Plantaardig/vegan eten

Ik hoop dat het gewoon een vega worst is en niet echt een groenteworst zoals een vegetarische kroket vaak een groentekroket is.

3 likes

Ja!!!

Ik ook. Maar alles is goed want ik wil dit

2 likes

Op het reclamebord staat ‘gemaakt van 9 soorten groenten’ dus ik denk wel dat het zo’n geval wordt. Maar hopelijk is het alsnog heel lekker!

Hm dan zijn mijn verwachtingen laag


Even het belangrijkste uit Amerika meegenomen

6 likes

Ik heb de tomatenversie laatst in wraps verwerkt! Met tacokruiden, tomatenpassata, paprika en guacamole

1 like

Bij welke supermarkt kun je de goedkoopste sojamelk en/of havermelk kopen? :slight_smile:

Qua soja denk ik dat die van Melkan het goedkoopst is? 0,79 voor een pak. Weet niet welke supermarkten dat merk verkopen, maar de Dirk van den Broek heeft het sowieso.

1 like

Ja zoals dat ding van Ikea :nauseated_face: eww

Jumbo huismerk is best goedkoop, 0,88 voor een liter sojamelk! En anders kan je ook nog Lidl proberen, die is ook wel goedkoop.

Niet de havermelk of amandelmelk van de Lidl kopen tenzij je houdt van heel. veel. suiker.

Thanks @dombo @Banananana en @Briseis! Ik zag dat de ongezoete sojamelk van de appie ook 0,88 per L is :slight_smile: (die supermarkt is dichterbij). Ik en m’n vriend dronken nu lactose-vrije melk ivm zijn lactose-intolerantie maar hebben gister besloten om vanaf nu plantaardige melk voor ons ontbijt te gebruiken :slight_smile:

7 likes

Hopelijk mag dit hier ook:
Heeft er iemand een lekker recept voor vegan gehaktballen, liefst met zo’n crunchy paneermeel laagje? Ik heb gisteren vegetarische gemaakt maar daar zit dus kaas en ei in (waren wel erg lekker, dus als iemand daar nog een recept van zoekt heb ik die haha). Ik probeer eigenlijk zo min mogelijk kaas, ei en melk te consumeren, dus als iemand nog een goede tip heeft :smiley:

Gehakt van naturli (bij de appie) en dan zo’n kruiden zakje erdoorheen door (heet denk ik gewoon gehakt kruiden oid). Echt superlekker. Eventueel met een kaasbal in het midden. Ik heb ze nog nooit gemaakt met zo’n crunchlaagje, maar als je ergens vegan paneermiddel of desnoods broodkruimels kunt vinden moet dat niet zo moeilijk zijn lijkt me.

2 likes

Je kan in ieder geval panko gebruiken in plaats van paneermeel voor een lekker krokant laagje!

1 like

Waarom maken/verkopen zoveel koffiebars vegan taartjes met een noten-dadelbodem? Kies dan speculoos of oreo of iets anders, maar die noten en die dadels samen maken zo’n puntje zo zwaar. :pensive:

9 likes

Omdat suikers uit gedroogd fruit en vetten uit noten ~ natuurlijk ~ zijn en voor je lichaam dus niet meetellen als suiker en vet.

Nee hier erger me ik ook aan. Alsof alle veganisten altijd healthy / organic / natural / blabla willen eten.

16 likes

Ja zo irritant! Vind dit ook vaak met bakrecepten, wil je cake/koekjes/taart/whatever maken, zijn alle vegan recepten gezoet met dadels of op basis van zwarte bonen of god knows what, ik wil gewoon ongezond gebak met echte suiker :frowning_face:

6 likes

En de grap is dan ook nog dat dat vaak helemaal niet ‘heathy’ is als geclaimd wordt. Suiker is suiker. En ontzettend veel recepten gebruiken kokosolie. Ik snap dat echt niet?

7 likes