Voor iedereen hier die nog op zoek was naar makkelijke en gezonde snacks met veel proteïne, maak een chickpeafudge!! Zo lekker en super makkelijk! Ik maakte dat vroeger altijd, maar was een soort van vergeten hoe chil het is. Bijvoorbeeld volgens dit recept: http://www.ilovefoodies.com/vegan-chickpea-fudge-recipe/
Ik laat dan wel de suiker weg, en mis dat totaal niet.
Goed idee! Ik heb nog een berg pistachenoten over die niet helemaal vers meer zijn.
Dit is zooo lekker!! Mijn vriend is ook blij dat ik vegan ben, normaal at ik nooit saucijzenbroodjes enzo maar dit is echt goed. 10 broodjes in 2 weken met m’n vriend haha oops. Ik eet nu 2,5 week vegan en het gaat super goed. Ik heb echt weer plezier gekregen in koken en allemaal nieuwe dingen proberen
Ziet er goed uuuuit! Die ga ik maken. Voor anderen.
Ik zag net op Instagram.
Word er gewoon naar van. Hoe kunnen mensen dit doen en toelaten en hun ogen voor sluiten.
Naar hè @Yzile, maar ik at tot een jaar geleden elke dag vlees en hoe dom het ook klinkt, ik besefte me niet eens echt meer dat ik dieren at en ik was me helemaal niet bewust van het grote leed van de bio-industrie. Nu denk ik; hoe kan dat?! Als ik dan net iemand in de HEMA een hotdog zie kopen dan wil ik bijna zeggen van doe het aub niet!! Maar als ik dan bedenk hoe ik zelf een jaar geleden was en toen vond ik mezelf ook geen slecht mens.
Ik ben zelf helemaal geen typische dierenvriend, maar rationeel gezien kan ik het misbruik van dieren gewoon echt niet goedpraten. Ik hoop dat dat besef ook bij veel andere mensen gaat komen Er zijn steeds meer vegans! Ohja nog even over de broodjes… ik zou wel ruim zijn met de kruiden, de eerste keer vond ik ze nog wat flauw.
Huh? Bedoel je dat je het naar worst vindt smaken? Want würzig betekent niet ‘worstsmaak’ he.
O ja dat dacht ik te proeven maar misschien weet ik ook niet meer hoe dat smaakt dan
oke ben ik toch niet de enige hierin.
Ja ik dacht daarom ook hartig? Oke klinkt goed maar ik vind hem naar iets vlezigs smaken
Ik had een tijdje geleden een kookboek gekocht bij de Action en er staan echt fijne recepten in (je moet ze wel veganizen maar dat is niet echt moeilijk)
Voor de liefhebbers het recept van de tuna melt en filet americain. Allebei echt super lekker, de filet wel goed kruiden. Ik maak de mix daarvoor zelf (staat in het bovenste stukje tekst)
Add images
Deze staan nu bij ons in de oven! Ben echt benieuwd! M’n vriend heeft er per ongeluk te veel komijn in gedaan dus ik hoop dat ze nog lekker zijn. Is je vriend ook vegan?
Weet iemand nog een leuke lekkere snack voor me. Eeuwige punselies en time outs komen m’n neus uit en geen zin om te bakken
Pffff een leuke snack hmm… niet echt. Mijn zoete snacks zijn ook allemaal best wel saai, haha. Iets dippen/besmeren met van die duopasta of speculoos? Bijv. een cracker of soepstengel of fruit… en natuurlijk Oreo’s/Nakd/Speculooskoekjes maar dat ken je allemaal al denk ik.
Oreos, apfelstrudel uit de ah vriezer?
Kheb crackers met speculoos gegeten! Goede tip.
Niet echt kcal arm alleen.
Morgen de speculoospasta maar in de gemeenschappelijke kast op werk achterlaten
Bedankt voor t delen! Heb de filet gemaakt. En super lekker! Top, goedkoper en waarschijnlijk gezonder dan die van de VS. Ennnn niet verpakt in 1000 kilo plastic
@Cicero Wat goed! Ik vind het inderdaad ook makkelijk, ik maak gewoon een flinke bak voor de rest van de week, super fijn als broodbeleg… soms ben ik hummus ook wel een beetje zat.
@Briseis Hoe vonden jullie de broodjes? Mijn vriend is vegetariër, maar in principe haalt hij thuis sowieso geen zuivelproducten. Buiten de deur wel en hij gaat geen etiketten enz. checken, maar toen ik vegetariër werd was hij not amused, dus ik ben hier al blij mee! Jouw vriend wel?
Ja mijn vriend en ik zijn eigenlijk samen vegan geworden, maar zonder dat we het er veel over hadden of het afspraken of zo. Maar huh hij was niet blij toen je vegetariër werd?
Ik vond de broodjes oké, vriend was fan! Ik vond de verhouding bladerdeeg/gehakt nog niet helemaal goed (had minder gehakt gewild) en ik vond de smaak wat muffig en braaf of zo, ik miste iets fris of juist wat meer scherpte. Maar misschien kwam dat wel door de overdosis komijn die erin zat.
Vond ik de eerste keer ook, de tweede keer had ik meer kruiden gedaan en wat chipotle. Toen was dat muffige er vanaf en wat pittiger. Ik vind die burger kaal de smaak van biefstukc hebben en die vind ik ook niet zo lekker. Maar gewoon lekker veel kruiden, dan proef je die smaak niet.
Wat goed dat jullie samen vegan zijn gegaan. Lijkt me leuk om samen te doen! Nou ja, niet blij… hij wilde gewoon zijn stukje vlees niet missen, daar was hij gewoon super gehecht aan. Hij was ook gewend aan aardappels, stuk vlees en groente. Nu is hij overtuigd vegetariër en weet hij dat je ook hele lekkere dingen kan koken zonder dierenleed