Plantaardig/vegan eten

Ik heb die ook net op en vond t best nice. Super makkelijk als je geen zin hebt om te koken en veel proteinen :+1:t4:

Ik vond m ook lekker! Vond de tijmsmaak wel heel sterk aanwezig, op t randje. En 4 euro is ook goed te doen!

1 like

Waar heb je dit gekocht?

Bij marqt! En ik weet uit zéér betrouwbare bron dat ze vandaag staan te sampelen in de winkel aan de Utrechtsestraat in Amsterdam. Dus mocht iemand benieuwd zijn en kans zien langs te gaan (:

2 likes

Ik bedenk altijd in wat voor soort avondeten ik zin heb; pasta, rijst, noodles, wraps, AVG’tje, soep, taco’s, stamppot, ovenschotel etc. En voor elk soort gerecht heb ik dan een stuk of 5 basics. De meeste heb ik via Pinterest/Instagram/blogs/kookboeken. Misschien kun je zo’n soort lijstje maken, dan heb je toch al gauw 30 gerechten waar je uit kunt kiezen. Ik heb op Instagram en Pinterest ook borden aangemaakt per categorie avondeten. En daar zit altijd wel wat tussen waar ik op dat moment zin in heb.

1 like

Wisten jullie al dat hummus met augurk echt MEGA lekker is.

4 likes

Nee, maar ik geloof je meteen! Love augurken <3

Ah toe probeer het eens. Als borrelsnack of mijn fav: geroosterde boterham met hummus en augurk. Zo lekker

2 likes

Ja! En dan nog een beetje gerookte paprikapoeder :heart:

1 like

Hebben jullie een favo/goed tomatensoeprecept dat jullie willen delen?

Libanees platbrood met hummus, augurk, falafel, sla, tomaat en een sausje :+1:

3 likes

Misschien ben je meer gewend aan vegetarisch eten? Weet niet hoelang je al vegetariër bent? Maar waar je aan gewend bent is altijd makkelijk :relaxed: Als je van de kaas en room af wil en de vervangers niet lekker vindt, zou ik die helemaal uit je dieet verwijderen. Want anders blijf je bezig met vergelijken. Je kan dan over een paar maanden het weer eens uitproberen, misschien vindt je dan die vervangers een stuk lekkerder (want helemaal het zelfde smaken zullen ze nooit).

Verder actief gaan zoeken online, er zijn zo veel recepten :). En als je eenmaal gaat zoeken en gaat koken, zullen er altijd recepten zijn die je tegen zullen vallen maar ook een hele boel meevallers. Probeer te kijken naar wat je wel lekker vindt en kook daar mee. Maar probeer ook dingen uit en geef ze vooral voor langere tijd een kans. Want je smaakpapillen moeten wennen aan nieuwe structuren en smaken

1 like

Ik vind deze rijstkoeken ECHT heel lekker, voor af en toe een keer (niet gezond :stuck_out_tongue: )
afbeelding
Plaatje aangepast -> vegan

Verder een handje ongezouten noten (een portie is 10 - 15 noten)
Volkoren cracker met humus en komkommer
Edamame boontjes
Gedroogde vruchten (niet te veel)

1 like

Maar die rijstwafels zijn niet vegan?

Ik had een plaatje gezocht van biologische rijstwafels van AH, zie nu dat dat er net wat anders uit ziet (blauw ipv rood op de verpakking). Dat was me net niet opgevallen. Misschien dat dat anders is en daardoor niet vegan? Maar deze zijn 100% vegan:
54

1 like

Ik heb een heerlijk recept voor Chinese tomatensoep. Ben nu niet thuis maar ik zal die morgen zoeken!

Hahaha ja blauw is melk chocolade

1 like

Geroosterde bonen misschien? Kost wel wat tijd, maar niet veel moeite: https://www.hetkeukentjevansyts.nl/recepten/hapjes-drankjes/hapjes/geroosterde-bonen

Had dit laatst met witte bonen gedaan in de airfryer, was echt superlekker. Knapperig en kruidig.

Ik neem vaak Nakd bars, noten en fruit mee. En wat ik ook heel chill vind is (gefrituurd) zeewier. Je hebt deze bijvoorbeeld bij Albert Heijn:

En deze superdunne crackers van Wasa met rozemarijn en zeezout (met eventueel iets erop) zijn ook erg lekker!

Heb je een recept voor de raap of koop je dat kant en klaar?

Wat zijn jullie favo recepten voor avondeten? Heb zin om wat lekkers te koken vanavond, maar geen inspiratie.