Plantaardig/vegan eten

Ik had laatst die chocolamelk gehaald van Oatly omdat ik die eindelijk eens in een AH filiaal zag liggen.
Maar ik vind die dus niet zo lekker smaken zijn er eigenlijk vega(n) alternatieve zonder soya die meer smaken zoals chocomel? Of een combinatie van producten om zelf het echt perfect na te maken :slightly_smiling_face:

alpro oat chocolate.
te koop bij jumbo!
als ik trouwens warme choco maak doe ik er altijd extra cacao en suiker bij, maar dat lost denk ik niet op in koude chocomel.

1 like

Het is uiteindelijk ravioli geworden, gevuld met pompoen, walnoten en soja crème fraiche en boter met salie :star_struck:

Deze gisteren gemaakt, super lekker en makkelijk! En van de week knoflookbrood gemaakt voor op de BBQ. Door zelf stokbroodje in te snijden en vegan boter met heeeel veel knoflook en kruiden er in te smeren. Was ook een succes.

Wil ook beginnen met mijn eigen kokos yoghurt maken, nu ik toch zoveel tijd heb! Als er verder nog iemand leuke kook/bak ideeën heeft hoor ik het graag! :grin:

5 likes

Ik gebruik de oatly wholemilk en dan chocolade poeder naar keuze. Als je cacaopoeder gebruikt, dan doe je nog wat maplesyroop oid erin en opwarmen. Toefje slagroom en genieten maar.

@anon76889665 Ik heb je vegan boursin gemaakt. Ik eet hem nu op een broodje met plakjes tomaat en peper en ik vind hem super lekker!

11 likes

Dit ziet er echt goddelijk uit! Staat het recept hier inn het topic?

Deze is het!

1 like

Nou wil ik em zelf ook weer maken…

2 likes

Nou ik eet deze nu en ik vind ze niet geweldig. Ik heb ze in de oven bereid (zoals op de verpakking staat) en eet ze in m’n pasta saus, maar ze zijn best droog en nogal compact. Die van Vegafit zijn nog steeds het allerlekkerst. Deze lijken wel meer op echte, huisgemaakte gehaktballetjes dan menig ander vega(n) bal

foto's van ballen

Edit:
Okay m’n vriend heeft ze op 't einde nog even in zijn saus laten bobbelen, en die van hem zijn minder droog zegt ie

3 likes

Ik ben echt verslaafd aan dit drankje. Veel rijker dan Chocomel trouwens, maar als je meer van die slappere smaak houdt kan je denk ik altijd minder cacaopoeder doen!

Heeft iemand de nieuwe soja kwark van de ah al geprobeerd?

@anon76889665

Heb jij voor mij misschien een linkje naar dat sojamelkpoeder van veggiedeli? Ik had je boursin zonder gemaakt, maar nou kwam ik vandaag toevallig weer een ander recept tegen waarin het ook gebruikt werd, dus ik wilde het toch maar kopen, maar ik kan het nergens vinden.

:scream: ik ging net kijken maar ik zag het ook niet meer op de site. Misschien is het tijdelijk niet leverbaar?

Ah, jammer!

Van welk merk is het poeder dat jij hebt? Dan ga ik eens kijken of ik het ergens anders kan vinden.

Ja! Ik vond hem precies zo smaken als de AH soja yoghurt, alleen dikker.

Ik heb de verpakking niet meer :frowning:
Bij toko’s kun je wel zoiets vinden:

1 like

Thanks!

Alleen voor Ladies? :joy:

Blijkbaar… Ik weet alleen niet of je de balletskills erbij krijgt of dat ze een voorwaarde zijn…

3 likes