Plantaardig/vegan eten

Wat is de aller lekkerste Vegan pizza (om te bestellen)?

Vegan shoarma :heart_eyes: van NYP

2 likes

THANKS! Daar was ik idd al heel benieuwd naar :heart_eyes:

Ik vind dit lekker

3 likes

Ja? Ik vind de textuur zo onprettig. Of valt dat mee met dit weer? :stuck_out_tongue: Wat ik trouwens wel superlekker vind van Body & Fit is die vegan pannenkoekenmix!

Nou daar kreeg ik dus niks mee voor mekaar…?
Het werd niet gaar ofzo en de buitenkant werd krokant en de binnenkant bleef heel vies zoals een omelet. Daarbij vond ik de smaak ook heel smerig. Hoe maak jij ze?

Ik vind de textuur van zon reep gewoon lekker

Is het een beetje stofverfstructuur? Beetje rare omschrijving maar van dat taaie spul. Ik vind dat ook lekker! Jammer dat ze niet per stuk te kopen zijn.

Ohhh jongens dit is echt de beste cake geworden die ik ooit heb gegeten.
De cake zelf is zijdezacht en fluffy en de glaze smaakt naar heerlijk zoete citroenlimonade.
Hij is behoorlijk zoet, maar ook fris zurig.
Ik heb - voor de verandering - niets aangepast aan het recept (de lemon poppyseed cake van ilovevegan.com).

21 likes

Ik lees op de site ook dat veel mensen er moeite mee hebben! Ik maak ze meestal met sojamelk en ik maak het beslag op gevoel. Qua textuur ga ik voor iets dunner dan normaal pannenkoekenbeslag. En dan zet ik het vuur best wel hoog en draai ik de pannenkoek echt pas om als hij los is gekomen van de pan. Bak ze meestal in zonnebloemolie.

Hoop dat dit helpt, haha.

Zal ik er 1 naar je opsturen?? Het is heel chewy

@Briseis ik ga et een keer proberen bedankt!

Oh dat vind ik heel lief van je maar hoeft niet hoor (: ik denk dat ik ze zelf wel eens ga kopen, ik vind chewy lekker

Oke! Als je het zou willen laat maar weten. Geen probleem.

1 like

Na jaren twijfelen en toch niet doorzetten heeft het hele gedoe van slachthuizen en hittegolf me overgehaald. Ik wil niet meer verantwoordelijk zijn voor dierenleed. Dus afgelopen weekend besloten: ik wordt vegan. Maar, ik heb dus geen idee waar ik moet beginnen en ik vind alles wat ik google zo overweldigend… dat ik nu dus eigenlijk gewoon niet meer eet als ik niet 100% zeker ben dat er geen dierenleed achter zit. Wat inhoud dat ik al drie dagen leef op groenten en fruit, omdat ik bang ben geworden van ellenlange ingrediëntenlijsten.

Dus… daarom maar even hier, kan iemand me helpen? Wat wel, wat niet? Is alles met keurmerkje ‘vegan’ echt oke? Iemand nog andere tips? Basis principes?

(Ik woon in een klein dorp zonder natuurwinkel of toko of iets dergelijks, met vooral toegang tot de grote blauwe supermarkt)

11 likes

Wat een supermooie stap!
Ten eerste, er blijft echt wel aardig wat over! Iig veel meer dan groenten en fruit :).
Alles met het vegan logo is sowieso oké, sommige dingen met vega logo zijn stiekem zelfs vegan, het is onbekend waarom dat er niet op staat.

De ingrediënten uit m’n hoofd waar je op moet letten zijn: alles met melk (behalve melkzuur dat is vegan), weipoeder, kippenei/kippeneiwit, honing(poeder), schellak, karmijn, bijenwas, en gelatine.
.
Qua e-nummers heb ik dit kaartje


Aanrader om uit te printen, zit in mijn telefoonhoesje. Alles tussen haakjes eet ik nog.

Ik raad altijd aan om je in te schrijven voor een vegan challenge via nlvegan of proveg, dan krijg je iedere dag infomails, ook over hoe je je redt in de supermarkt.

3 likes

Oh hier heb ik echt zò veel aan!! Eindelijk een overzichtje. Dank je wel!!

Denn’s!

1 like

Je kan ook even een lijstje maken wat je wel mag:
Alle groente
Alle fruit
Alle noten
Alle rijst
Alle granen
Alle peulvruchten
Veel soorten brood
Veel kruidenmixen
Veel pasta’s
Sommige kant en klaar sauzen

Etc

@Degas leuke site ook! Kende ik nog niet bedankt voor de tip

3 likes

Het e nummer kaartje is van de Nederlandse vereniging voor veganisme, dan kan je 'm opzoeken en opslaan of printen. De volledig geschreven namen staan op de achterkant maar daar kijk ik eigk niet naar

1 like

Nog tips van wat ik even moet inslaan bij de supermarkt?

Ik denk dat het handiger is dat je een weekmenu gaat maken en aan de hand daarvan spullen gaat inkopen.

Want niet alle vegans eten hetzelfde bijvoorbeeld. Waar ik meer van inkoop, kan bijvoorbeeld iemand anders veel minder of helemaal niets van inkopen.

Je kan ook bij je supermarkt aangeven dat je iets mist. Misschien kunnen ze het in het assortiment opnemen. Als ze weten dat er vraag naar is, kunnen ze er op anticiperen.

Denk dat er vast mensen hier zijn inclusief ikzelf die je willen helpen met je weekmenu. :heart:

3 likes