Piercingtopic

Ja hoor, alle piercings kunnen in principe opgerekt worden. Zou dit dan wel door een piercer laten doen om weefselschade te voorkomen.

Als het gat genezen is en het litteken stabiel is kan er wel doorheen gepiercet worden. Maar dat moet een piercer beoordelen. Soms kan er ook net naast gepiercet worden.

Mijn vraag was meer of die irritatie pas twee jaar na het wisselen van het sieraad is ontstaan.

Hmm ja dan is het waarschijnlijk toch iets anders! Was je met dit probleem ook teruggeweest naar een piercer?

1 like

Ok ik heb mijn nieuwe shop gevonden
Wat is Joan een lieve vrouw en legt alles super goed en fijn uit.
De vorige keer dat ik mijn daith liet piercen was best pittig. Maar ik voelde serieus bijna niks gewoon! Echt bizar. Ga volgende keer voor mijn conch opnieuw

10 likes

Ja leuk is zij hè! Ik zit nu op t bankje buiten op haar te wachten :slight_smile:

3 likes

Ah super leuk. Wat ga je laten piercen?

Ik ga zaterdag (eindelijk!! Ik denk hier al jaren over) een conch laten piercen en ik vind het toch wel beetje spannend worden. Nu ik het tegen mensen om me heen zeg heb ik ook weer ALLE piercinggeneeshorrorverhalen voorbij horen komen haha. heb met mijn helix’en ook nooit veel gedoe gehad dus hopelijk is dat een goed voorteken

2 likes

een conch is vaak wel makkelijker omdat hij aan de voorkant ‘in’ je oor zit! je kan er bijna niet tegenaan stoten bijvoorbeeld

3 likes

Hier ook niets aan de hand, chille piercing!

2 likes

ahhh dank voor de bemoedigende woorden @Iertie @Electric @Vuile_bitch ! heb er zin in!

3 likes

Ik heb met al mijn kraakbeen piercings veel moeite gehad om te genezen… behalve met m’n conch :grin:.
Zoals hierboven al gezegd, zit zowat “in” je oor waardoor je minder last hebt.

1 like

En ook ik kan me in bovenstaande ervaringen vinden! Makkelijkste piercing met genezing ooit en ook een van mijn meest favoriete piercings, omdat je er zo’n lekker groot sieraad in kwijt kan :heart_eyes:

Heb toevallig een nieuw sieraad onderweg voor mijn conch (de 5e inmiddels vanwege bovenstaande reden hahaha), hopelijk is het er morgen!

3 likes

Nee, als je naar een (goede) piercer gaat dan is dat een heel andere werkwijze. Uitgaande van de gemiddelde persoon die lage kwaliteit materialen gebruikt, niet de juiste materialen gebruikt (denk aan een taper om een gat groter te forceren en dus schade te maken), te snel stretcht etc.

Bij een high quality shop koop je trouwens gewoon de sieraden in de volgende maat en worden ze voor niks geplaatst. Er vanuitgaande dat je piercing er klaar voor is.

In ieder geval absoluut niet met (spiraal)stretchers haha, maar met het principe van natuurlijk stretchen. Dus met behulp van het feit dat je lichaam zelf het kanaaltje van je piercing oprekt en vergroot. Hierbij is (steriel) glijmiddel, hoge kwaliteit materialen, geduld (minimaal 6-12 weken tussen elke stretchpoging), massage om het weefsel losser te maken etc. van belang.

Hier staat een hele hoop info over dit principe en de wetenschap achter het stretchen van een piercing:

Yay, mijn end van Mettle and Silver is er! Het is Winza saffier in een 14k geelgouden setting en ik ben zo verliefd :cry:

Foto maken van je eigen oor is lastig, maar ik heb mijn best gedaan haha.

37 likes

Oh leuk!! Meteen een afspraak gemaakt voor een conch nu ik die van jou zie.

2 likes

Nu we het toch over de genezing van oren hebben: hoe is dat met een daith? Ik pas er echt voor om een half jaar op één kant te slapen.

Maar merk zelfs bij mijn tweede oorlelgaatjes (4 mnd) dat als ik er teveel of onhandig op gelegen heb ze weer dik en pijnlijk worden.

Een daith zit meer in je oor, dus kan me voorstellen dat je die minder belast met zijslapen, maar hoor graag ervaringen!

ik heb geen ervaring maar je kan altijd een reiskussen gebruiken!

2 likes

Oh ja, goeie, dat is ook nog altijd een optie.

1 like

Heb mijn daith sinds een aantal maanden en voel 'm eigenlijk nooit als ik op die kant lig, echt heel fijn! En anders een kussen met een gat erin ook super, zeker als je van plan bent om nog meer piercings in je oren te laten zetten.

4 likes

Heb m’n forward helix nu sinds de zomer, maar het blijft rond het gaatje een beetje gezwollen en wat roder. Ik maak al regelmatig schoon en blijf eraf, slaap er niet op. Zijn er nog dingen die ik kan doen?