Ja ik had gelijk al blauwe plekjes (heb ik sowieso snel last van) door de botoxspuit en het duurde ook een paar minuten voor m’n wondjes van de fillers stopten met bloeden🥲. Is nu wel weer oké allemaal hoor!
Ja vind ik ook hoor! Maar daarom begrijp ik ook wel dat als je eerst 0,25 laat spuiten voor € 300 en daarna terugkomt voor meer (bijsluiten), je hier € 150 voor betaalt
Ik zou het vragen bij de kliniek van je feriliteitstraject. Ik raad het mijn patiënten af bij zwangerschapswens en bij zwangerschap (en bij borstvoeding).
Het beetje onderzoek wat er is laat zien (of beter, daarbij “wordt gedacht”) dat de Botox die je in je gezicht laat spuiten niet tot je eierstokken komt, maar er is weinig onderzoek. Je kunt je voorstellen dat het ook niet heel ethisch is om daar onderzoek naar te doen.
Het is iets cosmetisch en dus “overbodig” eigenlijk, zonde als het toch een negatieve impact zou hebben. Zo’n fertiliteitstraject is toch al een precair proces waarbij je eigenlijk geen overbodige risico’s zou moeten nemen (ook al zijn die misschien klein). Ik weet dat het oneerlijk voelt, omdat je toch al zoveel moet doen en laten in zo’n traject. Maar vraag zeker advies aan je kliniek en misschien zeggen die iets heel anders
Het is 8-12 maanden maar ik loop heel snel terug heeft helemaal te maken met hoe snel je lichaam andere stoffen afbreekt. Ik heb bv ook dat een verdoving bizar snel uitwerkt.
Zuid en ben nu een paar keer behandeld door van Alphen!
@Zonnestraaltje ik geloof 185. Maar heb tot nu toe 130 betaald omdat ik minder nodig had.
Ik zit ook te denken aan traangoot fillers, ik ben benieuwd naar ervaringen hier, wilt iemand die het gedaan heeft eventueel fotos posten?
Ah balen zeg, over mezelf kan ik dat lastig inschatten maar als ik het ooit doe hoop ik dat ik er lang plezier van heb
@Barbamama, ik ben daar ook wel benieuwd naar. De resultaten op google vind ik er wel mooi uitzien
8-12 maanden is dus de standaard, ik zou zeker niet van meer uitgaan!
Dank voor je eerlijke reactie! Was daar al bang voor. Vervelend inderdaad om veel on hold te zetten, dit is nou juist zoiets waar ik wel even zin in heb maar het is ook niet zo belangrijk om iets anders mee te riskeren.
Ik werd geadviseerd om een pyama met voorsluiting aan te schaffen, en een shirtje of vestje met voorsluiting, voor na de borstverkleining waar koop ik zoiets? Primark?
Hunkemöller sowieso, van die nepsatijnen. Zie je er iig leuk uit als er mensen op bezoek komen ofzo haha
Ok ga ik dat ook even bekijken! Misschien beter om maar meteen wat meer in huis te halen.
Ik heb dit advies niet gehad en ik heb een pyjama emt voorsluiting ook niet gemist eerlijk gezegd. Als je een beetje voorzichtig doet, kun je prima je gewone pyjama over je hoofd doen.
Ik mag de eerste weken niets boven borst niveau doen dus dan hou ik me daar ook maar aan
Ik mocht dat ook niet, maar je kunt prima met een beetje voorzichtigheid (of hulp) iets aantrekken. Je kleedt je niet 4 keer per dag om
Ik snap dat dit goedbedoeld is en het zal vast waar zijn aangezien jij ervaringsdeskundige bent (al blijft het n=1), dus niks mis om het erbij te vertellen. Maar zou bij dit soort dingen toch altijd gewoon het advies van je eigen arts volgen.
Dat zal, maar ik volg liever het eigen advies. Daarbij ben ik ook veel alleen dus dan denk ik dat zo’n pyama of vestje toch verstandig is.
Dat is ook zo en dat heb ik ook gedaan. Je kunt prima aanvoelen wat wel en niet kan.
Ik heb m’n borstverkleining nu een kleine twee weken achter de rug. Het is me zo enorm meegevallen! Ik had echt verwacht dat ik de eerste week niks zou kunnen, maar kon eigenlijk 24u later gewoon alles in slakkentempo. Horrorverhalen van armen niet kunnen bewegen of je eigen billen niet kunnen afvegen, zijn voor mij gelukkig niet waar. Kon alleen m’n benen niet afdrogen toen ik voor het eerst weer ging douchen. In vergelijking met m’n keizersnede is dit voor mij persoonlijk echt een walk in the park. De eerste week overdag wel veel op bed gelegen en dutjes gedaan. Nu ben ik inmiddels verhuisd naar chillen op de bank en 1 keer per dag een kort rondje buiten lopen. Het enige wat ik echt klote vind is dat ik een zij/buikslaper ben en dat dat nu echt niet kan en mag. Dus m’n nachtrust is niet helemaal top. Morgen gaan de pleisters er af, ben heeeeel benieuwd!
Ik heb bij de H&M een pyjama met knoopjes gekocht en een sweatvest. Kostte me €40, ik heb geen Primark in de buurt, maar denk dat het daar minder kost en hebben ze gok ik vergelijkbare items. De BH heb ik van het ziekenhuis gekregen (vergoed via verzekeraar) en hebben ze een week voor de ingreep aangemeten en voor me besteld. Ik snap het advies van knoopjes en ritsen 100%, heel makkelijk met aankleden en als de verpleging of jijzelf thuis de wonden moet inspecteren.