Ik heb 2 kids en vorig jaar een borstvergroting gehad met implantaten. Qua herstel ligt het wel een beetje aan waar ze geplaatst worden. Voor de spier schijnt het herstel logischerwijs makkelijker te zijn, maar meestal worden ze dual plane/achter de spier geplaatst, zo ook bij mij. Ik had het wel onderschat, de eerste dagen kon ik niet eens zelf uit bed overeind komen en moest mijn man me een duwtje in mijn rug geven haha. Dat was echt vreselijk, ik sliep op een gegeven moment gewoon rechtop omdat ik anders niet meer overeind kwam. Voor de kinderen zorgen lukte dus ook echt niet (niet alleen qua pijn, maar ik kreeg mijn armen ook niet ver omhoog bijv haha) gelukkig zijn die van mij al ouder en zelfstandig. Na een week ging het een stuk beter en kon ik steeds meer zelfstandig. Maar ik zou echt rekening houden met minstens 2 weken waarin je de zorg grotendeels aan je partner moet uitbesteden (en die voor jezelf dus haha). Daarna kun je langzamerhand steeds meer dingen weer, maar nog steeds niet tillen uiteraard. Na een maand was ik grotendeels weer helemaal de oude.
Het verschilt uiteraard erg van persoon tot persoon. Sommigen gaan na een week al weer naar het werk bij wijze van. Op YouTube staan ook veel video’s van mensen die hun proces hebben gefilmd, dan krijg je misschien een beter beeld.