Ik heb hier ook nog nooit van gehoord!
Ik ga vanavond voor het eerst natto eten!! Ik wil het al jaren eten en dit weekend eindelijk gevonden. Dit bericht heeft niet zo veel zin, ik wilde gewoon graag delen dat ik straks natto ga maken/eten en ik ben super benieuwd
Woooow, graag fotos!!
Hoe wat waar?? Ben hier ook mega benieuwd naar
Ik heb het uiteindelijk gevonden bij een of andere natuur voeding winkel, en ik ga het eten met rijst en een simpele stir fry met bonen, aubergine, champignons en zeewier ernaast. Het internet zegt dat ik de natto moet mixen met sojasaus en japanse mosterd maar ik heb alleen franse mosterd dus ik weet nog niet of ik dat er dan uit laat of gewoon franse mosterd gebruik?
Wat vond je ervan? Ik vond de structuur wel prima, maar veel smaak had het jiet!
Ooh ik heb toevallig ook een pakje natto liggen voor het ontbijt van morgen! Ik ga de mijne met rijst, avocado en vegan eidooier eten!
Ik eet pas om 20u
maar ik geef updates en fotoâs later!
@anon76889665 dat zag ik ook vaak ja, met ei dooier. Lijkt me wel mega lekker maar voor mân eerste keer wilde ik het ~puur~ houden
Nou here we go, mijn natto avontuur
Dit was voor het mixen. De boontjes zijn best klein en ik had ze liever wat groter gewild. Nu al sticky in elk geval! De geur is ook best sterk. Ik vond het eerst meevallen maar daarna bleven mijn handen ernaar ruiken en toen alles wat ik aanraakte ook. Het is een beetje een sterke blauwe kaas achtige geur.
Ik heb het gemixt met soja en Franse mosterd. Ik las online dat meestal zoete soja wordt gebruikt, ik heb alleen lichte soja. Maar ik denk wel dat zoete soja lekkerder is.
Finished dish! Niet zo mooi maar ik ben ook geen foodblogger, behalve als je âreviewed snacks op instagramâ foodblogger vindt. Zoals ik al zei denk ik dat het met zoete sojasaus lekkerder is, maar ik vond het zeker niet verkeerd. De smaak was best wel sterk, en deed me wederom denken aan blauwe kaas (sterke schimmel dus). Ik hou wel van sterke smaken (ook geĂŻllustreerd door het glas eigengemaakte gin met ijs en zonder tonic dat ik hierbij dronk haha), maar ben wel blij dat ik maar 50 gram heb gebruikt want het was behoorlijk overheersend. Ik liet mijn vriend een hap proeven met veel rijst en 2 boontjes, en die vond het al te sterk haha. De rest heb ik ingevroren en ga ik de volgende keer mixen met een zoete sojasaus of hoisin ofzo. De textuur vond ik wel iets minder, groter was fijner geweest voor mij denk ik.
En nu ga ik afsluiten met een aduki bonen ijsje 
Oh, ik heb echt zin om dit een keer te eten! Dank voor deze review 
Ik stond deze week 's avonds laat in de supermarkt en wou snel een salade meenemen voor het avondeten, maar bijna alles was op. Ze hadden nog één salade over waar normaal een zakje feta bij zit, maar die verder helemaal vegan is. Bij deze zat het zakje kaas er niet in (fabrieksfoutje).
Had jij deze meegenomen? (als je geen salades eet stel je dan even voor dat het een ander soort maaltijd is is die je wel eens eet en wat zonder dat ene ingrediënt ineens wel vegan is)
- Ja, het product is nu immers vegan
- Nee, ik wil alsnog niet die industrie indirect steunen/de vraag stimuleren/etc
- Alleen als er echt niks anders is en ik echt geen zin/tijd heb om te koken
- Anders, namelijk:
0 stemmers
Er zijn ook mensen die vooral vegan eten omdat ze zich daar zelf beter bij voelen, en die minder nadenken over het hele systeem van vraag en aanbod. Dan is een salade waar toevallig geen kaas in zit een prima alternatief want je eet zo geen kaas en hoeft het ook niet weg te gooien
(Ik denk overigens dat als je verder altijd plantaardig eet en sporadisch dus zoân product je al heel vaak een signaal afgeeft naar âhet systeemâ hoor haha, maar ik snap je punt)
Nou ja ik zou juist ook denken âniemand anders koopt deze salade waarschijnlijk want mensen kopen dit juist voor de feta en anders wordt het wss weggegooidâ.
Nee vind helemaal niet dat je doordraaft, is toch een terecht overweging. Maar wel voor iedereen anders idd. Ik zou zeker denken over het signaal dat je afgeeft door dat product te kopen.
Hot tip trouwens jongens vanaf volgende week donderdag zijn de vegan kokos ijsjes weer bij de lidl. Dit jaar maak ik niet dezelfde fout en haal ik gewoon gelijk 6 pakken
Oeh review je hem als je âm hebt geprobeerd? De kokosijsjes zijn vanaf donderdag staat in de folder trouwens!
Yes!
En bij mij lagen ze er dus vandaag al
heb ook de choco kokos (zonder amandelen) meegenomen, en wilde dus de natuur kokos maar volgens mij is die hier vervangen door de haver karamel 
Heb trouwens maar twee pakken meegenomen omdat ik niet wist hoe vol mân diepvries zat, maar donderdag moet ik toch terug en dan neem ik meer mee. Ga deze zomer echt niet zonder kokos ijsjes zitten!!