Plastische chirurgie / cosmetische behandelingen

En last als in ‘niks kunnen’ of pijn terwijl je dingen deed? En waar heb je het laten doen als ik vragen mag?

Ik heb 2 kids en vorig jaar een borstvergroting gehad met implantaten. Qua herstel ligt het wel een beetje aan waar ze geplaatst worden. Voor de spier schijnt het herstel logischerwijs makkelijker te zijn, maar meestal worden ze dual plane/achter de spier geplaatst, zo ook bij mij. Ik had het wel onderschat, de eerste dagen kon ik niet eens zelf uit bed overeind komen en moest mijn man me een duwtje in mijn rug geven haha. Dat was echt vreselijk, ik sliep op een gegeven moment gewoon rechtop omdat ik anders niet meer overeind kwam. Voor de kinderen zorgen lukte dus ook echt niet (niet alleen qua pijn, maar ik kreeg mijn armen ook niet ver omhoog bijv haha) gelukkig zijn die van mij al ouder en zelfstandig. Na een week ging het een stuk beter en kon ik steeds meer zelfstandig. Maar ik zou echt rekening houden met minstens 2 weken waarin je de zorg grotendeels aan je partner moet uitbesteden (en die voor jezelf dus haha). Daarna kun je langzamerhand steeds meer dingen weer, maar nog steeds niet tillen uiteraard. Na een maand was ik grotendeels weer helemaal de oude.

Het verschilt uiteraard erg van persoon tot persoon. Sommigen gaan na een week al weer naar het werk bij wijze van. Op YouTube staan ook veel video’s van mensen die hun proces hebben gefilmd, dan krijg je misschien een beter beeld.

1 like

Ga uit van 6 weken als ze achter je spier geplaatst worden.

1 like

Je hebt sowieso 6 weken genezingsproces waarin je niet mag tillen, je armen niet boven je hoofd mag doen etc.
Ik heb echt wel 3 weken niet plat op bed kunnen liggen omdat ik het gevoel dan kreeg dat er een zware steen op me lag.
De pijn werd wel steeds minder in die 6 weken naar merkte echt wel dat ik rustig aan moest doen.
Je krijgt een “anker” litteken (rondje om de tepel, vanaf tepel naar beneden en dan over de breedte van je borst aan de onderkant). Doordat je ook implantaten laat plaatsen komt er extra druk op de wond. Bij mij bleef onder m’n borst in het midden een stukje steeds wat open dus heb echt wel goed moeten oppassen met wat ik deed. Rond de 8 weken was echt pas alles dicht.

Ik heb het bij Faceland laten doen dr. Fresow (volgens mij werkt hij er inmiddels niet meer).

1 like

Heeft hier iemand ervaring met Faceland of Docters at Soap? Of misschien met beide? Merk echt dat de ouderdom is ingetreden en wil graag mijn wenkbrauwen iets liften en mijn mondhoeken wat omhoog brengen. Dit wil ik graag heel natuurlijk laten doen bij 1 van deze 2. Ik woon in Den Bosch en het voordeel is dat Faceland ook daar zit dus hoop eigenlijk en beetje dat die goed is :grimacing:

Ben ik weer hoor haha maar de arts die ik altijd aanraad heeft sinds kort een kliniek in Eindhoven. Vind haar echt fantastisch, heel kundig en voel me altijd heel fijn bij haar. Wellicht is Eindhoven een optie voor je vanuit Den Bosch?

Filler cottage aan de Aalsterweg is het. Ze zit in Rotterdam, Goes en zat in Mierlo maar dat is nu verplaatst naar Eindhoven.

2 likes

Eindhoven is ook prima hoor! Was gewoon ook benieuwd naar Faceland en Docters at soap omdat die hier ook wel eens genoemd waren en die had ik nog opgeslagen.

Hoe heet “jouw” arts als je dat wil vertellen? Dan ga ik daar ook ons kijken. Ik wil eigenlijk heel natuurlijk een wenkbrauwlift en een mondhoeklift. Niet dat het heel erg opvalt. Ben zo bang dat het meteen te veel is.

Ik ga naar docters at soap in Utrecht. Ik vind de vrouwen die daar werk er zelf heel mooi, natuurlijk en rimpelloos uitzien dus ik zeg altijd ‘ik wil zoals jij!’ Alles wordt ook netjes vastgelegd dus de volgende arts weer goed wat de vorige gedaan heeft (qua dosering)

Een keer werd ik geholpen door een man met rimpels en toen dacht ik wel ‘echt waar de fuckkk ben ik mee bezig’? Ik ben gevallen voor het patriarchaat.

Ik ben wel heel tevreden hoor!

