Ik lees hier voornamelijk mee omdat ik zelf niet 100% vegan eet maar wel veel heb aan jullie tips. Maar op deze moet ik toch even reageren want ik weet niet of ik moet lachen of huilen haha. Wat erg!
Ik denk niet dat @Kusjessoldaat het zo bedoelde hoor. Jij vroeg het toch gewoon op een normale manier, omdat je geĂŻnteresseerd was? Lijkt me dat ze bedoelt dat die vraag vooral irritant is met een ondertoon van âWat eet je dan wĂ©l, er is niets anders dan vlees/ zuivel/ dierlijke producten, wat raar dat je zo eetâ.
Maar je kan altijd dingen delen en vragen hĂš Is juist leuk!
Ja sorry ik ben er eindelijk uit. Simply V! Die is gewoon nĂłg beter dan die van Nature&Moi.
Je kan er ook satéstokjes van maken.
Haha ja ik dacht eerst ook dat ze een âgrapjeâ maakte. Dat ze sla had gekocht, en andere dingen om salade te maken enz. Dus voor de grap eerst alleen de sla gaf. Maar toen bleek het dus echt alleen de sla te zijn haha, echt zo zo dom! Maar ja had gelukkig eten bij me, dus was niet super kut. Gewoon heel stom en typisch!
Ja⊠was zelf ook echt zoân type van vlees boven op vlees, met extra vlees. En zonder vlees is het geen eten, en alle vegans zijn overgevoelige konijnen hippies
Die ken ik niet, waar is dat te koop?
Ik heb hem bij Vegabond gekocht in Amsterdam.
Blergh zo jammer.
Sinds ik vegan ben heb ik ook voor het eerst het gevoel dat ik in een vervelend hokje zit en voel ik me soms ook totaal onbegrepen. Dat had ik hiervoor nooit. Mensen denken echt in een ander paradigma.
Ja jammer is dat he. Dat is eigenlijk wat ik het moeilijkste vind aan vegan zijn. Altijd moeten verdedigen waarom je eet zoals je eet, niet begrepen worden, soms maar liever niet met bepaalde mensen uit eten gaan oid omdat je gewoon geen zin hebt in gezeik weer. Maar is het allemaal waard, zou niet anders meer willen!
Ja en wat ik ook naar vind is dat je dan âmoeilijk moet doenâ vanuit je principes. Ik sta 100% achter mân keuzes maar soms vind ik het wel ongemakkelijk om te vragen of iemand dan geen honing in de sladressing wil doen bijvoorbeeld.
Ja dit. Ik wil ook niet altijd degene zijn die âbepaaltâ waar we moeten eten omdat ik weer eens niet gewoon mee uit eten kan ofzo. Vooral hier in de omgeving is vegetarisch al uitzonderlijk, laat staan veganistisch.
@ Pippin
Ik vond laatst ook dit recept http://www.veguru.be/recipe/vegan-jackfruit-goulash/
Zelf heb ik er wel eens een vegan rendang van gemaakt. Gewoon het recept van rendang aanhouden, het rundvlees vervangen door jackfruit en de trassi weglaten
Heb soort van antwoord:
âGoedemiddag Chripss, ik heb zojuist doorgekregen dat je er echt vanuit kunt gaan dat het gaat om een ingrediĂ«nt afkomstig van plantaardig materiaal. Als je wilt weten welke plant de oorsprong van dit stofje heeft, vraag ik je nog even geduld te hebben. Deze vraag staat nog steeds uit.â
Oh nee joh totaal niet! Had dat niet eens bedacht in een verband.
Nee de mensen waar ik het over heb hebben al een bepaald oordeel vaak. Dus het zou niet uitmaken wat ik antwoord want ze hebben toch besloten mij te veroordelen.
Wat ik weleens doe is vragen wat ze zelf de avond ervoor hebben gegeten. En dan blijkt dat dat soms al vegan is of heel makkelijk te veganizen.
Het ging laatst in een van de topics over Marije van watgebeurterals⊠en dat ze nieuwe dingen ging uitproberen, waaronder:
en er toen vervolgens niet op terugkwam.
Ik heb ze ook net geprobeerd en ik ben zo teleurgesteld . Smaakt naar een gekruid lapje bladerdeeg in plaats van naar paratha, jammerrrrrrr.
Dit is niet enkel een vegan-gerelateerde vraag, maar :
Dit weekend heb ik een gezelschap te eten waarvan een deel vegan is, iemand enkel lactose-intolerant, iemand gluten-intolerant en iemand die fodmap-dieet volgt. Maar ook gewoon vleeseters (die wel openstaan voor vegi/vegan). Ik ben zelf niet vegan maar eet wel veel plantaardig. Ik wil dus voor iedereen wat voorzien, al gaat niet ieder hapje naar iedereens wensen voldoenâŠ
Waar ik aan dacht :
â Zelfgebakken focaccia met paprikatapenade, olijventapenade en vegan ricotta spread (en dan ook glutenvrije toast erbij)
â (Glutenvrije) Nachoâs met guacamole, tomatensalsa en hummus
â Kaas en saucijs
â Falafel met een van de voorgaande dips
â Kettles/Tyrrells chips (want vegan)
â Zoete aardappelfrietjes met vegan chili limoen mayo
Goed denken jullie?
Ik weet niet veel van fodmap maar volgens eten ze ook geen peulvruchten zoals hummus.
Ik heb vanmiddag de kaas en geraspte mozzarella van Violife gehaald bij AH en ik ben in dubio. De plakjes kaas waren echt wel lekker op een tosti, maar het is gewoon geen kaas. Not even close.
De geraspte mozzarella smaakt eigenlijk exact hetzelfde. Ik eet het nu op een wrap.
Mijn vegan leven is pas compleet als er ECHT een vervanger voor kaas komt. Ik snap wel dat mensen die kaasvervangers niet te nassen vinden namelijk (en daardoor de overstap van vegatariër naar veganist niet willen maken).