Piercingtopic

Ja Breda is al prima! Ik zag in de openingspost ook een shop in Breda maar die is permanent gesloten. Bedankt! Ik ga hier eens op kijken.

1 like

Ik weet niet hoe zuidelijk je het wilt hebben, maar zuidelijker dan Heerlen kan bijna niet toch? :sweat_smile:
http://www.staaleninkt.nl/

Ava van Sparkling (die @Amarens noemt) heb ik persoonlijk ontmoet, en kan ik je van garanderen dat zij alleen met hoge kwaliteit sieraden en materiaal werkt.

Verder zijn er ook shops in België, Brabant en Zeeland die ik je evt. zou kunnen aanraden.

2 likes

De aanraders in Brabant ben ik ook nog benieuwd naar. Ben nog steeds aan het Oriënteren. Dus als je die nog een keertje wil delen graag! Ik ga eens naar die in Heerlen kijken.

Ik woon zelf omgeving Eindhoven/Helmond/Weert maar ik ben best bereid een stuk(je) te reizen.

Ik verbaas me over hoe makkelijk mijn rook aan het helen is! Mijn laatste oorpiercing was een antitragus, vergeleken met dat is mijn rook van twee weken echt een engel qua pijn/heling.

2 likes

Dat klinkt goed! Ik wil er eentje na mijn vakantie

Leuk! Weet je al wat voor sieraad je er uiteindelijk in wil hebben?

Zilveren ringetje, dat heb ik verder ook overal (helix, oorlellen x 3, daith, septum, neusvleugel, anti tragus) :grin: jij?

Super leuke combinatie van piercings! :eyes: de rook gaat er vast mooi bij staan. Ik heb gouden ringetjes (behalve m’n oorlellen, zijn vrijwel allemaal variaties van drop huggies) en dacht eraan om zoiets te nemen? Een ringetje met een charm eraan, maar ben er nog niet helemaal uit eigenlijk.

12 likes

Oh heel elegant! Leuk :slight_smile:

2 likes

https://dodeka.ink/ - Tilburg
http://www.shotofink.nl/ - St. Willebrord
https://www.swallowink.nl/ - Bergen op Zoom

2 likes

Gekke vraag misschien, maar kun je je laten piercen met een retainer? Gewoon zodat je die piercing op bijvoorbeeld je werk niet ziet (en dus ook niet tijdens de genezingsperiode) en zodat je na genezing in je vrije tijd er wel een leuk sierraad in kan dragen? Gaat in dit geval om de neus

1 like

Ik heb sinds vanmiddag een conch maar viel/valt me tov andere oorpiercings toch wel tegen :grimacing: Gelukkig is ie wel heel mooi dus even doorbijten

3 likes

Veel mensen (inclusief piercers!) denken onterecht dat iedereen een navelpiercing kan laten piercen. Maar in de praktijk hebben heel veel mensen geen geschikte anatomie. Dat heeft niks te maken met iemands gewicht (wat vaak onterecht wordt aangenomen), maar vooral met hoeveel weefsel je hebt om doorheen te piercen, en hoe de navel ‘vouwt’ als je zit/beweegt etc. Stel je navel vouwt helemaal dicht (als een horizontaal streepje) dan is er een dikke kans dat je piercing gaat uitgroeien door de constante druk die erop staat.

Om een lang verhaal kort te maken: ga naar een kundige piercer en laat je adviseren. Het is in jouw geval natuurlijk ook afhankelijk van het littekenweefsel.

Soms is het ook een kwestie van andere opties verkennen, zoals een floating navel of bijvoorbeeld door het onderste ‘lipje’ van je navel te laten piercen.

Hier een voorbeeld van verschillende navels en wat wel en niet geschikt is (al is van een foto beoordelen eigenlijk te kort door de bocht):

En een traditionele navelpiercing vs een floating navel:

6 likes

Ik heb een gouden ringetje in mijn neuspiercing, maar ik vind hem te geel. De piercingshop waar die gezet is zegt geen minder gele te hebben en kon me ook niet verder helpen. Waar kan ik een ringetje (6mm, 0.8 of 1mm) vinden wat wat bleker goud is? Hier in de buurt (zuidwest friesland) zijn volgens de piercer niet echt winkels die veel meer keuze verkopen, maar ik heb momenteel niet de luxe om ver voor zoiets te reizen. Dus een shop of verkoper die op kan sturen is ook zeker welkom.

Hierbij een foto van de goudkleur die ik zoek:

1 like

Is Groningen haalbaar? Daar zit de gaatjesmakerij en zij hebben best wat keus. Leuke dames ook die daar werken!

2 likes

Ik ga ze sowieso even bellen! Bedankt voor de tip

2 likes

Wat is het materiaal dat je er nu in hebt? 14k goud? Of titanium ofzo? Titanium is namelijk altijd wat geelkleuriger, en als je echt goud kiest zou het sowieso al minder geel moeten zijn. De geelheid van goud ligt aan hoeveel goud er in zit (22k is bijv vaak een stuk geler), maar ook aan de samenstelling van het goud. Dat kan dus ook verschillen per maker.

Je kunt ook voor 9k goud kiezen, dat zou volgens bovenstaande theorie nog wat bleker moeten zijn. In NL wordt dat niet gezien als ‘echt’ goud dus moeilijker te krijgen, maar in engeland wel!

3 likes

Ik wil hier wel aan toevoegen dat onder 14kt goud niet geschikt is als piercingsieraad ivm de legering en boven de 18kt is over het algemeen te zacht. Reputabele merken werken daarom ook alleen met 14 of 18kt goud.

5 likes

Ik heb nu titanium inderdaad. Bedankt voor je uitleg en @Radio ook, want dat was inderdaad d vraag die bij mij opkwam

1 like

Ah check! Dat is goede info inderdaad. Ik heb zelf een 9k piercing sieraad in m’n oorlel die het al jaren helemaal prima doet, vandaar dat ik er aan dacht (maar beter zeker voor het onzekere want dat zal niet voor iedereen zijn)

1 like