3 likes

Als je bang bent voor dat laatste is zij echt de juiste arts voor je! Hun werkwijze is sowieso dat ze voor een natuurlijk ouder worden gaan en klanten levenslang aan zich willen binden. Weet dat ze ook echt klanten weigert die te veel willen, het moet natuurlijk blijven ogen. Ze is bij mij bijv veeel minder Botox gaan gebruiken tov bij de vorige kliniek waar ik ging. Toen ik voor het eerst bij haar kwam gaf ik dus aan wenkbrauwlift en frons te willen omdat ik dat dus altijd liet doen. Vervolgens ging ze kijken naar hoe mijn gezicht bewoog en opperde ze om qua hoeveelheid botox te gebruiken wat ze normaal voor 1 zone zou gebruiken. Dus ik betaal 1 zone en daarmee doet ze beide. Ze had dus het dubbele kunnen verdienen aan me maar ging helemaal uitleggen met wat ze zag in mijn gezicht qua beweging en symmetrie dat dit haar voldoende leek. En dit werkt dus ook perfect voor me! Echt heel blij mee. En het scheelt me zo’n 85 euro haha.

Ze heet Kirsten, zij is ook de eigenaresse!

9 likes

Heeft iemand in dit topic ervaring met laserbehandelingen tegen couperose in het gezicht (wangen)? Ben benieuwd naar ervaringen in het algemeen en naar tips voor een (huid)kliniek in omg. A’dam hiervoor.

4 likes

Gaat het om vaatjes of algeheel roodheid? Vaatjes weghalen is goed te doen en dat krijgen ze ook wel goed weg. Roodheid behandelen met IPL vond ik wel pijnlijk, het resultaat is ook wel goed, maar na 3 behandelingen was het bij mij nog niet helemaal weg en je moet het ook bijhouden. Maar crèmes geven helemaal geen resultaat en laseren helpt wel iets bij mij.

Ben zelf bij Velthuis geweest, die hebben ook een vestiging in Amsterdam en dat was prima.

2 likes

Ik heb dit gedaan met een vaatlaser en heeft goed gelopen, nu 3 jaar geleden en ben er nog steeds super blij mee. Had 3 behandelingen nodig en toen was het rode en vaatjes helemaal weg. Niet in de buurt…. Ging in Waalwijk naar lasercentrum dermatologie en kreeg het zelfs vergoed vanuit het aanvullende vgz pakket. Let op behandeling is zeker niet pijnloos, ik kreeg direct erna een soort koelende roller op mijn gezicht maar zou zelf ook iets kouds meenemen voor het geval dit niet zo is, helpt ook tegen zwelling en roodheid nadien.

2 likes

Heeft iemand fijne ervaringen met profhilo?

2 likes

Met name de typische rode couperose-vaatjes op het hoogste stuk van m’n wangen. Ik word best snel rood maar heb (naast de kleine vaatjes) geen echte roodheid in rust/als baseline.

En @Brigitte Goed om te horen dat het bij jullie heeft geholpen! Hoe zag het herstel er verder uit? Veel zwelling of extra gevoeligheid? Konden jullie de dag na de behandelingen gewoon comfortabel werken?

2 likes

De eerste keer was heftig en volgens degene die mij behandeld komt dit niet vaak voor. Ik werd de dag erna wakker en kreeg mijn ogen niet normaal open omdat mijn wangen en gebied bij mijn wenkbrauwen vol vocht zat. Na 2/3 dagen was dit weggetrokken en bij volgende behandelingen ook niet meer zo heftig gereageerd.

2 likes

Nou, vrijdag na heel lang twijfelen mijn lippen laten doen! Nu heb ik nog best wel zwelling en flinke blauwe plekken. Hebben jullie hier ervaring mee? Vooral de blauwe plekken, hoe lang duurt het voor die een beetje wegtrekken? Heb al veel gegoogled maar daar kan ik weinig ervaringen over vinden. Moet ook echt nog enorm wennen aan die lippen jeetje haha

1 like

Mijn schoonmoeder was echt extreem blauw. Heeft bij haar zo’n 2 weken aangehouden. Daar op volgende keren heeft ze nooit meer blauwe lippen gehad!

1 like

Ooh 2 weken, pff nou ben benieuwd, ik heb vrijdag een feestje🫠
Ik krijg er nu ook nog een koortslip bij, dat heb ik echt nooit…. Lipfillers echt never again voor mij😭

Als je dat virus hebt schijn je die meestal te krijgen na fillers in je lip ja. Heeft een vriendin van me ook steeds na de behandeling.

4 likes

Ik kreeg de vorige keer ook een koortslip na de lipfillers. Je kunt hier via de ha wel medicatie voor krijgen. Om het te voorkomen.

Wie heeft er ervaring met een onderooglidcorrectie? Ik heb al jaren vetwallen en ik wil ze graag laten weghalen. Ik vind dit wel erg spannend dus ik hoor graag ervaringen.

3 likes