DE ROOCKWORST – HET OORDEEL
Kleur
Geen rookworsttint, maar niet onappetijtelijk en zeker niet zo bleek als bij @anon76889665. Maar ook niet zo donker als bij @anon86562306.
Knak
Hoewel De Vegetarische Slager 7 jaar lang bezig is geweest met de perfecte ‘knak’ vinden, waren wij er niet echt van onder de indruk. Ja, de worst heeft een velletje, maar nee, echt kapotknappen als je erin snijdt, doet hij niet. Is dat erg? Niet per se. Ik vond dat openbarstende velletje juist altijd een beetje ranzig aan rookworsten.
Smaakbeleving
TOP. Maar echt. Ik vond de smaak super, vriend (ook ‘planteneter’) vond hem in het begin wat teleurstellend maar vond de worst bij elke hap lekkerder smaken. Mijn moeder (vleeseter) was onder de indruk en vroeg zelfs om meerdere ‘testhapjes’ omdat ze hem zo lekker vond.
Maar, Briseis, lijkt het op een rookworst?
Vriend miste de ‘juicyness’ van een rookworst (“Ik weet nog dat als ik vroeger een rookworst opensneed, het vet er soms echt uitspatte”); ik vond het juist fijn dat de worst niet zo vettig voelde. De smaak klopt wel goed en hij smaakt ook rokerig, maar dus minder ‘vet’. Het is een soort light rookworst die ook wat weg heeft van grillworst (of van hoe ik mij grillworst herinner). Moet er wel bij zeggen: rookworsten waren niet mijn favoriete vlees. Ik vond ze gewoon nooit heel erg lekker. Maar deze wel. Voor mij is dit een van de beste producten van DVS.
Gaan we ze nog eens kopen?
JA.