Piercingtopic

Oh ja, goeie, dat is ook nog altijd een optie.

1 like

Heb mijn daith sinds een aantal maanden en voel 'm eigenlijk nooit als ik op die kant lig, echt heel fijn! En anders een kussen met een gat erin ook super, zeker als je van plan bent om nog meer piercings in je oren te laten zetten.

4 likes

Heb m’n forward helix nu sinds de zomer, maar het blijft rond het gaatje een beetje gezwollen en wat roder. Ik maak al regelmatig schoon en blijf eraf, slaap er niet op. Zijn er nog dingen die ik kan doen?

Ik föhn mijn piercings droog na het douchen als ze moeilijk doen. Niet te veel aan zitten, maar wel zorgen dat het echt goed droog is zodat er niks kan gaan broeien. Niet op de heetste stand overigens.

1 like

Toen ik mijn daith liet zetten heb ik volgens mij een week, maximaal twee niet op die kant geslapen. Het is ook de piercing geweest waar ik by faaar het minst van heb gemerkt in het genezingsproces (ik heb tepels, twee nostrils, tragus, helix en navel gehad), omdat hij volledig in je oorschelp is kom je er nauwelijks aan en is het echt easy peasy. Jij kunt dit!!!

(+ ik vind het de mooiste oorpiercing dus ik ben altijd voor haha)

5 likes

Ik wil misschien een ander sierraad voor mijn septum, iets specialers dan alleen een simpel ringetje maar heb geen idee waar ik moet kijken haha

Ging dat ook om een conch?

Ik wil ook graag maar vrees wel voor de pijn en gedoe

Heb jij t al gezet?

Nee dat waren voornamelijk helixen haha, ik ken niet zo veel mensen met een conch!

Maar die van mij zit er in en tot nu toe gaat het heel goed! Is wel een moeilijke piercing om op de foto te zetten maar goed. Heb trouwens ook tweede earlobe laten zetten (of in dit oor eigenlijk eerste want dat eerste gaatje is echt niks meer waard

Summary

6 likes

Bling bling oor, maar ik heb nog niks anders. Conch en helix eindelijk helemaal genezen🎉

20 likes

Mooi!!

3 likes

Heeft iemand tips voor waar (liefst online) ze mooie hidden helix sieraden hebben die niet meteen €200 zijn? Kom op etsy wel van alles tegen, maar weet niet zo goed of dat betrouwbaar is qua materiaal

Ik heb laatst wat voorbij zien komen bij Piercing mania.

2 likes

Ik ga dadelijk twee tepel piercings laten zetten en ik heb er echt zin in! Al jaren over getwijfeld omdat ik bang was voor de pijn en onzeker was over m’n tepels. Dat laatste is gelukkig over en het eerste ben ik minder bang voor dus nu gaan we eindelijk. Of ja pijn zal het nog steeds wel doen maar het ergste is maar zo kort. Er gaat een vriendin mee die er ook 2 laat zetten.

Tips voor genezing of het laten zetten zijn altijd welkom!

17 likes

Ik heb eindelijk de perfecte hidden helix gevonden die ook nog betaalbaar is, maar die piercingshop zit erg ver weg. Kan het sierraad gelukkig wel bestellen. Is het raar/onbeschoft een andere piercer te vragen met dit sierraad te piercen? Of kan ik beter daar wat uitzoeken en later met het sierraad dat ik ga bestellen wisselen? Ik wil ook nog een andere laten zetten die ik dan wel uitkies waar ik hem laat zetten, misschien zijn ze dan ook milder. Maar het voelt ergens toch een beetje lullig om te vragen haha

Ennnn?? Hoe heb je het ervaren

ik weet uberhaupt niet of je met een zelf gekocht sieraad gepiercet kan worden, want bij de piercingshop zit alles altijd in van die steriele zakjes enzo. dus ik weet niet of het hygiënisch is als je het ergens anders koopt en het wordt verzonden etc.

4 likes

Moet je echt overleggen met de piercer.

Als het sieraad niet geschikt is om mee te piercen (dwz niet het juiste materiaal/samenstelling materiaal is onbekend, geen goede kwaliteit, teveel tierelantijnen waar viezigheid in kan blijven zitten, niet geschikt voor je anatomie etc) of er is twijfel over zegt een goede piercer nee.

En áls de piercer het okee vindt: sowieso zal het sieraad eerst gesteriliseerd moeten worden voor je ermee gepiercet kunt worden, dus dikke kans dat je niet gelijk geholpen kunt worden, maar het sieraad moet achterlaten en later terug moet komen.

Zou sowieso laten checken of je überhaupt wel de anatomie hebt voor een hidden helix, want dat heeft niet iedereen. Of wellicht dat je op een andere plek gepiercet moet worden dan je zelf in gedachten hebt.

3 likes

Ik ben zo tevreden over hoe goed het helen van m’n conch tot nu toe gaat! Heb volgens mij helemaal geen bloeden of zwellen gehad achteraf en ook geen irritatie/jeuk/pijn. Echt heel fijn! Enige wat ik echt nog vermijd is oortjes in doen (gelukkig heb ik ook een over ear koptelefoon haha)

4 likes

Zo fijn! Hier ging de conch ook super goed. Én ik kan gewoon m’n earpods weer in zonder irritatie of dat ze niet passen oid en zoals je hierboven ziet draag ik zelfs een ringetje. Echt blij met mijn conch!

2 likes

Hoe ver is ver weg? Zou er een dagje uit van maken.

1 like