Plantaardig/vegan eten #2

Niet vegan

2 likes

Ohh thanks! Ga dit recept eens proberen :).

Volgens mij is Delio de Belgische variant van Johma? Die verpakking is nagenoeg gelijk dacht ik. Dus misschien komt dit ook naar Nederland?

1 like

Wat is jullie favoriete tempeh marinade?
Heb nu pinda tempeh van degroenemeisjes in de oven zitten, heel benieuwd!

Ik doe altijd sojasaus, rijstazijn, ketchup, gember, knoflook en chili. Altijd lekker

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Vegan discussie topic

image
Voor de bakkers hier, heeft iemand dit boek? Ik bak het liefst koekjes en soms een cake/taart/bananenbrood maar twijfel tussen deze en Dosia bakt vegan. Ik heb al de koekbijbel waarvan ik de gerechten veganize en heb ook ervaring met dingen als aquafaba.
Of hebben jullie een favoriete website voor goede vegan bakrecepten?

1 like

Ik heb niks met kookboeken maar ik zou deze zo graag willen door alle foto’s op heel Holland bakt vegan.
Ieder recept ziet er ook perfect uit, al kan dat ook aan de bakkers ipv de recepten liggen.

2 likes

Is dat een fb groep? Ik zit niet meer op fb maar dat klinkt wel goed. Weet ook niet zeker of ik een bakboek moet kopen, ik bak heel graag vegan en soms lukt het wat minder, soms is het lekker, heb alle soorten vervangers wel in huis. Meestal een normaal recept en dan pas ik het zelf aan naar vegan. Maar het is wel lekker om soms door een boek te bladeren ipv op internet!

Ik heb Dosia bakt vegan thuis en dat vind ik wel echt een heel mooi boek! Het idee achter haar boek is ook dat je als vegan niet alleen maar dadeltaart wil eten, maar ook gewoon “echt” gebak zonder gezonde ingrediënten.

1 like

Ik twijfel ook al een tijdje over het beste vegan bak boek, dus als iemand ervaring heeft met meerdere boeken? Ik vind het echt lastig kiezen!

Ja is een facebookgroep, ik heb even een lading screenshots gemaakt van taart ende koeck posts daar en ga dat boek nu toevoegen aan m’n verlanglijstje.

screenshots

5 likes

Ik heb hem, maar alleen nog maar de witlof bladerdeeg uit gemaakt. Die was lekker, te veel suiker naar mijn smaak maar verder gewoon leuk recept.
Echte baksels moet ik nog proberen.

1 like

Ik heb em maar wat ik tot nu toe heb geprobeerd klopt telkens niet qua bereidingstijden :frowning:

1 like

Iemand goede tip voor vegan verjaardagstaarten? Is voor een meisje van 5 liefste Frozen taart of iets van Disney

Wait what, waar? Hoe heet het?

In die groep is iedereen echt lyrisch over dat boek. Zo erg dat de naam niet eens meer genoemd hoeft te worden. Het ziet er allemaal heerlijk uit ook. Ik ben zelf niet zo’n bakker, ben lid geworden toen ik ooit een heel simpel recept voor iets zocht haha

1 like

Weet ik niet meer! Vlakbij het industriegebouw

1 like

@Twijfelaar ik denk Veggie Garden supermarket

https://instagram.com/veggiegardensupermarket?igshid=1vs7u1a5svl1g

2 likes

Dat is m! Ze hebben binnenkort ook een webshop zie ik yay

2 likes