Plastische chirurgie / cosmetische behandelingen

Heeft iemand in dit topic ervaring met laserbehandelingen tegen couperose in het gezicht (wangen)? Ben benieuwd naar ervaringen in het algemeen en naar tips voor een (huid)kliniek in omg. A’dam hiervoor.

4 likes

Gaat het om vaatjes of algeheel roodheid? Vaatjes weghalen is goed te doen en dat krijgen ze ook wel goed weg. Roodheid behandelen met IPL vond ik wel pijnlijk, het resultaat is ook wel goed, maar na 3 behandelingen was het bij mij nog niet helemaal weg en je moet het ook bijhouden. Maar crèmes geven helemaal geen resultaat en laseren helpt wel iets bij mij.

Ben zelf bij Velthuis geweest, die hebben ook een vestiging in Amsterdam en dat was prima.

2 likes

Ik heb dit gedaan met een vaatlaser en heeft goed gelopen, nu 3 jaar geleden en ben er nog steeds super blij mee. Had 3 behandelingen nodig en toen was het rode en vaatjes helemaal weg. Niet in de buurt…. Ging in Waalwijk naar lasercentrum dermatologie en kreeg het zelfs vergoed vanuit het aanvullende vgz pakket. Let op behandeling is zeker niet pijnloos, ik kreeg direct erna een soort koelende roller op mijn gezicht maar zou zelf ook iets kouds meenemen voor het geval dit niet zo is, helpt ook tegen zwelling en roodheid nadien.

2 likes

Heeft iemand fijne ervaringen met profhilo?

2 likes

Met name de typische rode couperose-vaatjes op het hoogste stuk van m’n wangen. Ik word best snel rood maar heb (naast de kleine vaatjes) geen echte roodheid in rust/als baseline.

En @Brigitte Goed om te horen dat het bij jullie heeft geholpen! Hoe zag het herstel er verder uit? Veel zwelling of extra gevoeligheid? Konden jullie de dag na de behandelingen gewoon comfortabel werken?

2 likes

De eerste keer was heftig en volgens degene die mij behandeld komt dit niet vaak voor. Ik werd de dag erna wakker en kreeg mijn ogen niet normaal open omdat mijn wangen en gebied bij mijn wenkbrauwen vol vocht zat. Na 2/3 dagen was dit weggetrokken en bij volgende behandelingen ook niet meer zo heftig gereageerd.

2 likes

Nou, vrijdag na heel lang twijfelen mijn lippen laten doen! Nu heb ik nog best wel zwelling en flinke blauwe plekken. Hebben jullie hier ervaring mee? Vooral de blauwe plekken, hoe lang duurt het voor die een beetje wegtrekken? Heb al veel gegoogled maar daar kan ik weinig ervaringen over vinden. Moet ook echt nog enorm wennen aan die lippen jeetje haha

1 like

Mijn schoonmoeder was echt extreem blauw. Heeft bij haar zo’n 2 weken aangehouden. Daar op volgende keren heeft ze nooit meer blauwe lippen gehad!

1 like

Ooh 2 weken, pff nou ben benieuwd, ik heb vrijdag een feestje🫠
Ik krijg er nu ook nog een koortslip bij, dat heb ik echt nooit…. Lipfillers echt never again voor mij😭

Als je dat virus hebt schijn je die meestal te krijgen na fillers in je lip ja. Heeft een vriendin van me ook steeds na de behandeling.

4 likes

Ik kreeg de vorige keer ook een koortslip na de lipfillers. Je kunt hier via de ha wel medicatie voor krijgen. Om het te voorkomen.

Wie heeft er ervaring met een onderooglidcorrectie? Ik heb al jaren vetwallen en ik wil ze graag laten weghalen. Ik vind dit wel erg spannend dus ik hoor graag ervaringen.

3 likes

Ja ik, pb me gerust!

3 likes

Niet ondergaan, wel veel geassisteerd bij de uitvoering dus vraag gerust

3 likes

Is bij mij meestal na 3 dagen wel weg, of iig niet meer zo opvallend

3 likes

Thanks! Nu op dag 3,5 maar nog aardig blauw, ik heb me er maar bij neergelegd…

1 like

Had je wel gekoeld oid?

3 likes

Eerlijk gezegd niet heel fanatiek, ik kreeg ook geen koeldingetje mee en moest daarna nog een paar uur overbruggen in de stad voor ik naar huis ging. Thuis wel gekoeld maar te laat dus…

3 likes

Wat is een goede vergelijkingssite waar je kan filteren op specifieke behandelingen? Ik wil een afspraak maken voor een consult voor een borstlift met implantaten maar echt geen idee waar?

Je kan altijd lid worden van het borsten forum. Hier had ik veel aan bij mijn keuze welke arts en nadien herstel. Staan ook veel foto’s op van verschillende artsen hun resultaten.

2 likes

Goeie naam :joy: maar bedankt voor de tip! Heb al een paar plekken/namen opgeslagen

2 likes