Piercingtopic

Ah, wat vervelend. Ik heb zelf geen conch, maar wel een helix die in het verleden opspeelde. Ik zou terug naar de piercer gaan en om advies vragen. In mijn geval kreeg ik dan een langer staafje, zodat er meer ruimte was voor zwelling en ging ik door met de zoutoplossing.

Een alternatief is natuurlijk de huisarts als de piercer geen plek heeft, alleen adviseren zij vaak wel sneller om de piercing te verwijderen. Dus dan ben je je gaatje kwijt.

Ibuprofen slikken (ontstekingsremmend) misschien nog? Hopelijk komt het goed!!

1 like

Dankjewel :hugs:

Dit had ik ook bij mijn helix! Een langer staafje gaf zo veel opluchting. Zo kon het even ‘goed’ gaan ontsteken en opzwellen.
Nu nergens meer last van en er zit een kleiner staafje in!.l

2 likes

Hoi bbs, heeft iemand ervaring met een iets te grote piercing in een kraakbeengaatje stoppen? :full_moon_with_face: Ik heb een mooie labret gekocht voor mijn helix, maar die is geschoten en daardoor uiteraard te klein voor ook de dunste piercings (ik was 13, sorry :pray:t2:). Is er een manier waardoor dit veilig en succesvol kan - uiteraard met behulp van een professional?

1 like

ja ze kunnen hem gewoon oprekken, ik heb precies hetzelfde gehad. volgens mij forceren ze hem er dan gewoon in, even vervelend maar gaat wel prima

3 likes

:nauseated_face: bij het idee, maar ook yay!!!

1 like

mijn septum was uit mijn neus gevallen (ik was ongemerkt een balletje kwijtgeraakt), dus ik had er even een clickring in gedaan zodat ik hem niet weer zou verliezen. dus gisteren ging ik naar mijn lokale piercer om een nieuw balletje erop te laten zetten.

ik had al heel veel slechte dingen over die zaak gehoord, maar het was in mijn pauze tijdens een thuiswerkdag en ik dacht: alleen een piercing wisselen kunnen ze vast wel. nou echt niet dus. omdat die clickring smaller was moest het opgerekt worden, maar die man was zo lomp, oh mijn god. hij heeft het sierraadje + alle balletjes echt 3x ofzo laten vallen en zat zo erg te prutsen en telkens te schelden enzo omdat het niet lukte :skull: ik lag echt een halfuur met zo’n staaf in mn neus ook, fucking kut. en dit sierraad is ook echt lelijk hahaha echt een gare ervaring.

2 likes

Jij blij dat je daar niks hebt laten piercen :sweat_smile:

1 like

Haha wat erg. Als dat die shop in S. is dan zou ik daar ook nooit naar binnen willen. Degene die daar nu tatoeëert heeft ooit mijn lippiercing gezet, was echt vreselijk. En een vriendin heeft haar oren ooit op laten rekken en ze duwde er meteen een paar milimeter in terwijl het super zeer deed?? Zo weird

1 like

jaaaa de naam begint met R, ik weet ook gelijk welke vrouw je bedoelt volgens mij hahaha. ik dacht alleen ff wisselen kan geen kwaad :sob:

1 like

Vinden jullie zeezoutspray van een bepaald merk nog goed? Normaal haal ik die bij mijn piercer, maar die is momenteel gesloten. Ik ben morgen in een grote stad, dus als ik het daar kan halen is het extra fijn!

Ik gebruik fysiomer

2 likes

Ik wil een tepelpiercing laten zetten. Heb dit topic doorgesluisd en online informatie opgezocht maar ik heb nog een aantal vragen en misschien zijn er hier mensen met antwoorden. Het enige waar ik me zorgen om maak met deze piercing is dat ik 5 keer per week sport en dus regelmatig zweet en strakke sport bh’s draag. Kan dat? Wat is jullie ervaring daarmee? Oh ja en het andere is dat ik een enorme buikslaper ben. Kan wel op m’n rug gaan liggen maar in m’n slaap draai ik toch wel om. Kan dat in de eerste maanden veel kwaad?

1 like

Het doet gewoon mega veel pijn de eerste tijd als er iets tegenaan komt, dus ik zou mss even een week niet sporten of je workout aanpassen. En of het kwaad kan om toch op je buik te draaien, je wordt in het begin vast wel wakker van de pijn. Maar ik denk dat het niet goed is voor de genezing om erop te liggen dus ik zou daar wel iets voor verzinnen. En mss nog even aan de piercer vragen.

2 likes

Dragen van strakke sportbh’s vond ik juist prettig, omdat je dan minder kans hebt om ergens achter te blijven hangen (een kanten randje oid). Op mijn buik liggen ging prima, ik ben ook een buikslaper. De eerste nachten heb ik elke nacht een schoon strak topje aangedaan zodat ze niet te veel wrijving hadden. En wat @monkeyslut zegt, je merkt het vanzelf wel aan de pijn.
Wel opletten dat je na het sporten niet te lang in die zweterige bh’s blijft rondlopen en dan loopt het vast wel los.

4 likes

Ik doe o.a. aan contactsport en ondanks dat ik veel verdedigd werd op de borst, echt 0 problemen ervaren. Ja, tuurlijk dacht ik af en toe wel even auw, maar het was in mijn geval (want het is uiteraard voor iedereen anders) vooral wat gevoeliger allemaal. Zo lang ik niet ergens aan bleef hangen was er echter niets aan de hand. Zou me daar dus zeker niet door laten tegenhouden.

2 likes

Doe een haarklem op je borst zodat je niet om kan draaien.

Nee alle gekheid op een stokje, ik denk dat je het ‘s nachts inderdaad vanzelf merkt als je er op draait. Qua sporten misschien toch maar even genoegen nemen met een zachte bralette met inlegkruisje erin?

2 likes

Dank voor jullie reacties! Sporten is dus minder problematisch dan ik dacht.

@DavidRose jij hebt het niet zo lang geleden gedaan. Hoe is de genezing gegaan?

1 like

Heel goed! Eerste week was erg pijnlijk, met stoten en draaien in bed. Maar verder goed gegaan. Ga binnenkort voor de tweede!

2 likes