Ohh ik dacht even dat hij eerder vegetariër werd dan jij maar het was andersom, haha. Snapte er al niks van. Ja ik ben wel echt blij dat hij ook vegan is! Scheelt weer een hindernis haha
Ik vind het heel leuk dat dit topic er is want dat liep op wtf helemaal niet. Ik ben nu al 4 jaar vegan en ik voel me veel gelukkiger, gezonder en in het algemeen beter!
Misschien dat ik mijn taarten hier ga delen (als ze lukken) maar ga voor mijn beste vriend zijn verjaardag aankomende zaterdag een vegan chocolade fudge taart maken!
de vega burger van burger king is wel vegan! als je er geen saus op neemt iig las ik vandaag
dadels? vind ik altijd lekker zoet en ook best vullend
je kunt ook dadel-kokosballetjes maken, zoo lekker
Ja ik las het, maar ik zie eigk bijna nooit een burger King langs de snelweg?
ooh sorry wist niet dat het om langs de snelweg ging… maar nee ik eigenlijk ook niet inderdaad nu ik er over nadenk echt een domme zet
maar ik gok dat McDonalds hem wel over een paar maanden weer terug brengt, zoveel mensen zijn er ontevreden mee
Oh was ik ook niet specifiek in idd! Ik hoop dat die officiele vegan burger van MC snel naar Nederland komt
Misschien stomme vraag maar weet iemand wat er lekker is bij speculoos als dip? Wil het als snack meenemen maar wat is nou lekker om er in te dippen?
Misschien appel partjes? Wel heel Amerikaans maar volgensmij is dat best geliefd bij veel mensen.
Aaah dat is wel een goede idd!
Iemand nog lekkere receptjes voor avondeten? Heb even geen inspiratie, maar wel zin en tijd om chil te koken straks!
Haha huh ik zag die kaakjes voor me om mee te dippen maar de speculoos is de dip, zoals pindakaas
Burrito bowls🤤
Heeft iemand een keer zelf geprobeerd om plantaardige yoghurt te maken?
Banaan is denk ik ook superlekker maar dat dipt wat lastig, haha.
Jep! Ik heb een speciale yoghurtmaker gekocht en gebruikte vooral kokosmelk.
Heb echt zoveel zin in m’n avondeten: vroeger was mijn favoriete pasta die met spekjes en spinazie a la crème en eet vanavond de vegan versie met erwtenpasta
Nog nooit gedaan, maar wil ik wel graag een keer proberen! Wil kokos yoghurt proberen te maken. Lijkt me super chil als dat lukt. Want in de winkel altijd zo duur!
Tell me more tell me moree
Ok
Ik heb deze yoghurtmaker, het is een apparaat dat rond de 40 graden blijft wat de ideale temperatuur is voor de yoghurtculturen.
Wat je nodig hebt is een starter ( je kan speciale veganculturen kopen of gewoon een schep vegan yoghurt toevoegen) en kokosmelk.
Om lekkere dikke yoghurt te maken kun je 2 dingen doen:
-
Zet een pak/blik kokosmelk zonder emulgators een nachtje in de koelkast zodat het harde stuk blijft drijven en maak het pak dan aan de onderkant open en giet het grootste deel van het vocht weg. Dan doe je de kokosmelk in een pan en laat je het bijna koken. Laat het afkoelen tot +/- 40 graden ( yoghurtculturen gaan dood bij temperaturen hoger dan ong. 43 graden) en meng met je starter. Doe het in de gesteriliseerde yoghurtmaker en wacht 24 uur
-
Gebruik tapiocameel om een heel blik kokosmelk wat dikker te maken ( Zie dit recept: https://www.thekitchn.com/how-to-make-dairyfree-coconut-yogurt-cooking-lessons-from-the-kitchn-216358)