Plantaardig/vegan eten

Aaah dat is wel een goede idd!

1 like

Iemand nog lekkere receptjes voor avondeten? Heb even geen inspiratie, maar wel zin en tijd om chil te koken straks!

Haha huh ik zag die kaakjes voor me om mee te dippen maar de speculoos is de dip, zoals pindakaas

Burrito bowls🤤

1 like

Heeft iemand een keer zelf geprobeerd om plantaardige yoghurt te maken?

Banaan is denk ik ook superlekker maar dat dipt wat lastig, haha.

Jep! Ik heb een speciale yoghurtmaker gekocht en gebruikte vooral kokosmelk.

Heb echt zoveel zin in m’n avondeten: vroeger was mijn favoriete pasta die met spekjes en spinazie a la crème en eet vanavond de vegan versie met erwtenpasta :man_dancing:t3:

4 likes

Nog nooit gedaan, maar wil ik wel graag een keer proberen! Wil kokos yoghurt proberen te maken. Lijkt me super chil als dat lukt. Want in de winkel altijd zo duur!

Tell me more tell me moree

Ok :stuck_out_tongue:

Ik heb deze yoghurtmaker, het is een apparaat dat rond de 40 graden blijft wat de ideale temperatuur is voor de yoghurtculturen.

Wat je nodig hebt is een starter ( je kan speciale veganculturen kopen of gewoon een schep vegan yoghurt toevoegen) en kokosmelk.
Om lekkere dikke yoghurt te maken kun je 2 dingen doen:

1. Zet een pak/blik kokosmelk zonder emulgators een nachtje in de koelkast zodat het harde stuk blijft drijven en maak het pak dan aan de onderkant open en giet het grootste deel van het vocht weg. Dan doe je de kokosmelk in een pan en laat je het bijna koken. Laat het afkoelen tot +/- 40 graden ( yoghurtculturen gaan dood bij temperaturen hoger dan ong. 43 graden) en meng met je starter. Doe het in de gesteriliseerde yoghurtmaker en wacht 24 uur

2. Gebruik tapiocameel om een heel blik kokosmelk wat dikker te maken ( Zie dit recept: https://www.thekitchn.com/how-to-make-dairyfree-coconut-yogurt-cooking-lessons-from-the-kitchn-216358)

Hoe maak je dan de spinazie a la creme?

Je hebt een versie die gemaakt is met sojamelk of amandelmelk!

8 likes

Niet te lang laten staan die yoghurt, ik dombo wou toch nog proberen terwijl het eigenlijk al een beetje te gefermenteerd rook… :mask::speak_no_evil::see_no_evil: Consistentie was wel ok, dus ga het zeker nog een keer proberen (kokos en Cashew beide te lang laten staan)

Jaaa die lijkt me lekker! Ik ga proberen om daar een spinazie boursin van te maken, want dat is echt m’n lievelingseten!

1 like

Serveertip: lekker met zalm :’) (staat op de zijkant vh pak)

4 likes

Kun je echt niet maken :unamused:
Ben je zo goed bezig doe je dat (als in iglo niet jij haha)

1 like

Haha wat een faal

Dat kun je toch gewoon eten als je gluten- of lactosevrij eet?

2 likes