Plantaardig/vegan eten #2

Wat is jullie favoriete recept voor brownies?

2 likes

Het recept best vegan brownies van Nora cooks heb ik meerdere keren gemaakt en is ontzettend lekker. Krijg altijd vragen of ik het recept wil delen.

1 like

ik merk dat ik het echt lastig vind om ei te vervangen; ei is eigenlijk het enige dierlijke product dat ik nog eet (wel biologisch van een lokale boerderij). vooral in dingen als fried rice en ramen vind ik het heel lastig, omdat ik zulke dingen wat creamier maak door er gewoon ei doorheen te roeren. echt kut want alles wat ik probeer is mwah. en ik heb wel een 1 ei per week regel maar alsnog wil ik er eigenlijk vanaf omdat ik het stom van mezelf vind dat ik zo’n drama maak om een kut ei

2 likes

Hoe is vegetarisch vloeibaar ei? Is dat niet gelijk qua structuur

2 likes

ja ik vind dat altijd een beetje raar ofzo? maar misschien heb ik geen goede geprobeerd hahah, welke gebruik jij?

1 like

Ik roer vaak mayo door dat soort dingen, liefst de vegan mayo van ekoplaza eigen merk. Anders dan ei uiteraard maar wel lekker :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ik heb 1 keer voor de lol plantb geprobeerd door de nasi, vond het wel lekker, dan kreeg ik wel die zachte omelet stukjes

1 like

Ik wilde die vandaag kopen maar kon het echt nergens vinden bij de ah! In welk schap had jij 'm gevonden?

1 like

Bij de vega zuivel. Waarschijnlijk omdat het in tegenstelling tot gewoon ei wel in de koeling lag dat het niet te vinden is

4 likes

Hmm ja daar heb ik wel gekeken maar misschien had mijn filiaal 'm gewoon niet. Ga nog eens kijken bij een ah xl, dankjewel!

1 like

Ik heb deze gemaakt en ze vielen zeer in de smaak!

2 likes

Ik heb vandaag voor het eerst amandelyoghurt op, maar ik vond het echt smerig :nauseated_face:

Ik eet al vegetarisch en heb laatst meegedaan aan de week zonder vlees en zuivel (maar dan geprobeerd helemaal veganistisch te eten). Ik vond het best lastig en voor nu een te grote stap om in een keer over te gaan naar helemaal veganistisch, maar heb wel wat voedsel geïdentificeerd wat ik wel makkelijk zou kunnen vervangen en zuivel is er een van. Maar amandelyoghurt dus geen succes haha. Soya vond ik wel oké.

Zijn jullie in één keer overgegaan van niet-vegan naar veganistisch of in stapjes?

• in één keer
  • in stappen/geleidelijk

0 stemmers

1 like

Ik heb meegedaan met de veganchallenge en was toen verkocht. Ben bijna 6 jaar vegan geweest maar het lukt nu al lange tijd niet meer. Ben nu op zoek naar een middenweg waar ik zoveel mogelijk van m’n alledaagse eten weer vegan eet. Vind het alleen nu veel lastiger dan 6 jaar geleden…

2 likes

Kokos yoghurt is ook lekker! Ik ga altijd voor soja of kokos in ieder geval. En ik doe vaak door mijn muesli een beetje kaneel/koekkruiden en eet het vaak ook met banaan, dan vind ik het prima.

2 likes

Hebben jullie nog leuke ideetjes voor de vegan paasbrunch? Wij hebben beide dagen de familie hier en ik ben een beetje inspiratieloos dit jaar merk ik… Heb geen zin in de zoveelste tofu eiersalade haha

1 like

Dit vind ik echt een ultiem brunch recept! Cream cheese kan je makkelijk vervangen.

3 likes

Ik ga de m’tabbal uit het kookboek Falastin maken, is een hele lekkere dip met pompoen, aubergine en tahin. Misschien is het recept ook wel ergens online te vinden. Verder moet ik ook nog even denken haha

3 likes

Je zou een filodeeg-taartje kunnen maken. Ik maak er een en vul die met spinazie, sumac, rozijnen en pecannoten.

Het kost ongeveer een kwartier om te maken en kan je ook eerder maken en net voor het serveren opwarmen :blush:

2 likes

Een plaattaart, vegan cinnamon rolls, fruitsalade, toast met gegrilde groenten, soep, zoiets?

1 like

Bedankt voor de inspiratie allemaal! Best veel in de midden-oosterse hoek, daar had ik zelf nog niet meteen aan gedacht voor de brunch op de een of andere manier.

1 like