Misschien @Dazed?
@MJDLH update: het is deze en ze verkopen hem in ieder geval bij sommige Jumbo’s:
Dit zijn de ingrediënten:
85% amandelbasis (water, amandelen), kokosolie, paprika 5%, specerijen, zout, prei, verdikkingsmiddel: johannesbroodpitmeel, citroenzuur
Dank dank dank! Ik vind hem echt heerlijk, dus ik ga op zoek
De paprika smaak van Simply hadden ze hier niet, wel de natural en de Herbs variant. Die laatste is erg lekker, ook een aanrader dus!
De naturel is ook fantastisch als roomkaas voor een taart topping als je van bakken houdt, bijv met citroensap en rasp op een worteltaart
Wat is jullie favoriete vegan gehakt? (Om rul te bakken, ik ga het niet voor gehaktballen oid gebruiken.)
Voor in saus of gemixt met iets vochtig zoals tomaat in burritos, sojabrokken. Die nemen smaak ook goed op. Droog gehakt eet ik nooit
Goeie! Dat heb ik nog nooit gebruikt, maar misschien moet ik het toch eens gaan kopen. Het is inderdaad voor in burrito’s.
Dit klinkt fantastisch! Heb je een goed recept? Anders zoek ik zelf even hoor, heb een hele tijd geleden wel eens vegan worteltaart gemaakt maar weet zo niet meer waar die vandaan kwam.
Ik gebruik die van minimalist baker (one bowl glutenfree, alleen gebruik ik wel gewoon bloem ipv glutenvrij), en met pecannoten erdoorheen!
Hoe zorg je ervoor dat het niet als kleine sponsjes maar als gehakt smaakt qua textuur?
eh ik had altijd een bloedhekel aan de textuur van gehakt haha, dus dat sponzige vind ik helemaal niet erg . Ik merk wel verschil met de grootte van de brokken, als de brokken veel kleiner zijn (zoals bij de zak holland & barret soy mince die ik heb), is het helemaal niet sponzig en vind ik het meer op van dat droge gehakt lijken wat ik zo haatte. Het liefst gebruik ik een mix van die hele fijne van H&B en de fijne van amazing oriental
Verkeerde topic denk ik? Niet echt vegan, haha
Ho sorry dit gebeurd vaker als ik bij het typen op “backspace” druk
Heeft iemand nog tips voor leuke toegankelijke Nederlandse vegan bloggers of instagrammers? Wil graag wat mensen volgen om inspiratie op te doen om meer vegan te eten. En dan bij voorkeur een beetje toegankelijk, in die zin dat de meeste ingrediënten voor de recepten gewoon bij de supermarkt te koop zijn en geen uren bereidingstijd kosten.
Wat eet je dan wel? Die maakt namelijk ook gewoon macaroni of visstick met aardappeltjes
Zij is echt een super goede om te laten zien hoe makkelijk Vegan eten kan zijn, maar ik erger me zo aan haar recepten haha. Zo Hollands. Maar iedereen z’n ding
Haha ik dacht eerst even dat het een vraag aan mij was (wat eet je dan wel?) Was al lichtelijk beledigd haha. Maar ik ga haar volgen!
Het hoeft ook weer niet suuuupersimpel te zijn maar als ik heel eerlijk ben wel gewoon niet veel meer werk dan niet-vegan eten. Wat ik verschillende mensen (waaronder jij bijvoorbeeld) zie maken aan bijv. kaas en zelfgemaakte vis/vleesvervangers lijkt me heerlijk maar ik ben daar echt veel te lui en te weinig keukenprinses voor. Deel van het probleem is dat ik zelf niet volledig vegan eet en dan dus vaak ook uit gemak voor the real deal ga ipv de vegan variant. Maar eet wel graag veel vegan, maar kom zelf vaak niet zo heel veel verder dan curry’s, poke bowls en soepen, dus altijd op zoek naar meer inspiratie