Plastische chirurgie / cosmetische behandelingen

Ik heb het ook jaren uitgesteld omdat ik niet durfde, maar tot nu toe valt het me écht reuze mee!
Ik ben voor een klein beetje extra zekerheid afkopen voor een premium behandelaar gegaan bij Faceland (Muruelle van Engelen). Een vriendin van me heeft het 2 maanden terug laten doen bij een reguliere arts bij faceland en dat is ook prachtig geworden en goed gegaan, maar ik had echt even een extra zetje nodig, dus vond het niet erg daar meer voor te betalen.
Wat ik het engste vond was ook gelijk het vervelendste: de verdoving. Maar eerlijk gezegd viel me dat ook reuze mee en dat was ook zo over.
Het herstelproces valt me ook alles mee, ik heb niet eens paracetamol nodig gehad, echt nul pijn gehad. Voor de zekerheid wel ingenomen na de ingreep voor als de verdoving uitwerkte, maar niet meer genomen daarna want ik voelde echt niks bijzonders.
Het enige irritante zijn de pleisters die je ooglid een beetje dicht drukken.

Mijn herstelproces tot nu:

Dag 1 is een half uur na de ingreep. En let niet op m’n wenkbrauwen, die had ik expres niet geharst voor de tijd om m’n huid niet te verstoren.

23 likes

Oh wauw, ik zie al echt verschil! En volgens mij gaat het heel mooi bij je worden.

Bij mij is het ‘hooded’ deel nog veel erger. Waar ik bang voor ben is dat er vocht boven m’n oog komt (heb ik soms als ik ergens allergisch voor ben, dan zwelt het helemaal op) en dat het niet meer weg gaat. Ooit gelezen dat het een heel klein risiso kan zijn en dan blijft dat in m’n hoofd zitten. Maar het meest logische zou zijn omdat met een arts te bespreken ipv erover te blijven nadenken. Want ik krijg er nu ook wel last van, zwaar drukkend gevoel als ik moe ben.

2 likes

Wat fijn dat je geen pijn hebt en dat je ervoor bent gegaan!
Je blik is nu al veel opener en dan moet het nog een stuk genezen.

Mag ik vragen hoeveel je ervoor hebt betaald?
Een arts waar ik andere goeie ervaringen mee heb, vroeg er 1700 voor (2 ogen). bij Bergman was dit een stuk duurder

1 like

665 euro. Daar kwam alleen nog 5 euro voor een koelbril en 22,50 voor de littekencreme bij, maar dat is beide optioneel. Ze hebben ook wel eens acties dat je 500 euro betaald voor een premium behandelaar, maar die heb ik gemist. Mn vriendin betaalde tijdens zo’n actie maar 250 euro bij de reguliere arts.
Ik ben hiervoor ook wel eens voor een consult naar een privékliniek geweest die 1200 euro zou rekenen, maar daar ben ik toen uiteindelijk niet mee door gegaan. Prijzen variëren echt niet normaal hard overal.

1 like

Ja het is ook wel goed om idd prijzen te vergelijken en goed te begrijpen wat er wel en niet onder valt. Merk dat het hier (Rotterdam) ook enorm verschilt!
665 in totaal? Of per ooglid?

1 like

In totaal.
En voor de ingreep had ik een gratis consult via videobellen, dus je zou dat altijd eens kunnen doen. Mn moeder heeft het ook gedaan en toen besloten de ingreep niet te doen (ze adviseerden dat zij echt een wenkbrauwlift nodig heeft om effect te krijgen) en toen werd er nog steeds niks in rekening gebracht voor dat consult.

2 likes

Wat een mooie prijs!
Ik zie nu ook op hun website dat er de optie bestaat van een plastisch chirurg? Dat kost dan 200 euro meer.
Goeie tip, ik denk dat ik ook maar eerst zsm een consult moet laten inplannen. Ik weet namelijk niet zeker of het bij mij “al” mogelijk is. Want ja ze zijn wel gaan hangen, maar je ziet nog genoeg ooglid. Het lijkt meer - zoals iemand hierboven ook al schreef - dat die huid rondom de wenkbrauw dikker of meer vocht lijkt vast te houden

