Piercingtopic

Geen idee, denk misschien 1-2 maanden? En binnen 12 uur was ie dicht.

Ik denk dat dit ook per persoon verschilt! Ik denk als er geen vocht, pus of bloed meer uitkomt, als het geen zeer doet als je er op ligt of als je er aan zit en als het niet meer soms opzwelt dat je wel in de buurt van genezen komt. Maar meestal duurt het wel 9 maanden, maar ‘mijn’ piercer zei dat je na 6-8 weken iets anders er in kan laten doen bij de piercer, omdat dan de ergste zwelling voorbij is.

1 like

Ooh, dan ga ik binnenkort maar even langs mijn piercingshop om een ringetje er in te zetten:)

Ik wil zoooo graag een anti tragus en net zag ik deze foto en nu ben ik helemaal om; ga 'm over een maand laten zetten als beloning voor een stressvol studiejaar haha

15 likes

Valt mee met genezingstijd dus! Groeit wel snel dicht :o.

Denk dat ik hem gewoon ga laten zetten. Wel pas na festivals, dan hoef ik niet bang te zijn voor een dreun op mijn neus of iets haha.

Normaal wel? :open_mouth:

1 like

Oh nee zo bedoelde ik het niet! Maar ik ga naar metalfestivals en ik ben 1.60 meter dus mocht ik in een moshpit terecht komen dan zit mijn gezicht op ellebooghoogte en met een net gezette piercing vind ik dat geen goed idee haha. Vandaar dat ik liever even wacht totdat de festivals voorbij zijn :smile:

1 like

Ik heb twee helixen vlak naast elkaar nu al meer dan 1,5 jaar. En nog is het niet helemaal goed genezen, het doet nog super vaak pijn en het is gevoelig en alles.
Zou het ook kunnen dat ik niet tegen het materiaal kan? Ik heb met oorbellen ook altijd veel gedoe gehad. Maar zo ja wat kan je er dan voor sierraad in doen wat van ander materiaal is gemaakt? Ik heb geen idee wat ik nu erin heb zitten. Twee ringetjes van de piercingshop haha.

Er wordt meestal chirurgisch staal gebruikt. Ikzelf heb ook een mega lange genezingstijd in kraakbeen, minstens 1,5 jaar… maar goed, het gaat weer ontsteken als ik er aan zit - terwijl ik weet dat ik er af moet blijven. Als ik dat daadwerkelijk doe, dan geneest het prima.

Je zou spoelen met zoutoplossing kunnen proberen, of anders een zilveren of (wit)gouden sieraad? Of gewoon nóg meer geduld hebben, hoe frustrerend het ook is :sweat_smile:

Oh ja ik wil ook nog piercings erbij in mijn oren. Hmm eens kijken wanneer ik daar tijd voor heb.

Zout doe ik elke keer maar helpt geen bal. Afblijven zou wel de oplossing kunnen zijn maar ik haat die velletjes enzo…

1 like

Ooh ja dan zou ik dat echt doen! Gewoon helemaal niet aankomen en afspoelen als je gaat douchen. Niet de velletjes weghalen iig, die gaan vanzelf weg! You can do it😁

Oke ik accepteer deze challenge. Hou je op de hoogte.

2 likes

Haha nice, succes!!!1!1!!1

Heb m’n triple forward helix nu 8 maanden en hij is nog steeds niet helemaal genezen. Zodra ik eraan pulk of draai (om het schoon te maken) gaat het opzwellen. Verder heb ik er geen last van, maar erop slapen is nog steeds niet prettig.

Guys, ik heb jullie hulp nodig. Ik laat volgende week weer een piercing zetten, maar weet eigenlijk niet wat ik wil :woman_shrugging:
In m’n linkeroor heb ik 3 gaatjes en 1 helix, daar wil ik eigenlijk de piercing in. In m’n rechteroor heb ik 2 gaatjes en een conch. Zie foto (let niet op mn rooie oren heb net alles zitten verwisselen enzo)

Ik wil graag een forward helix, maar die ‘bewaar’ ik voor rechts. Die conch is nog niet helemaal geheeld, dus dat wil ik niet nu. En ik laat er een ringetje in doen. Wat zouden jullie doen? Ik denk misschien een rook (maar ben zo bang voor de pijn​:sweat:) of een tragus? Andere suggesties? Hebben jullie do’s of dont’s? Ik heb piercedrang maar geen ideeen :joy::joy::woman_facepalming:

Edit: zie nu die foto’s wat een pareltjes weer :joy: zelfs mn oren zijn niet fotogeniek haha

Een rook of tragus zou ik inderdaad doen! Ik heb zelf ook een helix en tragus in één oor en dat vind ik zelf erg mooi! Tragus deed bij mij ook helemaal geen pijn.

Ik ga morgen of maandag voor een rook piercing. Ben aan de ene kant benieuwd naar de pijn en aan de andere kant schijt ik 'm. Maar fuck it ik doe het gewoon haha.

2 likes

Ooeh ik ga denk ik dinsdag, dus dan kan ik bij jou peilen hoe het ging :laughing:

Eigenlijk is het ook suf zo bang te zijn voor de pijn, want het duurt maar zo kort. Maarjaa ik zweet nu al peentjes :sweat_smile:

Laat je weten hoe het ging?

Ik sprak net een vriendin en die gaat dinsdag, dus nu ga ik ook dinsdag! Dus ik kan je het ook pas dinsdag laten weten, maar dan heb je 'm misschien ook al laten piercen haha!
Maar ik laat het sowieso hier weten :slight_smile: Succes met de pijn! Het duurt inderdaad maar zo kort, maar toch schijt ik 'm altijd.

1 like

Ik heb eindelijk afspraak staan voor deze 2:


Morgen mag ik heen.

3 likes