Ik denk dat veel mensen ook rekenen wat alles in totaal zou kosten (€9,38). Dan ‘voelt’ het natuurlijk en stuk duurder dan een boterham met pindakaas. Als je het eenmaal in huis hebt en vaker gebruikt is het helemaal niet duur (maar nog wel wat duurder dan een boterham)
Hmm ja het is wel duurder dan brood idd. Soms eet ik ook wel brood als ontbijt maar daar heb ik ook niet elke dag zin in haha.
Alsnog ben ik maar +/- 20 euro per week kwijt aan boodschappen en dat vind ik niet veel.
Ik word er zo chagrijnig van als mensen dan vragen wat eet je. Dan vertel ik het inclusief details want dat willen ze weten. Krijg ik reacties alsof ze water zien branden (vegan quiche in dit geval) daarna volgt de vraag hoelang ik daar wel niet mee bezig ben geweest (nou niet langer dan toen ik nog ei gebruikte) en dit sluit altijd af met de opmerking dat zij het nooit zouden kunnen omdat ze niet zonder dierlijke producten zouden kunnen, die ze dan ook allemaal opnoemen inclusief geluiden. Echt ik word daar zo chagrijnig van, laat me even eten zonder al je dierenleed liefde op te sommen.
Ja maar even serieus. Ik word daar ook bloedchagrijnig van. ‘Wat eet je dan?’, net alsof er geen alternatieven bestaan buiten dierlijke producten om. Ik antwoord dan ook maar dat ik sla en worteltjes eet…
Ja dit zo frustrerend! Ik moest zaterdag werken voor een event. Toen het lunch tijd was vroeg degene die de lunch verzorgde of er nog dieet wensen waren. Dus ik geef aan dat ik vegan eet. Kijkt ze me echt heel verbijsterd aan. Vervolgens vraagt ze: ‘sooo lettuce is ok?’. Dus ik aangeven ja dat is prima, denkend dat ze een salade of iets zou halen. Komt ze vervolgens terug, had ze pizza’s voor de rest vh team gehaald, en voor mij letterlijk een zak met sla. Zo’n plastic zak van de supermarkt met gewoon alleen sla haha!
Mijn god… ik zou niet weten wat ik gedaan had hahaha. Ik zou echt in staat zijn gewoon weg te gaan
Haha ja typisch he! Kon er eigenlijk wel om lachen. Had gelukkig eigen eten mee genomen, omdat ik al dacht dat t misschien een probleem zou zijn. Anders was ik wel echt omgekomen van de honger!
Ik ga meestal voor groenten en fruit naar de markt en de rest bij de supermarkt. Scheelt best wat! Als er goede aanbiedingen zijn sla ik die ook altijd in (kan in de vriezer etc)!
En ik maak meestal ook een weekmenu met dingen erin die in de aanbieding zijn. Vind dat wel fijn werken!
LOL ik heb dus tien pakjes Wilmersburger bij de AH gekocht toen ik zag staan dat het uit het assortiment gaat. Nu gaan ze dat dus sowieso gewoon vervangen door Violife haha. De Delhaize (Belgische winkel die bij AH hoort) heeft ook net Violife sneetjes, smeerkaas en geraspte kaas toegevoegd aan het assortiment dus ik verwacht dat dezelfde producten ook in de AH verkrijgbaar gaan zijn!
Hahaha omg ik moet hier gewoon om lachen omdat het zo stom is, dit zou ik echt heel kut vinden??? Alsof je ook kunt werken op een zak sla
Nee, heb nog gevraagd of ze al informatie voor me hadden, maar ‘ze hadden nog niks gehoord en komen zo snel mogelijk bij me terug’…
Wauww wat sneu dit. Zij denkt dus waarschijnlijk echt dat dit het enige is wat jij eet?
Zijn die plakjes van Violife trouwens lekker? Nature&Moi is op dit moment mijn favoriet (met Wilmersburger op plek 2, denk ik).
Edit voor de tweede keer: Het is Simply V. Die is gewoon het allerbeste. Met Nature&Moi en Wilmersburger op een gedeelde tweede plek.
Heeft SoFine ook kaas?
Wow nee sorry, ging fout. Ik bedoelde Nature&moi! Denk ik… misschien was het toch een andere.
Ik heb gister super lekker gegeten, zelfs mijn vleesetende vriend was onder de indruk en het is een herfstig recept van Pick up Limes, de Autumn Glow Nourish Bowl.
Ik ben trouwens niet pick up limes, maar heel enthousiast haha!
Ik had de cranberries vervangen voor krentjes, want dat vind ik lekkerder en heb ik altijd in huis voor onze dochter.
Ik gebruik ze in sauzen en soms als topping voor een ovenschotel. Ik zou ze niet zo snel op brood eten maar ik ben ook wel een zeikerd als het op kaasvervangers aan komt
Ik heb een jaar geleden 24 blikken jackfruit in een opwelling gekocht omdat ze goedkoop waren maar eigenlijk heb ik er nog geen lekker recept mee kunnen maken. Alle BBQ pulled jackfruit recepten vond ik niks, te zoet/zurig. Heeft iemand toevallig tips?
Ja nature&moi! Die ze bij de jumbo hebben. Die is lekker op tosti’s! Smelt echt lekker tot een grote romige bende.