1 like

Klopt inderdaad. Dat vond ik zelf dan niet zo nodig. De premium arts heeft er ook mega veel gedaan en voor mij was dat voldoende.
Maar inderdaad gewoon eens je vragen daar neerleggen bij een consult, ze zijn wel heel eerlijk of het zin heeft of niet. Bij mij legde ze ook uit dat ik nog vrij jong ben (35) en in elk geval nog een heel jonge huid heb met amper lijntjes en dat ze dus niet een kraaienpootje kan gebruiken om het litteken nog beter te verstoppen. Ook vertelde ze dat mijn huid natuurlijk blijft zakken naarmate ik ouder word en nu al opereren helemaal prima is, maar het wel kan zijn dat ik het over 20 jaar nog eens nodig heb (vooral omdat ik erfelijk belast ben). Dat vond ik wel fijn om te horen van tevoren, zodat je wel weet wat je kan verwachten.

5 likes

Was dat toevallig in Vlaanderen? Ik heb de indruk dat plastische chirurgen hier standaard geld innen voor een consultatie :-/

Ik wil graag fillers naast mijn mondhoeken en naast de plooien van neus want ik vind dat ik altijd boos lijk. Zo een streng gezicht. En botox voor mijn kraaiepootjes.

De fillers kon ze niet beloven dat dat iets ging doen ( ? ) en ze zei dat ik botox kon nemen voor mijn kraaiepootjes maar dat je dit ook bijna niet ging zien.

@Katie ik had onmiddellijk een afspraak gepland voor een behandeling omdat ik echt wel zeker was.

@Sistersledge ja klopt ! Ik twijfelde tussen haar en nog iemand anders. De andere dokter rekent 30€ aan maar dit is een medisch consultatie en die kan je daarna binnenbrengen bij de mutualiteit…

1 like

Ja, zelfs met inbreng bij de mutualiteit blijft €80 los erover! Mocht je toevallig van de regio van Brugge zijn, kan ik je wel een fijn adresje aanraden.

3 likes

Ik hoop dat je inmiddels wat positiever bent over het resultaat?
Ik denk dat botvergroeiing na langere tijd altijd wel weer optreedt?
Aha als de foto’s van zijn andere operaties je niet echt aanspreken, moet je het idd niet doen!
Ik had paar weken geleden mijn consult bij hem. Beviel wel, maar nu even afwachten of de revisie mogelijk is en of ik het echt opnieuw door alle gedoe wil pff

2 likes

Ja voel me echt bedrogen. Ik twijfel om een slechte google review te geven.

Dat is lief van je ! Woon aan de andere kant van het land :slight_smile:

Ik ben wel geïnteresseerd in dat fijn adresje in de regio van Brugge :slight_smile: !

Heb je een PM gestuurd si

4 likes

Ik heb net een afspraak gemaakt voor een eerste keer Botox in mijn fronsrimpels. Beetje dubbele gevoelens nu. Langs de ene kant vind ik dat ik te lang gewacht heb (ben 40) waardoor de rimpels al te diep zijn. Langs de andere kant vind ik dat ik niet flauw moet doen en het ouder worden gewoon moet accepteren. Maar goed, we zullen zien hoe ik me voel eens het resultaat zichtbaar is.

1 like

Hechtingen gingen er maandag eind van de dag uit, daarna zwelt het altijd nog weer wat meer op. Dus hier een voor en ‘na’ foto van direct na het hechtingen verwijderen en de rest van het herstelproces tot nu:

Foto's:

Schrik er wel van dat ik het echt nog niet mooi vind en er zo aan moet wennen, maar het is best wel opgezet nu weer en de plekjes die ik niet mooi vind worden volgens de arts nog veel minder (binnenste ooghoek linkeroog vind ik bijvoorbeeld minder mooi dan rechts, maar daar is het wat meer opgezet).

29 likes

Mooi resultaat hoor! Maar kan me voorstellen dat het wel even wennen is. Maar je gaat daar snel gewend aan zijn denk ik.

3 likes

Ohhh ik snap dat je nog moet wennen, maar fuck, je hebt gewoon oogleden nu!!! Je zet me wel aan het denken hoor! Groetjes van een mede hooded-eyes. :eyes:

10 likes

Echt hé! Ik heb gewoon echt oogleden, wtf
Nooit gehad, wat doe je met die dingen?

3 likes