Ik ga binnenkort voor 15 man koken, allen eten gewoon vlees/vis. Heeft iemand een idee wat ik kan maken? Ik wil niet uren bezig zijn, maar het mag wel wat uitgebreider dan een simpele pasta.
Kook je gewoon thuis?
vegan shepperds pie als je een groot genoege oven en schalen hebt. Anders is jackfruit pulled pork meestal wel een hit bij grote groepen (kan ook in de slowcooker mocht je die hebben),
Nee, in een gehuurd huisje. Van wat ik op de foto’s zag is de keuken wel ok (2 oven’s, maar verder niet veel apparatuur). Maar ik kan thuis wel dingen voorbereiden!
@Kurisu Thanks, jackfruit pulled pork is idd een goede! Ik ben nu ook aan het kijken in het plantaardige kookboek ‘la vida verde’ misschien dat ik een aantal dingen maak oa jackfruit pulled pork.
Ok wie hou ik voor de gek, ik ga waarschijnlijk een halve dag in de keuken staan haha
Ik ben altijd wel fijn van meerdere gerechten en verschillende toppings als ik voor groepen kook.
Dus bijv taco’s die mensen zelf kunnen vullen met groenten, pulled jackfruit, verschillende salsas, bakjes met verse kruiden en limoen.
Of Indiaas met lekkere rijst, vegan naan, curry, dahl, groene chutney, raita ( saus op basis van yoghurt).
Of salades van bijv Ottolenghi, een paar hele geroosterde bloemkolen uit de oven met tahini, lekkere bulghur, gegrilde groenten en baba ganush
@anon76889665 @Willem ahhh dit klinkt allemaal super goed! Thanks voor de inspiratie, ik weet niet waarom maar ik was steeds aan 1 groot gerecht aan het denken terwijl ik zelf ook zelden zo eet. Dus dit is top! Gaat denk ik idd een thema buffet worden!
Ik vind deze heel lekker! Maar had er een keer iets over gepost in het nieuwe producten topic en daar waren de meningen verdeeld haha. Wel een beetje duur helaas.
Ja het is wel hopen op een aanbieding idd😅 heb ooit een vergelijkbare bij de jumbo gekocht met een witte verpakking maar die was echt vies
Ik vond m inderdaad lekker! voor een volgende keer wel wachten op een aanbieding
Heeft iemand dit ook geprobeerd en zo ja: wat vonden jullie ervan? Ik vond het echt raar namelijk, vreemde textuur en grote stukken (ik vond het meer op van die mock chicken uit blik lijken). En qua smaak ook niet echt wat ik verwachtte. Is mijn herinnering aan tonijn nou verkeerd of is dit spul echt vreemd?
Smerig.
Ik heb hem zelf niet gegeten maar heb al meerdere reacties zien voorbijlopen dat deze echt niet lekker is!
ja een tijdje terug is deze besproken in het nieuw producten topic! Ik was een van de weinigen die het wel lekker (of in elk geval te eten vond, haha), maar wel alleen warm. Ik mik het een kwartier in de oven oid, dan wordt het minder zacht/mushy en is de vissmaak wat intenser. Het is nog steeds geen vega tonijn maar wel tonijnerig genoeg om mij in elk geval tevreden te stellen
(of ik smaakpapillen heb valt te debateren als je het aan sommige mensen vraagt maar goed)
Heel vies. Het schijnt wel lekker(der) te zijn als je het verwarmt. Heb daar zelf geen ervaring mee
Los smaakt het inderdaad niet fantastisch. Ik heb het door wat gerechten verwerkt (tuna melt, pastasalade, gnocchi met tomatensaus uit de oven), dan vind ik het wel lekker! Geeft net een vissig tintje ofzo.
Ik vond het ook niets, en inmiddels paar keer geprobeerd. Door een pasta, op pizza, yuk. Zo, snotterig?
Toen ik klein was en wij naar Frankrijk op vakantie waren geweest aten wij altijd ravioli uit blik op de terug weg of als we thuis kwamen. Vond ik altijd super lekker en dat werd alleen dan gegeten. Nu heb ik al een tijdje super veel zin in die ravioli, iemand een idee als ik dat ook ergens vegan kan kopen of zelf maken? Volgens mij was het altijd alleen iets van rode saus + gehakt en verder geen groente te bekennen. Maar wel vies lekker
Ik zag laatst zoiets op de insta van wat eet je dan wel. Had ze geloof ik gehaald bij ekoplaza. Was ravioli uit pot (deze? Ravioli met seitan | Danival | Ekoplaza | De grootste biologische supermarktketen van Nederland)
Dat deden wij ook! Mijn god, dat vond ik toch lekker. Moest er laatst nog aan denken.