Kokos yoghurt is ook lekker! Ik ga altijd voor soja of kokos in ieder geval. En ik doe vaak door mijn muesli een beetje kaneel/koekkruiden en eet het vaak ook met banaan, dan vind ik het prima.
Hebben jullie nog leuke ideetjes voor de vegan paasbrunch? Wij hebben beide dagen de familie hier en ik ben een beetje inspiratieloos dit jaar merk ik… Heb geen zin in de zoveelste tofu eiersalade haha
Dit vind ik echt een ultiem brunch recept! Cream cheese kan je makkelijk vervangen.
Ik ga de m’tabbal uit het kookboek Falastin maken, is een hele lekkere dip met pompoen, aubergine en tahin. Misschien is het recept ook wel ergens online te vinden. Verder moet ik ook nog even denken haha
Je zou een filodeeg-taartje kunnen maken. Ik maak er een en vul die met spinazie, sumac, rozijnen en pecannoten.
Het kost ongeveer een kwartier om te maken en kan je ook eerder maken en net voor het serveren opwarmen
Een plaattaart, vegan cinnamon rolls, fruitsalade, toast met gegrilde groenten, soep, zoiets?
Bedankt voor de inspiratie allemaal! Best veel in de midden-oosterse hoek, daar had ik zelf nog niet meteen aan gedacht voor de brunch op de een of andere manier.
Ik heb het precies zo gedaan! Wat het makkelijkste te vervangen was eerst. Eerst melk, dan yoghurt. Daarna de producten zoals chips. In sommige smaken zit melkpoeder, dan kies ik net zo goed de merken of smaken zonder. Pas op het laatste kaas en eieren.
Als je sojayoghurt lekker vindt, zou ik dat als je standaard yoghurt kiezen. Het heeft meer vergelijkbare voedingswaarden met “echte” yoghurt. Bevat eiwitten terwijl amandel/kokos/haver etc dat niet hebben. Is voor mij ook de reden om standaard sojamelk te gebruiken (wel haver in de koffie want dat is lekkerder).
De notenshop, die vind ik ook het lekkerst en de vlokken zijn wat groter en krokanter.
Hun gerookte amandelen zijn ook heeerlijk!
De kokosblokjes zijn ook een tip, vooral als ze een beetje in de oven gaan. Die pik ik altijd als eerste uit de bak als ik granola maak.
Ik ook vaak bij de Holland and Barrett in de aanbieding (1+1 gratis oid)
Ik koop het ook bij H&B
Dit is een zomerproduct, komt waarschijnlijk wel terug in een terraverpakking. Voor nu gebruik ik de mini frikandel van terra, maar de "kip"braadworstjes (voor bbq) zijn ook wel heel lekker, wel eerst bakken misschien.
Meh, ik vind dit echt zo’n fijne plantaardige yoghurt
Maar volgens mij gaat deze uit het assortiment… Mijn albert heijn heeft hem niet meer, en zie nu allemaal andere plantaardige yoghurts, met die nieuwe terra verpakking en een andere ingredientenlijst.
Ik had pas geleden ook al de nieuwe verpakking sojakwark en die vond ik ook veel minder lekker dan de oude ongezoete ik hoop dat die ook blijft!
Ik vind bijna alles wat overgaat naar terra zoveel minder lekker, ik vrees dat het bij deze ook zo gaat zijn
In mijn AH hebben we al een tijdje de terra yoghurts. Mijn vriend eet die elke ochend en volgens mij is de ‘sojagurt’ die zelfde als de oude. Je hebt ook een andere variant die iets van ‘alternatief voor yoghurt’ heet, die is heel vies. Zit iets van kokos in maar smaakt echt alsof het over datum is.
ja die eet ik nu inderdaad, die is echt zo vies. Zit inderdaad kokosroom in zag ik. Ok ga ik die gurt eens proberen!
Vanmiddag heb ik kaassalade gemaakt!! Geïnspireerd door @Kusjessoldaat. De crème fraiche van terra is echt een goede aanvulling hiervoor. Echt chill. Iemand nog een borrelsalade tip?