Plantaardig/vegan eten #2

https://www.ah.nl/producten/product/wi575881/dreamfarm-plantaardige-mozzarella

Ik vind deze vegan mozzarella echt heel lekker? En als je die bol vastpakt voelt het ook gewoon echt als een bol mozzarella geloof ik? Uiteraard fucking duur dus 't zal hier geen staple worden maar voor af en toe wel echt lekker! en qua ingredienten een stuk beter dan al die andere vegan superamrkt kaas wat gewoon alleen kokosvet is

15 likes

Dip van beluga/zwarte linzen, eiersalade van tofu, zo’n pot gerookte aubergine en daar dingen doorheen mixen, tonijnsalade met de vuna van Garden Gourmet.

3 likes

Wat zijn jullie favo vegan street food recepten? Ben op zoek naar inspiratie voor een thema diner.

1 like

https://www.ah.nl/producten/product/wi563713/this-plantaardige-worstjes

Ik eet nu deze voor het eerst, ze smaken me echt!

6 likes

Eindelijk makkelijk te krijgen koekjes met een chocoladelaagje die vegan zijn! Ik vind ze lekker.

image

17 likes

Jaaa maar echt!! Ik snap echt niet dat er geen vegan digestives met chocola zijn? Want naturel digestives zijn vegan en pure chocola ook. Echt een grote frustratie haha

5 likes

Ja come on haal dat laatste beetje zuivel er gewoon uit

3 likes

Maar echt! Zo veel producten waar dan nog net een beetje weipoeder of melk of een beetje scharreleiwit in zit. Whyyyyy.

3 likes

Welke Vega salami is lekker? Ben toevallig van de week in Duitsland geweest en heb bij de Kaufland lekkere salami gekocht maar dat merk verkopen ze niet in NL.

Ik heb de vegan gebakken cheesecake uit Taart ende Koeck gemaakt, echt een aanrader! Vond het best wel bijzonder dat het met deze ingredienten echt een cheesecake textuur wordt. Zou alleen de volgende keer een bodem maken van koekjes ipv echt een deegje maken met havermeel etc. want dat werd toch niet zo goed gaar/knapperig. Ik had er passievruchtencurd en aardbeien bovenop gedaan. Geen foto helaas :sweat_smile:

Edit: en volgende keer zou ik gewoon maiszetmeel gebruiken ipv custardpoeder, want ik vond de taart te gelig. Er zit kleurstof in dat poeder en dat is voor deze taart natuurlijk onnodig.

-verwijderd door moderator-

4 likes

Vies-lekkere vegan snack ontdekt in het ‘Amerikaanse’ schap van AH:

Chocola moet ik nog proberen, aardbei is een soort Sultana on crack.

(PS plz make Sultana vegan)

3 likes

Volgens mij zag ik deze bij die Grenze voor wie het in de buurt heeft zitten!

Vegan week bij de Lidl! Veel producten die ik al eerder heb gezien zoals Spaanse tortilla en chocopasta maar deze waren nieuw voor mij.

11 likes

Ben wel benieuwd naar die chocolade variant

1 like

Ik heb de knoflook kruiden variant geproefd. En ik vond m lekker!! Met ingrediënten vergelijken met de ah vegan kaas lijkt voor mij het grootste verschil te zitten in gebruiken van melkzuur ipv citroenzuur. Ruikt ook echt “kazig”!! Veeel smaakvoller dan de rest imo. Beetje laat maar ligt misschien nog een restje in de winkels (bij mij wel en heb flink ingekocht). Andere variant is olijf tomaat overigens. Met beetje zoeken lijkt het een samenwerking tussen Max & Bien en Van der Sterre (echt kaasbedrijf) en Max en Bien hebben dezelfde smaakjes maar net andere volgorde van ingrediënten. En deze zijn 2,99 ipv 3,99 voor 250 gram ipv 150!! :smiley:

2 likes

Maken jullie wel eens zelf seitan? Ik wil het graag eens proberen, maar kan nergens goedkoop tarwegluten vinden. Dus indien ja, waar kopen jullie dit?

Idd bij Notenshop, ik betaalde er in 2022 4,75 per kg voor maar is nu dus duurder. Alsnog wel goedkoper dan kant en klaar kopen, scheelt heel veel!

1 like

Ik koop het altijd bij een molen. Daar verkopen ze het ook als je er een in de buurt hebt.

1 like

Ja precies, wil graag vaker seitan eten maar zo duur om kant en klaar te kopen. Dus thanks voor de tip voor de notenshop, ook @Ikgebruiklievergeennaam
En @Cookiess heb een molen in de buurt gemaild of ze het hebben en voor welke prijs, dus wie weet komt daar ook nog iets uit :slight_smile:
Hebben jullie nog favoriete recepten?

Een vraagje, ik woon al lang niet meer in Nederland, maar kom binnenkort en vroeg mij af of er ook sojamelk te krijgen is zonder stabilisator/e418? Eigenlijk zo basic mogelijk (sojamelk en water). Weet niet of iemand hier ooit op gelet heeft maar ik zoek online en kan niets vinden.