Plantaardig/vegan eten

Eindelijk verse pasta zonder ei!

1 like

Ik ben echt groot liefhebber van roerkikkererwten ( scrambled chickpeas dus)


Heel snel te maken en smaakt zoveel beter dan scrambled tofu!

6 likes

Ohhh ziet er heel lekker uit!! Doe je er ook van dat zwarte zout wat ‘naar ei smaakt’ doorheen of niet?

Lijkt me lekker! Hoe maak je dit precies? :blush:

Smaakt het niet heel erg naar kikkerwten nog?

Blik kikkerewten fijnprakken in een kom. Het vocht opkloppen met een mixer ( hoeft niet, wel betere textuur). Dat doe je bij elkaar met wat kala namak ( zout dat naar ei smaakt), peper en andere kruiden die je lekker vind.
In een pan bak je vervolgens ui, knoflook en champignons gaar. Schep uit de pan op een bord. Bak dan et kikkererwtmengsel tot het de juiste textuur heeft. Gooi de gebakken groenten erbij en een handje rucola , omscheppen en dan opeten.
Ik had er ook nog een halve avocado en bbq- tofu bij ( tofu knapperig bakken en afblussen met een mix van sojasaus, agavesiroop en liquid smoke :heart_eyes:

10 likes

Hebben jullie nog tips voor vegan broodbeleg. Op mijn werk lunch ik altijd met boterhammen en ik blijf nu een beetje steken bij hummus en avocado. Superlekker, maar soms heb ik behoefte aan meer afwisseling!

De vegetarische slager heeft paté, filet americain en 1 plakjesworst. En zonnatura heeft ook groente smeersels, relatief gezond en een goede afwisseling want er is ook veel keuze in.

En duopasta van ah basic als ik trek heb in zoet

1 like

Soyananda roomkaas vind ik super lekker! Kan je krijgen bij de bio winkel. Wel aan de prijs trouwens, misschien als ze een keer een actie hebben proberen. Of Creamy Smooth original, vind ik net smeerkaas, lekker met een plakje komkommer :cucumber:

Wuut is deze vegan? Wat chill!

1 like

Ohh ik wist niet dat je aquafaba kon bakken! Wat tof. In het rijtje kikkererwtenvocht is dit echt een superrecept trouwens: http://www.degroenemeisjes.nl/chocomousse/

1 like

Wat @Kusjessoldaat al noemde, en vooral die dingen van De Vegetarische Slager vind ik zelf erg lekker. Wat ik ook veel doe is hummus en avocado pimpen met tomaat, komkommer, rauwe spinazie en kala namak.

Verder vind ik nepkaas best wel lekker, vooral die van Wilmersburger en Nature & Moi. Kan je bij de Jumbo wel kopen of bij een Eko-winkel. En Tartexpaté uit een tube, dat is zijn paté-achtige groenteprutjes. Tot nu toe alleen bij Vegabond in Amsterdam gespot.

Zoete dingen: De Ruijter Vlokfeest, stroop, speculoospasta, jam, pindakaas.

En ik maak zelf weleens iets, deze twee dingen maak je makkelijk, kan je goed bewaren en ze smaken top:
Vegan eiersalade – http://nevernotcooking.nl/vegan-eiersalade/
Vegan smeerkaas – http://zuiversap.info/2015/10/19/vegkuipje-smeerkaas/

1 like

Pindakaas/Hummus met sambal (badjak) en komkommer :heart_eyes: - maar misschien niet zo fijn voor je collega’s

2 likes

Aaah thanks voor alle goede tips! Ben morgen een dagje vrij dus dan ga ik maar eens langs de biowinkel en de Jumbo!

1 like


Dit is trouwens ook een heerlijk ontbijt:
Gepofte zoete aardappel uit de magnetron en dan toppen met bijv. Banaan, pindakaas, zaadjes, kaneel en wat agavesiroop.
Wil ook nog met peer of appel experimenteren :heart:

9 likes

Ik heb net bij de ac.tio.n 2 smaken vegan raw bars gekocht voor 50 cent per stuk. Nog niet geproefd, maar wel vet goedkoop joh.

1 like

Omg heb die eiersalade net gemaakt! Super lekker en net echt :smiley:

2 likes

Ik weet dat er eten in de titel staat maar ik heb een vraag over cosmetica, hoop dat ik die hier ook kan stellen? Zoek namelijk een dagcrĂšme, ik doe helemaal niks aan huidverzorging maar sinds ik ben gestopt met de pil (een jaar geleden ongeveer) is mijn huid zo onzuiver dat ik er nu maar eens wat aan wil gaan doen. En uiteraard moet ie vegan zijn :sunglasses: Hebben jullie tips?

Dr organic en biodermal vind ik fijn!

1 like

Dr. Organic douchegel, conditioner en shampoo is nu 2e gratis bij H&B!

1 like