat (zwembad)water smerig is, maar ook dat je wond lang vochtig blijft en daarmee een ultieme broedplaats voor bacteriën is.

Een jaar niet zwemmen is onzin. 6 tot 8 weken niet zwemmen is wel een goed idee.

1 like

Pff ik blijf gedoe houden met mijn kraakbeen piercings… Ze genezen zo slecht en als hij dan eindelijk even rustig is, begint hij weer op te spelen. Het is dat ik ze zo mooi vind, maar anders waren ze er allang uit geweest

Mensen met neuspiercings, hoe lang duurde de genezing bij jullie? Neusvleugel bedoel ik. Die van mij gaat nu wel prima maar is nog niet klaar (heb m bijna maanden). Ik lees altijd hele wisselende dingen en ik heb nog geen ervaring met neuspiercings dus ben benieuwd.

1 like

Die van mij was na een maand eigenlijk al heel prima en na twee maanden merkte ik er eigenlijk al niks meer aan qua gevoeligheid/roodheid etc. Na drie maanden heb ik 'm laten wisselen naar een ringetje en toen was het denk ik een week gevoelig als ik er aan kwam en sindsdien nul last meer van gehad/helemaal genezen. Maar ik heb denk ik wel geluk gehad, ook niks geen bultjes oid gehad terwijl je dat wel vaak hoort.

1 like

Ja ik durf geen precieze maanden te noemen maar misschien wel 9 maanden. Ik heb hem na 6 weken al gewisseld (dat was toen het advies, ik zou nu langer wachten) en had toen nog wel een half jaar af en toe gedoe (vieze bultjes, soms ineens een bloedblaar achtige situ). Mn septum was na een week al goed.

1 like

Ik kreeg aan het eind van de 9 mnd die voor de genezing stonden ineens nog een vochtbultje, maar gelukkig wel aan de binnenkant :raised_hands:

1 like

Ik heb aan de binnen en buitenkant een vochtbultje en heb ‘m nu 1,5 maand. Na ongeveer 2 weken was de gevoeligheid wel al helemaal weg. (Wel zelf bij mezelf gezet)

2 likes

Wtffffff echt? Dude, dat je dat kan

2 likes

Een keer diep ademen en het is weer voorbij hoor. :joy:

2 likes

Mijn conch was helemaal genezen, toen deed ik er een ringetje in en ging het mis. Alweer ruim een half jaar een staafje in maar hij wil maar niet genezen. Stom ding.

2 likes