Plantaardig/vegan eten

Zooo nice! Bij de jumbo hier moet ik altijd met een vergrootglas zoeken naar het vegan aanbod helaas :angry:

Haha wij wonen echt super dichtbij elkaar! Ik stond vandaag ook met grote ogen in deze Jumbo! Zoveel beter!

1 like

Hebben jullie wel eens iets gemaakt met dulse zeewier? Schijn je te kunnen gebruiken als bacon/spek

Ik heb binnenkort een barbecue met allemaal vleeseters en ik ga zelf wat dingen meenemen.

Hebben jullie nog aanraders voor nepvlees dat lekker is op de barbecue? (Ik heb zelf al wel wat ideeën voor bijgerechten of groentedingen, maar als jullie daar nog super goede suggesties voor hebben hoor ik het ook heel graag!)

Tempeh saté, beyond meat worstjes, incredible bratwurst en chorizo, seitan medallions, Vegafit steak… En verder mais kolven, ananas, banaan

3 likes

Ik wil dit weekend een taart maken met een koekjesbodem, want ik heb net deze nieuwe vegan haverkoekjes bij de DM ontdekt :heart_eyes:

Heeft iemand aanraders?

2 likes

Of deze:

(En dan gewoon een koekjesbodem maken ipv wat er in dit recept voor de bodem staat.)
2 likes

Jaa ik heb een zak thuis!

Ik heb het nog niet rauw gegeten, volgens mij kan dat wel.
Ik vind het wel lekker, en komt ook wel in de buurt van bacon (vooral als je het een beetje laat aanbranden). Ik gebruik het vooral voor door stamppot. O en als je de zak opent, kan het zijn dat het lijkt alsof er schimmel op de zeewier zit, maar dat is dus geen schimmel.

Edit: ik heb deze
image

1 like

Deze is nieuw bij de Lidl. Ook nog in curry smaak. Vind hem erg lekker!

4 likes

Dank voor het antwoord! Iemand tipte mij, idd dat je als je het bakt kun je het gebruiken als bacon. Ga het denk ik maar aanschaffen, eens kijken of er een goeie BLT sandwich mee te maken is. Rauw eet je het dan als borrelsnack ofzo?

Deze vind ik echt lekker! En verder de Beyond Meat burger. Die heeft ook zo’n lekker rokerig smaakje

6 likes

vandaag heb ik deze 2 nep b&j ontdekt voor maar 3,29 per pint.
voor de wetenschap allebei gekocht, en van allebei een bolletje getest - 9/10

15 likes

Heeft iemand deze al eens geproefd?
image

1 like

Iemand ervaring met bakken met Oatly cream cheese?
Ik wil een een tropische vruchten cheesecake bakken (heb het recept uit de Vegan Nederland groep). Zij gebruikt violife creamcheese en vroeg me af of ik die ook kan vervangen door de Oatly creamcheese. Bij mijn appie hebben ze namelijk wel die van Oatly, maar niet die van Violife.

Dit is het recept:
Ik pureerde 2 hele mango’s, 4 ananasschijven en 2 passievruchten met een flinke schep creamcheese(violife), 2 zakjes vanilliesuiker en een halve beker alpro go on. Dit mengsel deed ik in steelpannetje, liet het koken. 1 zakje agar agar erbij en rustig laten pruttelen(regelmatig omroeren). Ondertussen speculoos koekjes verkruimeld en een flinke schep kokosolie gesmolten. Bij elkaar in een bak gegooid en de olie vermengd met de kruimels. Onderin de springvorm gedaan en flink aangeduwd met een lepel. De springvorm even in de koelkast gezet.

Toen een lege kom gepakt en hierin alpro soya cuisine om op te kloppen en twee zakjes klopfix en een zakje vanillesuiker met de handmixer helemaal stijf geklopt.

De vruchtenmix veel geroerd ondertussen. Vuur uit, geroerd tot het wat afkoelde en door de stijf geklopte slagroom gespateld. Het geheel bovenop de bodem gedrapeerd en de springvorm weer in de koelkast gezet.

Ter decoratie gebruikte ik een schijf ananas, je kunt hem natuurlijk ook versieren met andere dingetjes, as you wish!

8 likes

Zoooo dit klinkt echt tering lekker. Sorry geen antwoord op je vraag maar ik zie eigenlijk niet waarom dat niet zou kunnen

2 likes

ok maar ik wil dit… En ja, ik zie niet waarom het niet zo werken

1 like

Ik denk dat je dit moet proberen en dan zsm hier posten of t is gelukt.

3 likes

Jaaa hij lijkt me ook zo lekker! Ik ga hem dinsdag maken en zal daarna hier terug rapporteren :slight_smile:

Ja, ik.

Ik vond het wel lekker. Denk een van de lekkerste vegan diepvriespizza’s die ik heb gehad.

Ik had nog nooit een bbq pizza gegeten en dat vond ik niet zo. Ik weet alleen niet of dat aan deze pizza ligt, of dat dit gewoon niet mijn smaak is.

1 like

Ramen/noedels? Hier staan wat vegan opties: https://veganything.com/product-category/food-drink/ramen-noodles/

1 like