Plantaardig/vegan eten #2

Vivera spekjes zijn top! De garden gourmet chorizo ben ik helaas niet zo enthousiast over

3 likes

Garden gourmet chorizo maar ik bak hem wel altijd even los in een pan ipv meteen in het gerecht. Tip die ik hier had gelezen.

1 like

Ik vind de bacon van lavie en veganjunkstar heel lekker. Die kan je dan het bakken in stukken snijden.

1 like

Hebben jullie toevallig een favo jackfruit-stoofvlees recept? Wil dat een keer gaan proberen.

1 like

Oo nee soms vind ik die pakketten ook heel fijn! Wist nog niet dat deze bestond dus ik ga hem zeker een keer proberen. Maar ik zoek eigenlijk een Hollands recept, had ik er even bij moeten zetten haha. Oma’s draadjesvlees, dat idee.

1 like

Ik ben altijd fan van haar recepten, en hier zou je prima de stukjes kunnen vervangen voor jackfruit.
De truc met jackfruit is dat je het in koud water aan de kook brengt, afgieten en daarna nog x met koud water aan de kook brengen. Daarna pas gaan gebruiken. (maar misschien wist je dat al)

3 likes

Bij hema hebben ze altijd verschillende vegan bakmixen
Ook van brownies en koekjes, maar volgensmij ook van cake

1 like

In het boek Taart ende Koeck staat een goed recept voor citroen maanzaad cake. Nu twee keer gemaakt en veel positieve reacties op gekregen. De gekonfijte citroenen waren niet gelukt bij mij, maar zonder is het ook erg lekker.

2 likes

Ik heb die bakmix nog nooit ergens gezien, maar deze gaat bij mij altijd goed en vindt iedereen altijd lekker!

2 likes

@pastelzwart ja deze is hier ook een succesnummer! Mensen vragen soms zelfs specifiek of ik deze cake kan maken.

Als je echt makkelijk wil kan je ook die nieuwe vegan ‘afbakkoekjes’ van Danerolles kopen.

En bedankt voor het recept @Kusjessoldaat. Die koudwaterregel kende ik nog niet.

5 likes

Voor een vegan maanzaad-citroencake kun je heel goed chiazaad gebruiken ipv ei! Door het maanzaad merk je niet van de chia. (Edit: Wat @Dazed zegt dus)
Verder is gewone blueband ook vegan.

3 likes

Ik heb deze toevallig vorige week bij de jumbo zien staan. En daar hebben ze ook de vegan brownies, aanrader.

Een andere aanrader is deze: Video: Chocolade fudgetaart - OhMyFoodness

Let op! Dit recept is niet vegan, maar supermakkelijk te veganizen met speculoos ipv bastogne, plantaardige margarine en gecondenseerde kokosmelk! Het is echt een supersimpel, supersnel en héél erg lekkere taart.
Ik scoor er altijd goes mee haha!

3 likes

Als je iets simpels zoekt, kan ik je de vegan brownie mix van dr. Oetker aanraden. Supersimpel om te maken en heel lekker.

1 like

Ik vind die ook heel lekker. En makkelijk te pinpen met extra dingen (noten of extra chocoladestukjes) om het nog wat indrukwekkender te maken😅

2 likes

Beetje laat maar dat supersnelle notentaartje van de openingspost uit het baktopic-3 is ook makkelijk te veganizen.

Je gebruikt dan gecondenseerde kokosmelk en plantaardige boter.

Edit: oh wacht je zocht koekjes en cake. Je kan er koekjes van maken als je van die kleine ronde stekers hebt al is het dan misschien meer een mini taartje.

1 like

Iemand deze wel eens gehad? Wat vond je ervan? Ik ga hem deze week eens uittesten, mijn verwachtingen liggen niet al te hoog…

1 like

Vind elk vegan rulgehakt tegenvallen, deze was geen uitzondering :joy:

3 likes

Ik vond deze prima, vergelijkbaar met alle anderen

1 like

Idem!

2 likes

Ik vind deze wel lekker! Wordt ook niet zacht in een saus ofzo, zoals sommige andere vervangers.

2 likes