Plantaardig/vegan eten

Ik had dit recept gebookmarkt en wil het morgen gaan maken, heb jij het toevallig zelf al geprobeerd? Ik heb het idee dat een heel zakje agar agar wat veel is, op de zakjes die ik heb staat namelijk 1 zakje op 1 liter water. Dus ben benieuwd naar jouw ervaring :blush:

Ik ben bijna jarig en ik wil graag een awesome vegan taart maken (eentje die geschikt is om niet-vegan mensen toch een beetje mee te imponeren). Hebben jullie ideeën? Ik heb zelf inmiddels al wel wat recepten die ik vaker maak, maar ik wil nu graag een nieuw recept proberen.

Ik vind de baksels die sophie.bullimore (insta) plaatst altijd heel lekker eruitzien en relatief makkelijk te maken (niet veel verschillende ingrediënten). Heb zelf haar brownies met lotus speculooskoekjes vaak gemaakt en die zijn echt goed, maar ze heeft ook taart recepten.

2 likes

Ja, ik houd echt van Alpro go on, de nieuwe variant met vanille vind ik ook heel lekker!

2 likes

Neem in ieder geval noooooooit die haver yoghurt van AH eigen merk. Heel erg vies, snotterig en muf. Je kan er nog beter de muren mee behangen dan dat als ontbijt eten.
Vind die amandel variant wel lekker, neem dan wel altijd de vanille-variant trouwens.

5 likes

Ja ik eet echt bijna alleen maar Alpro Go On haha. Ze zijn nu in de bonus bij de AH dus weer even flink ingeslagen. Gewoon de natural variant, maar vanille vind ik ook wel lekker (naturel heeft iets meer eiwitten nog dan vanille).

1 like

Alles van bianca zapatka. Waarom is alles wat zij bakt zo mooi

1 like

Ik vind ze lekker, niet super zoet zoals ik verwachtte. Maar ik proef ook wel duidelijk zo’n muffige haversmaak

1 like

Ik heb alle Lidl ijsjes geproefd en ik vind de chocola/amandel/kokos het lekkerst. Al zouden ze van mij nog wel wat romiger mogen zijn en meer kokossmaak mogen hebben. De andere twee smaken zijn ook wel oké, maar zijn ook weer niet heel lekker of speciaal.

Alpro Go On! Ik ben normaal echt een huismerkslet maar Alpro is een van de weinige dingen die ik steevast als A-merk koop, hun yoghurt producten zijn gewoon echt lekkerder dan huismerk sojayoghurt.

3 likes

Ahh ik ben op vakantie, dus denk helaas te laat met mijn antwoord. Maar ik heb ongeveer 5 gram agar agar gebruikt (ik heb gewoon een potje) en dat was top. Hij was heerlijk!

1 like

Deze vind ik heel lekker https://www.ilovevegan.com/vegan-lemon-poppy-seed-cake/
Misschien ken je hem al hoor, maar anders zeker het bakken waard :yum:

@Bambam inderdaad Alpro Go On maar wel gewoon de naturel versie en niet van die kleine bakjes met zo’n fruitflubbertje er overheen. Die vind ik echt niet lekker.

1 like

Like voor huismerkslet

4 likes

Ik ben vegan fudge aan het maken en het is zo lekker en makkelijk. Ik maak nu twee varianten, basis is pure chocola en gecondenseerde kokosmelk. Ene met gezouten pinda’s erdoor en de ander met speculoos koekjes erin en drizzle erop.

18 likes

Kom even langs brengen, yes? :heart_eyes:

1 like

Nou als iemand ergens woont waar ze geen gecondenseerde kokosmelk hebben stuur ik het met alle liefde op want dit is te lekker om te moeten missen (ik ben al misselijk)

3 likes

Welk recept heb je gebruikt?

Een blikje van die melk met 300 gram chocola en de rest op gevoel

Melk opwarmen, chocola erin smelten. Blijven verwarmen en roeren tot het nog stroperiger en een geheel wordt (moeilijk uit te leggen, na een tijde komt het ineens makkelijker los van de pan), in een ovenschaal, extra’s erop en erin, in de ijskast laten uitharden

4 likes

ik ben vooral lui :stuck_out_tongue:

1 like

Waar haal je gecondenseerde kokosmelk?