Plantaardig/vegan eten #2

Hm, ik denk dat het dan aan mij ligt want ik vind violife ondertussen ook een prima kaasvervanger. Ik heb het dierlijke product gewoon al lang niet op dus ben de smaak vergeten :sweat_smile:.
Maargoed geen melk tips dan, sorry!

1 like

Dat is het ook. Hoe langer je geen kaas en melk tot je neemt. Dan vergeet je die smaak. Je begint te wennen aan sojamelk. Eerst vond ik sojamelk vies. Maar nu is het koeienmelk dat ik vies vind. En bij een kaaswinkel ga ik helemaal over mn nek.

4 likes

Okay geen eten :see_no_evil: maar de Lidl heeft nu vegan shampoos en cremespoelingen

Tadaaaaaa in de cake zitten sprinkles. Dus een sprinkles cake met roze botercrème.

22 likes

Zo mooi! Gefeliciteerd met je dochter :smiley:
Heb je een recept van de botercrème?

1 like

Ik heb dit recept gebruikt.

Hebben jullie al eens een sloffenbodem vegan gemaakt? Ik heb wel zo’n potje eivervanger maar ik zou liever zonder dat spul bakken.
Er moet een eidooier in maar die wil ik dus vervangen. Lijnzaad ei is dat in dit geval een goede vervanger?

Edit: en is een sloffenbodem iets typisch nederlands, of weten jullie een engelse benaming ervoor?

Nee volgens mij is een sloffenbodem een zachter deeg dan harde wener, maar ik ga het gewoon eens proberen met lijnzaad kijken wat dat doet :relaxed:

Deze als gezien?

1 like

De Kruidvat winkel heeft ook hele goede en nog goedkoper dacht ik

3 likes

Oh dank je!

1 like

Goooooozerwijffies ik heb het nieuwe kookboek van deliciously Ella gekregen en eet er nu een gerecht uit; de sweet potato and black beans bowl en er zit toch een lekkere saus bij!!! Mijn god.

Hand koriander, lepel maple syrup, sap van een limoen, kleine teen knoflook, theelepel chilivlokken, zout, peper, drie lepels yogurt en vijf lepel olijfolie. Echt super lekker.

13 likes

Alpro uit de koeling is weer 1+1 gratis bij de Ah! Echt heel chill dat dat zo vaak in de aanbieding is

5 likes

Er zijn veel nieuwe vegan producten bij de AH, ook een vegan Gordon Bleu :innocent:

2 likes

Ja toen ik vorig weekend in mijn albert heijn was stond er bij alle bordjes vna ongeveer het hele vegaschap “dit gaat binnenkort uit het assortiment”??

1 like

you lost me at koriander

7 likes

Wie hier was ook alweer op zoek naar vegan kant en klare maaltijden? :innocent:

3 likes

Ik ben hier echt heel erg benieuwd naar. Als het goed is zijn ze nu overal verkrijgbaar. Het is zo lang geleden dat ik een burger of iets anders van een fastfoodketen heb gegeten.

8 likes

Ik heb de nieuwe minifrikandelletjes van de AH gehad en ze zijn lekker! Ze hebben wel iets van die gehaktschijf van vegafit maar met wat mayo en ui (zoals ik m’n frikandel altijd at) kregen ze echt een frikandelvibe. :dancingbanana: Het is nog niet 100% de frikandel van ‘vroeger’ maar ik ben er blij mee.

Nu nog vegan knakworsten die echt naar Hollandse Unox-worst smaken.

11 likes

Ik ben ook benieuwd vind het alleen wel jammer dat ze op dezelfde bakplaat worden gebakken als de vleesburgers. Vind dat toch veel minder smakelijk, het idee