Piercingtopic

Mijn septum ruikt niet fris. Ik heb hem er al uitgehaald en helemaal schoongemaakt met alcohol en mijn neus ook maar het is nog niet weg.

Heeft iemand nog andere tips?

Goed droog houden? Misschien is het gaan smetten en is dat wat je ruikt. Eventueel ook even föhnen na het douchen.

Oh zou dat het zijn! Ik kan het ook steeds droogmaken met een wattenstaafje en dan het sieraad draaien. Dank je!

2 likes

Ik weet niet of je een verse septum piercing hebt of dat 'ie al genezen is.

In dat laatste geval is vaak kwaliteit van je sieraad het probleem. De geur komt namelijk van dode huidcellen, bacteriën, talg, snot etc. Lage kwaliteit sieraden zijn poreuzer en hebben daardoor meer oppervlak waar zooi in kan blijven hangen. Dat betekent dus ook meer kans op geurtjes.

In het geval dat je piercing nog vers is zou ik vooral geduld hebben tot de piercing genezen is. Er blijft bij een genezende piercing vaak veel meer zooi ‘gevangen’ zitten door wondvocht.

Wel is het schoon houden van je piercing in beide gevallen natuurlijk belangrijk. Vooral niet te vaak (niet vaker dan twee keer per dag) en niet te agressief (alleen met steriele zoutspray, dingen zoals alcohol zijn veel te agressief en halen ook de goede bacteriën weg). Niet teveel aan zitten (want zooi van je handen aan je piercing) en droog houden (na het schoonmaken met een gaasje droogdeppen of idd met een föhn zachtjes droogblazen). Wattenstaafjes laten ook vezeltjes achter waar dus weer viezigheid aan kan blijven hangen.

2 likes

Dank je wel voor je advies! De piercing is al een poosje genezen, gelukkig. Het is een echt gouden sieraad.

Ik heb mijn piercing/sierraad na het douchen gister goed gedroogd en de geur is nu weg. Ik denk dat het steeds te vochtig was.

1 like

Dit is de huidige situatie, zit te denken om nog één en ander toe te voegen maar weet niet goed wat. (Daith is uitgesloten)

21 likes

Ben zo panisch dat m’n haar de forward helix zou kunnen irriteren.

Er heeft een 2e gaatje gezeten onder het ringetje maar dat ging niet helemaal lekker, overweeg wel om deze opnieuw te laten piercen

1 like

Linker foto:

Ringetje met spike is van Astrid & Miyu
Simpel gouden ringetje van All over Piercings
Stacked lobe stud is van lucardi
Zwart/gouden stud van Muja Juma

Rechter foto:

Chain oorbel is van HEMA
Swarovski ringetje is van Astrid & Miyu
Zwarte kleine stud is van By1Oak

2 likes

Ik blijf dat droogmaken wel ‘lastig’ vinden.
Ik had laatst gaasjes gekocht, maar die bleven juist haken achter mijn conch :face_with_spiral_eyes:

Heb nu van de action van die wasbare gezichtsreinigingsdoekjes / washandjes, die vind ik fijn werken!

Het is wel belangrijk om non-woven gaasjes te gebruiken en het ook echt in een tuutje te vouwen zodat je goed om je piercing heen kunt deppen. Mocht je dit ook gedaan hebben dan moet je me vooral negeren haha. Maar dit zijn dingen die vaak misgaan als mensen zeggen dat gaasjes niet voor ze werken.

Ik zou persoonlijk alles wat wasbaar is afraden in verband met hygiëne.

Volgens mij is m’n daith aan 't uitgroeien… Ik heb 'm nu twee jaar geloof ik en hij is nooit echt rustig/genezen geweest. Het is nog met het sieraad waarmee het gepierced is, gewoon zo’n simpel ringetje en ik weet ook niet hoe die uit moet. Nu lijkt hij steeds meer naar buiten te komen. Is dan mogelijk, dat een conch uitgroeit? En moet ik dat maar gewoon laten gebeuren of moet ik wat anders doen?

Misschien een hidden helix op de linker foto? Vind het erg mooi allemaal!

Oh en gefeliciteerd met je verjaardag! (Taartje achter je naam)

6 likes

Hidden helix is wel heel tof, had ik zelf zo één twee drie niet aan gedacht!

En bedankt voor de felicitatie.

1 like

Nooo. Mijn verse helix van 7 weken oud verlies ik net onder de douche, bleef hangen met mijn handdoek. Heb het achterste stukje nog wel, voorstukje niet. Dus heb nu een ‘bloot’ oor.

Ik kan morgen vanaf 12.00 uur pas langs de piercing shop, ben echt zo bang dat hij nu dicht groeit over de nacht, of dat er een lelijke bult op komt :persevere::persevere:

3 likes

Kun je er tijdelijk een oorbel in doen om het gaatje iig open te houden?

3 likes

Twijfelde gisteren of ik dat wel / niet moest doen.
Krijg je het nu niet meer voor elkaar😵‍💫

Ga tegen de middag naar de piercing shop.

Getver baal als een stekker, ook omdat ik volgende week op een zo’n / zee / strand vakantie ga en nu dan misschien weer een nieuwe wond heb omdat het weer doorgeprikt moet worden (?)

Update: no problem ze had hem er zo weer in en kan rustig zwemmen op vakantie.

Wel gelijk een nieuwe afspraak gepland voor een conch na de vakantie :joy: Als je er toch bent…

2 likes

omg ik haat echt hoe traag mijn piercings genezen terwijl ik er nooit wat raars mee doe. gisteren werd ik wakker met een vochtbultje bij mijn neuspiercing echt een jaar na het zetten. en ik denk dat het staafje te lang is maar ik vind het zo kut om dan te wisselen voor een korter staafje terwijl ik eigenlijk gewoon een ringetje wil :rage:

1 like

Ik ben voor stacked lobes in mijn oren gegaan, hierbij foto van een oor! Ik vind het nog steeds erg jammer dat ik helixes 4x geprobeerd heb en dat problematisch eindigde. Hopelijk lukt een mooie flat binnenkort. :pray:t2:

21 likes

Weet iemand een piercing shop (liefst in het zuiden van Nederland) Die met mooiere sieraden piercen dan zo’n simpel zilver staafje met bolletjes? In Amsterdam/antwerpen heb ik er wel wat gezien. Maar ben benieuwd of iemand misschien tips iets dichterbij heeft. Ik wil een conch en daith laten zetten.

https://www.sparklingpiercings.nl/ in Breda staat erom bekend te piercen met mooie sieraden. Weet niet of dat zuidelijk genoeg is voor jou?

2 likes