Bij mijn plus betekent dat dat ze gewoon in de plaats zijn gekomen van de vivera producten, dus wat dat betreft niet zo tof😅
Gebruik je ook appelciderazijn bij de baksoda? De werking van de soda wordt pas geactiveerd als er iets van zuur bij komt. En nadat je dat bij het beslag doet niet teveel mixen zodat het zn werking niet alsnog verliest. Daarnaast gebruik ik meestal zo’n 4 bananen en 250 gram spelt- of tarwemeel. En een paar eetlepels amandelmelk. Maar het ligt ook wel aan je oven denk ik. Kwestie van heeel vaak proberen (en falen). Succes!
Ik denk teveel natte producten, maar zou ook aan je oven kunnen liggen. Misschien eens een ander recept proberen?
Mijn vriend vond de korma iig lekker!
Ik gebruik dit recept en dan gaat het nooit fout.
Zelf voeg ik ook cardamom aan het recept
Oké deze ga ik volgende x proberen. Maar hier zit ook geen appelciderazijn in ofzo
@Sjern ja miss had ik nu teveel banaan, @BepBrul ja wel appelciderazijn maar als nog een grote platte kleffe bende. Maar ik let ook nooit op overmixen, miss een x wel doen
Ik heb nep bloedworst gemaakt. Apart gegeten merk je dat het geen bloedworst is, maar samen met het brood en gebakken appeltjes was het echt lekker!
(Op foto ziet het er niet zo appetijtelijk uit zie ik nu)
Als hij klaar is laten afkoelen in een dichte oven, dan op een kier, en als alles afgekoeld is dan pas er uithalen. Dat helpt ook goed tegen inzakken!
Ik gebruik dit recept al jaren en vind het echt super lekker en chille structuur https://www.makingthymeforhealth.com/flourless-vegan-double-chocolate-banana-bread/
Looking good!
Ik heb echt maar een vegan kaas geproefd (simply v) die ik een beetje in de buurt vond komen van kaas. Ben super benieuwd en inderdaad hopelijk geen 1 euro per plakje ofzo .
Ik vind violife dus echt wel kazig genoeg eigenlijk @Boondigga heb je die wel eens geproefd? Iig voor op een tosti it hits the spot
Hmm ja ik vind die dus best flauw? Na simply v vind ik die wel het beste inderdaad! Moet zeggen dat ik toen ik nog kaas at, ik altijd extra belegen oid nam. Dat heeft wel een hele andere smaak dan jong belegen waardoor ik die vegan kazen denk ik te flauw vind.
Ohja snap ik, ze smaken zeker naar jonge kaas. Daarom vind ik het op tosti prima te doen. En de cheddarvariant? Die smaakt echt anders. Maar nog steeds beetje mild hoor
Oh die ben ik nog niet tegen gekomen. Thanks voor de tip, ik ga op zoek! Lets hope haha als ik iets echt wel mis dan is het kaas.
Ik kocht m bij de Jumbo!
Hello people, al half jaar 95% vd tijd vegan.
Maar heb serieuze cravings voor kaas af en toe.
En kfc kip. Heb nog geen goede vervangers kunnen vinden. Vooral niet voor de smaak van kaas. Iemand suggesties?
Ik eet trouwens niet alleen vegan maar probeer echt whole foods plant based te doen zonder zout, olie en suiker. Als iemand nog een goed makkelijk recepten boek weet met bovenstaand eeteisen let me know!
Kfc + kaas en whole foods plant based staan zo’n beetje lijnrecht tegenover elkaar, haha.
Voor wfpb kan ik je aan het How Not To Die kookboek wel aanraden. Recepten zijn vrij simpel vind ik maar lekker.
Heb laatst bij de coop vegan Schimmelkaas gekocht, best ok vooral op een toastje. Schijnt ook goed te werken als je de pastasaus van maakt met room. Weet ff 't merk niet meer.
Schijnen bij de coop ook vegan feta te hebben die echt naar feta smaakt, vind violife naar geitenkaas smaken