Maar meid echt je gooit het in een pan, roert drie keer, gooi het in de ijskast en bone apple tea
Heb net nieuwe linzenverspakket gegeten van de ah, lekker! Iets teveel linzen waardoor de smaak van groente en de saus beetje vlak wordt maar wel echt lekker veel groente en makkelijk te maken.
Ik zag deze laatst ineens bij mijn jumbo zo fijn! Eerst kocht ik hem bij een vegan webshop maar dat hoeft dus nu niet meer 
Je kan ook lekkere dulce de leche van gecondenseerde kokosmelk maken!
Omg jongens me fudge was de hit van het feestje
gecondenseerde kokosmelkā:heart_eyes:
. Dat moet ik hebben. Waar kan ik dat kopen?
hii. Momenteel eet ik 80% vegan en 20% vega. Ik lust bijna geen vleesvervangers, vanwege de soja die er vaak in zit of ik vind ze gewoonweg vies. Nu weet ik niet zo goed hoe ik op een gezonde manier aan mijn proteine kom, het liefste wil ik volledig vegan eten. Iemand tips? Ik vang het nu op door toch dierlijke producten te eten, ik gebruik zware pijnmedicatie dus alle bouwstenen zijn heel belangrijk voor mij. ( voor iedereen uiteraard)
En welke supplementen slikken jullie?
Ik kan het gewoon krijgen bij de Appie!
@Banananana ik maak het ook wel eens met geroosterd amandelschaafsel bovenop, of met gemalen koffie erdoor, ook allebei heel erg lekker! Pecannoten zijn ook lekker voor er doorheen.
Ik slik alleen vitamine B12 (en dan wel de juiste samenstelling omdat je een niet lichaamseigen variant niet (goed) kan opnemen). Verder niks omdat ik geen tekorten heb.
Ik zou dus wel uitgaan van wat je tekort hebt in plaats van nu van alles te gaan slikken uit voorzorg (daar ben ik gewoon geen fan van en er is genoeg dat je goed kunt aanvullen met je voeding ipv pillen). Heb je de huisarts al eens gebeld en dit uitgelegd? Bloedprikken op bepaalde waardes is zo gedaan, dan weet je concreet wat je mist.
Wat een goede tip, dat ik daar zelf niet ben opgekomen. Dat lijkt mij inderdaad ook stukken beter dank klakkeloos supplementen te slikken.
Dank je. Seitan wil ik deze week proberen te maken.
Mmm dit klinkt zo chil! Ik ga dit vandaag maken 
Fuuuuuck je gaat wel en geen spijt krijgen 
Ik denk dat de combiās van @George ook super lekker zijn maar mijne met speculoos was de absolute topper van de middag (degene voor wie het feestje was is allergisch voor walnoten en pecan maar dat lijkt me ook echt lekker)
Ik wil een high tea gaan organiseren, hebben jullie fijne recepten voor dingen als scones, sandwiches, clotted cream?
En een ānieuwtjeā: volgens mij zijn de vegan afbakcroissants van AH Basic uit het assortiment, maar zijn er nu 2 soorten āuitrolcroissantdeegā van AH eigen merk bij gekomen die volgens mij vegan zijn! (Ik heb de e-nummers niet gecheckt toen ik ze tegenkwam maar de rest was āclearā.)
Ik heb gisteren voor het eerst melk van gele spliterwten gemaakt. Wel een aanrader! Zit nog net iets te licht een erwtensmaakje aan om het puur te drinken maar gemixt is het heerlijk romig en vrij gezond!
Heb je die gekookt en dan in water geweekt en dan zeven?

Ik heb ze eerst een nachtje laten weken en afgespoeld. Toen gekookt tot het helemaal zacht was en dat in de blender gemengd met water, olie en een snufje zout en suiker. Daarna door een stuk voile gezeefd ( goedkoper alternatief voor een notenmelkzak, gewoon bij de stoffenwinkel)
Ik weet het niet hoor, maar zou de sojamelk methode de smaak misschien beter maken?
Dus weken, blenden en de melk daarna verhitten?