Plantaardig/vegan eten

Jaaa die heeft hij ook gekocht, die kaart! :slight_smile:

1 like

Fijne tip voor dit warme weer: met deze sojamelk kan je echt superlekkere ijskoffie maken op een hele luie manier. Ik laat espresso afkoelen, giet dan dit erbij en maak het af met ijsblokjes.

13 likes

Hello iedereen! Ook ik ben overgewaaid vanuit het andere forum en heb altijd veel meegelezen. Ben wel benieuwd naar wat jullie denken van soya en het hele gmo gedoe? Ben wel benieuwd naar jullie mening!

Ik denk dat ik vanavond een vegan pizza van Domino’s ga proberen! Voel nu al dat ik geen zin heb om te koken :no_mouth:

1 like

Zover ik weet doet NL niet aan gmo en soja. Verder zie ik geen probleem met gmo en maak me er totaal niet druk om.

Edit: overigens denk ik ook dat, wat voor redenen je ook kan bedenken dat soja slecht is, het nog altijd beter is dan koemelk of vlees.

2 likes

Oh oke interessant! Ik dacht namelijk dat dat gewoon werd verkocht aangezien 70% van de soja gmo is. Moet dan volgensmij wel op de verpakking staan…
Naja dan hoef ik me in ieder geval minder zorgen te maken want ik vermijd het liefst zo veel mogelijk gmo.

Vegan BBQ pizza van Domino’s! Echt een aanrader, zo lekker :heart_eyes:

11 likes

Dat is de soja waarmee voornamelijk dieren in de vlees en zuivelindustrie mee gevoederd worden :slight_smile: Om maar een voorbeeld te nemen; Alpro is non gmo en ik dacht ook biologisch

Ik heb btw niks tegen gmo.

5 likes

Worden jullie er ook zo intens blij van als iemand met een vegan product in de winkel loopt? :’) Laatst zag ik een wat oudere man ‘mijn’ mayo pakken (de Remia mayolijn :heart_eyes:) en ik zat hem echt :smile::smile::smile: zo aan te kijken hahaha Die moet ook wel gedacht hebben wat is dat voor debiel :joy:

13 likes

Jaaa! Soms vermoed ik dat iemand in de rij bij de kassa ook vegan is, en dan word ik altijd heel blij. En ik voel me ook altijd verbonden met mensen die naast me voor het vleesvervangersschap staan, hahaha.

8 likes

Ik weet niet wat ik moet eten vanavond. Heeft iemand een lekker recept? Hebt wel zin in champignons.

Bospaddestoelen ragout? Met brood of pasta!

2 likes

Ik heb deze geprobeerd, want die zijn sinds kort vegan, maar er zit weinig smaak aan, beetje een flauwe hap.

Bamikroket van de ah erbij was wel lekker!

Ziet er goed uit! Heb uiteindelijk een champignonpasta gevonden in een van mijn kookboeken! :smiley:

En ik heb net dit gemaakt, smeerkaas van cashewnoten: http://zuiversap.info/2015/10/19/vegkuipje-smeerkaas/.
Proeftest komt zometeen.

Update: superlekker spul! Ik heb er wel minder zout in gedaan dan in het recept stond en juist wat peper erbij. Het smaakt niet 100% naar smeerkaas (we mogen ook niet alles verwachten hè, haha), maar ik herken het romige en zoute er zeker in. Ik liet mijn ouders proeven; het deed mijn moeder denken aan hummus en mijn vader begon over kroketvulling (?!). Maar na een paar happen snapten ze de kaaslink wel, haha.

1 like

Ik vroeg Ola of het klopt dat Swedish Glace uit de handel wordt genomen… Allemaal klachten indienen jongens! Die B&J komt echt niet in de buurt + is duur. En Cornetto’s zijn iets totaal anders dan schepijs.

1 like

Oooh vandaar dat ik het nergens meer tegenkwam! Nou, daar ga ik ook een klacht over indienen ja.

Ja, stom hè? Dat ijs was top. En veel mensen in mijn omgeving vonden het lekkerder dan ijs van melk, dus het was altijd een mooie manier om “vegan eten is vies” tegen te spreken, haha.

Ik meld me hier ook! Heb zin om iets te bakken vanavond, iemand ideeën of tips? :grin:

1 like

Oh mmm die zien er lekker uit, en volgens mij ook redelijk simpel. Die ga ik maken, dankje!

1 like

Ik heb net dit gegeten


Met een beetje olijfolie, uitje, knoflookje, lekkere salade erbij. Echt helemaal top! Vind hem lekkerder als de “normale” varianten :grin:

11 likes