Plantaardig/vegan eten #2

For the record: rode wijnazijn geeft niet hetzelfde effect als rode wijn maar in combi met balsamico is het echt prima. Maar rode wijn geeft by far de lekkerste smaak

4 likes

Hummus, saus of dressing mee maken.

2 likes

Ja, als beleg of idd als dressing, met agavesiroop, sojasaus, witte wijnazijn en beetje aanlengen met water. Look, peper en zout erbij en genieten. Echt mijn lievelingsdressing <3

Zag ook al recepten voorbij komen om er koekjes mee te maken of granola!

2 likes

Tahini + wat zout over geairfryerde of gepofte zoete aardappel is echt een favoriet van mij! Ik doe het ook vaak over groenten zoals broccoli, doperwten & bloemkool.

2 likes

Kijk deze kreeg ik van mijn moeder voor mijn verjaardag! Ze heeft het er zelf met zo’n houtbrandertje opgezet.

34 likes

Aaahh zo lief

1 like

Wat zijn jullie favoriete zomerse soeprecepten? :slight_smile:
Even op zoek naar inspiratie!

Ik ben vast late to the party, maar ik heb nu pas het Youtubekanaal ‘pick up limes’ ontdekt, wat een leuk mens is dat zeg! En zo leuk dat ze in NL woont. Na een halve dag filmpjes bingen wil ik tegelijkertijd met haar trouwen, haar zijn, en al haar recepten maken.

9 likes

Ik ga morgen voor het eerst vegan rendang maken met jackfruit. Heb nog nooit iets met jackfruit gemaakt dus ben benieuwd!

4 likes

Haha ja, dat effect heeft ze op iedereen geloof ik!

1 like

En hoe was het gegaan?

Klinkt goed, ben ook benieuwd!

Nee, niet iedereen.

1 like

@Saturnus en @macchiato, was erg lekker! Zeker voor herhaling vatbaar. Had echt een mega simpel recept met kant en klare boemboe en een stengel citroengras. Let trouwens wel op als je kant en klare boemboe gebruikt of deze volledig vegan is (als je dit belangrijk vindt). Mijn boemboe bevatte melk (aroma) dus was niet volledig vegan. Had er sajoer boontjes, zoetzure komkommer en natuurlijk rijst bij gemaakt.

2 likes

Ik weet niet of deze al een keer benoemd was, maar de Hoogvliet heeft een vegan kaassnitzel. Ik hou zelf niet van vegan kaas, maar deze vond ik erg lekker.

verpakking

9 likes

Favo van de laatste dagen: soort van Aziatische salade met pindasaus

Vandaag gemaakt met wortel, courgette, rode kool, radijs en rode paprika. Sausje van lepel pindakaas, lepel cashewboter, sap van halve limoen, gemberpoeder, maplesiroop en ketjap asin. Bosui, koriander en gezouten pinda’s als garnering.

6 likes

Ik wilde alleen dit even hier droppen:


Super goede ontwikkeling dat veganisme zo bij NPO naar voren komt! Veganisme met zo’n nuchtere gast als Donnie! Scoort ook nog eens goed bij de jonge doelgroep
(Hij is trouwens geen vegan, hij eet bijvoorbeeld ook ei in de video, maar is wel erg geïnteresseerd in vegan voeding!)
6 likes

Ik wil voor een BBQ graag zelf een burger maken. Wat is jullie best gelukte recept? Ik zie zoveel verschillende dingen op internet en het liefst probeer ik ze allemaal uit, maar misschien hebben jullie een recept waarvan je zegt dat die echt geweldig is!

Ik volg ik ben zelf al heel lang op zoek naar een recept voor een groenteschijf zoals die van de Lidl en veggie chef :innocent:

1 like

Ahh dit vind ik echt top om te zien inderdaad!

Ik ergerde me gister nog aan dat er in tv series zo vaak zo kut wordt omgegaan met veganisme, dat vegan eten niet lekker kan zijn of dat de vegans hippies zijn. Vond het nogal irritant omdat het denk ik onbewust weer bijdraagt aan het negatieve beeld wat mensen erbij hebben.

1 like