Piercingtopic

Jaa dat had ik ook toen! Voelde me echt extra sexy met die tepelpiercing. Wil hem zo graag opnieuw, maar ook wel zonde als ie weer na 1,5 jaar uit is gegroeid.

2 likes

Het viel echt zo erg mee. Vond het niet eens heel veel pijn doen. Alle stress om niks ahhaha

39 likes

Hier een positief geluid over tepelpiercings: heb de mijne sinds 2019 en 2020 en ze zitten er nog in!

10 likes

Moet een piercingsierraad een minimale grootte hebben of kun je ook direct laten piercen met een minisierraadje?

1 like

bij wat voor piercing? er moet meestal wel een langer staafje in ivm zwelling maar soms kan er wel gelijk iets van een steentje oid op

1 like

Mid helix en flat. En dan wel een staafje inderdaad, maar het steentje/bolletje dan echt mini

Is volgens mij ook een beetje afhankelijk waar en door wie je je laat piercen.

Ik heb zelf nooit meteen vrije keus gehad, enkel wat betreft de kleur.

In Amsterdam zijn er zaken (o.a Anna + Nina) waar je meteen met het gewenste sieraad kan worden gepierced. Lijkt me wel dat het staafje na een x aantal maanden vervangen moet worden.

1 like

Ja hoor dat kan volgens mij gewoon! Bij lesting in Utrecht doen ze dit in ieder geval. Is wel vaak direct 14k goud dus dan betaal je wel direct veel knaken haha

1 like

verschilt idd per locatie, of heel klein kan weet ik niet specifiek. maar ik zou wel naar een goeie piercer gaan en niet naar zo’n juwelier waar piercen een soort side hustle is zoals anna+nina ik vertrouw dat nooit

4 likes

Ik heb inderdaad le Sting altijd de meest piepkleine discs gehad op m’n neus en in m’n navel gelijk bij het zetten

1 like

Je kunt bij high quality shops gepiercet worden met een sieraad naar keuze (uit hun collectie uiteraard).

Wel zijn er voor de end (of het ‘steentje’) minimum maten die je als piercer aan moet houden om te voorkomen dat deze in de zwelling van je verse piercing zakt.

Ik (en de piercers die ik ken) houd als richtlijn het aan dat het sieraad ongeveer 2x de dikte van het staafje moet zijn, dus bijvoorbeeld:

• als je gepiercet wordt op 1mm dan moet de end 2mm zijn
  • gepiercet op 1,2mm, dan moet de end 2,5mm zijn
  • gepiercet op 1,6mm, dan moet de end 3mm zijn

Hoop dat dit logisch is :blush:

1 like

Nee, werd afgeraden omdat t niet schoon is en tegen je tragus aanduwt. Ik fiets nu met één oortje in :smiling_face_with_tear:

1 like

Bedankt allemaal! Waar ik de afgelopen keer heb laten piercen zei ze dat die hele kleintjes van haar niet mogen bij een verse piercing, maar klonk heel erg als haar persoonlijke mening/voorkeur dan als een officiële richtlijn oid. En het gaat bij mij goed qua genezing, dus ga denk ik voor de volgende een shop zoeken waar t met sieraad mag die je ook graag wil ipv een tijdelijk balletje :blush:

Als hij eenmaal genezen is wel.

4 likes

Er zijn ook geen officiële richtlijnen wat de grootte van sieraden betreft :wink: Dit heeft met ervaring/kennis van een piercer te maken en is dus inderdaad een voorkeur. Ik zou bijvoorbeeld zelf nooit een neusvleugel met een ringetje piercen omdat ik de risico’s ervan ken/heb gezien (en daar dus mijn klant niet aan wil onderwerpen), maar dat betekent niet dat een andere piercer dat niet zou doen.

1 like

Ik was lekker eigenwijs en deed het wel gewoon. Ik kan echt niet zonder muziek tijdens het wandelen of op de fiets. En een piercing kan lang duren qua herstel dus dan zou ik echt maanden zonder moeten, niet te doen. Ik maak wel regelmatig mijn oordopjes goed schoon met alcohol.

3 likes

toevallig heb ik gisteravond mijn tepelpiercings eruit gehaald, vond ze echt heel leuk, maar altijd gedoe :sob:

3 likes

Hoe doen jullie dat met de kapper? Heb nu een maandje een forward helix en die begon eindelijk wat rustig te worden. Bij de kapper aangegeven dat ik piercings heb en dat ging bij t knippen en stylen helemaal prima, maar degene die t wassen deed (en waartegen ik het ook heb gezegd) is 100x over die piercing geragd :sob::sob: en ja had t nog een keer kunnen zeggen, maar ze was ook nieuw en dan vind ik dat lullig om meteen op een van dr eerste dagen te gaan zeiken. Alleen ja nu bloedt ie dus wel

1 like

Ik plak m’n (mid)helixen soms af met een klein stukje schilderstape. Heb dat in ieder geval steeds gedaan toen ze net gezet waren, want ik ben ook een keer half gestorven toen de kapper er met een kam in bleef hangen :cry:

zo’n bultje is best normaal en gaat meestal wel weg als je gewoon zeezoutspray blijft gebruiken. je kan ook langs je piercing gaan, maar ik zie echt geen redenen om hem eruit te halen vanwege een bultje als je hem pas 2/3 maanden hebt??

2 likes