Ah jammer, iets wat je wel vaker hoort met soja maar smaak blijft zo persoonlijk. Tof dat je het geprobeerd hebt! Structuur wel oké? Hopelijk vind je iets wat voor jou perfect is. Havermelk is van zichzelf al best zoet vind ik, dus misschien leent dat zich beter?
Ja dat had ik ook niet verwacht, dat heb ik namelijk nooit gehad bij vla of yoghurt van Alpro.
Volgende keer met haveryoghurt of misschien avocado en cacao
Pudding met havermelk of met erwtenmelk is altijd goed. Vind sojamelk idd vaak een nare nasmaak geven. Welke sojamelk heb je gebruikt?
Erwtenmelk had ik nog niet bedacht! Ik had die van de lidl…Daar zit misschien ook nog weer verschil in…
Zit zeker veel verschil in. Vind Alpro light altijd heel neutraal smaken. De huismerken hebben vaak zo’n soja smaakje. Voor veel dingen geen probleem, maar voor desserts niet zo geslaagd. Succes nog met experimenteren!
Dankjewel! En ook voor de tips! als ik een lekkere combi heb gevonden laat ik het zeker weten
Ik heb deze zeker al gehaald bij de Delhaize, maar wel al enige tijd terug. Ik ben niet zeker of ze ze nog steeds hebben, als ik er binnenkort nog eens ben zal ik er is naar kijken.
Ik vraag me af of het tekentje niet vegetarisch moet zijn want vgm is dit wel echt kaas omdat die term niet gebruikt mag worden anders
Dat dacht ik eerlijkgezegd ook
Dit is niet plantaardig hoor, (slordig!!) foutje van de Lidl
Dat zie je zo vaak. Hoe moeilijk is het?! Kijk, ingewikkelde e nummers of wolvet oid, oke, dat is misschien lastig. Maar kom op, KAAS?
Sorry het was ook te mooi
Waar zou ik volle melk goed mee kunnen vervangen? Afgelopen 6 jaar nog nooit een recept gemaakt waar specifiek volle melk in moet, dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen
Wat voor recept is het? Grootste verschil met normale melk is natuurlijk dat het vetter is, dus je zou even kunnen checken welke plantaardige melk het hoogste vetpercentage heeft?
Bechamelsaus! Maakte voorheen gewoon lasagne zonder maar heb echt zin in bechamelsaus lasagne haha.
Ik denk dat ik dan haver of kokosmelk ga gebruiken.
Ik maak het altijd met soja melk en dat smaakt voorzover ik het mij kan herinneren naar de koeienmelk versie.
Ik gebruik dit recept: My Lasagne - Avant-Garde Vegan
Ik gebruik meestal havermelk, kan prima.
Ik gebruik meestal haver voor m’n bechamel zelf, gaat perfect!
Ik gebruik ongezoete soja (van ah, melkkan is vies) en maak echt 2 x per week bechamelsaus haha.
Ik zou echt geen kokosmelk doen want dat heeft een typische smaak. Amandelmelk of havermelk (beide ongezoet) zou wel kunnen.