Plantaardig/vegan eten #2

Heeft iemand de speculoosdonuts van de Ap al geprobeerd? Ik heb de zebradonuts net getest en die zijn goedgekeurd!

Welke smaak is zebra :roll_eyes:

Wit glazuur + pure chocola + kleine stukjes hazelnoot. Ze zien er fabulous uit. :tipping_hand_woman:

3 likes

Ik vond de speculoos donuts zelfs lekkerder dan zebra!

1 like

Nieuwe vegan verse worstjes van de plus: echt een nieuwe favoriet! Vergelijkbaar met moving mountains qua bite, geen glibberige nep darm/omhulsel, lekkere smaak. Mijn vlees eter vriend vind ze qua smaak spot on met echte worstjes. Ik vind ze lekkerder dan incredible sausages. Maar ze zijn wel extreem zacht voordat je ze bakt, en die van mij zijn meer vierkant dan rond haha. Bakt wel makkelijker.

Wel op basis van soja, mocht dat een punt zijn

11 likes

Wat is dat wat je erbij hebt? Kleine uitjes?

Zelfgemaakte gepicklede uitjes haha. Zoals Amsterdamse/zilveruitjes maar dan scherper

1 like

Ja, heel lekker!
Mis wel een beetje het vettige van echt goede donuts, maar ze zijn wel lekker luchtig. Gelukkig geen ovendonuts.

1 like

Vandaag deze proberen

Er is ook kokos en haver

5 likes

Ik vind ze wel lekker, heb niks met oploskoffie maar deze zijn wel oke.
Hier lagen ze al in de afprijsbak bij de Jumbo dus maar meegenomen ter proberen.

1 like

Nog even een tip: mijn collega’s hebben voor jumbo een nieuwe vegan maaltijdsalade met spicy jackfruit ontwikkeld! Nog meer keuze :)!

16 likes

Kwam vandaag deze tegen, ga er deze week een proberen

3 likes

De pasta met tomatensaus is ontzettend vies, geen aanrader. Ze hebben orzo als pastasoort gebruikt waardoor er totaal geen bite in zit maar het gewoon een vieze brij zonder textuur is. :thumbsdown:

1 like

Wiiiie kan me helpen. Altijd als ik bananenbrood bak wordt het zo’n compacte kleffe bende. Er zit totaal geen lucht in. Weet iemand hoe dat beter kan?

Gebruik je wijnsteenbakpoeder?

Nee gewoon standaard bakpoeder en soda

Dat zou zelfde effect moeten geven dacht ik.
Lisa van Lisa goes vegan zegt dat ze voor de luchtigheid bakingsoda en appelazijn gebruikt.

Misschien weet iemand anders het?

1 like

Wat is je recept?

Niet te lang mixen, direct in de voorverwarmde oven (dus niet nog even op het aanrecht laten staan) kunnen ook nog een verschil maken.

Ik heb gisteren die nieuwe worstjes van de Plus geprobeerd en zou ze zo opnieuw kopen! Smaak is echt goed, vond ze alleen een beeetje flauw dus heb er een klein beetje zout overheen gedaan en dat werkte prima. Textuur ook goed, in z’n geheel misschien net wat zacht maar echt helemaal niet verkeerd. En gewoon een fatsoenlijke hoeveelheid in één verpakking, dat is ook wel eens anders

5 likes

Vind het alleen een gemiste kans dat ze weer worstjes, “stukjes” en burgers hebben gedaan :sweat_smile:

2 likes