Plastische chirurgie / cosmetische behandelingen

Ja ik, in Nederland zo’n 1,5 jaar geleden. Je mag me dm’en hoor

4 likes

Ik ook! Wat wil je weten?

2 likes

En @poesch. Ik ben vooral benieuwd hoe makkelijk of hoe moeilijk het is een doorverwijzing te krijgen. Online wordt vaak genoemd dat je eerst andere behandelingsmethodes moet proberen zoals fysiotherapie oid. Maar daar zit ik eigenlijk helemaal niet op te wachten.
Daarnaast heb ik er fysiek naar mijn idee niet eens heel veel last van. Vooral met goede bh’s en regelmatig sporten. Maar het is vooral een mentaal ding. Qua maat kom ik er sowieso wel voor in aanmerking met 65G.

Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd hoe anderen een doorverwijzing hebben gekregen voor ik een afspraak ga maken bij de huisarts.

5 likes

Ik had 75I/J, smetplekken in de zomer, 10kg afgevallen en borsten niet kleiner geworden. Maar ik kreeg de verwijzing eigenlijk vrijwel direct zonder mezelf al te veel uit te leggen. Ze waren buitenproportioneel groot t.o.v. mijn lengte (1.63) en 1 blik was eigenlijk al genoeg, haha. Ik heb ook geen fysiotherapie gehad en werd ook niet naar gevraagd.
Misschien helpt deze check?

Edit: kleine toevoeging: gek genoeg had ik ook niet mega veel van m’n nek en rug (althans dat dacht ik, totdat er 1,2kg minder aanhing, haha!), maar net als jij mentaal veel last van. En daar hebben we het wel nog over gehad met de arts.

2 likes

Bij mij ook precies zo, het is al bijna 10 jaar geleden dus weet het niet zo goed meer maar ik had cup H bij 1.60, fysiek geen last van maar haatte het gewoon te moeten sporten met 3 bh’s aan bijvoorbeeld. Ik ging op consult met de gedachte dat ik nog 10 kilo wilde afvallen en dan een doel had om naartoe te werken maar ik werd 2 weken later al geopereerd

3 likes

Oh die verwijzing was heel makkelijk. Ik weet niet hoe groot jij bent, maar ik had cup H bij 178 en het was totaal uit verhouding en ze waren ook heel slap. Ik had last van mn rug en schouders en mentaal ook idd. Ik heb dit gewoon verteld bij de huisarts en kreeg een verwijzing. Ik zou gewoon gaan!

4 likes

En @Billy @Beautybitch. Bedankt voor jullie reacties. Ik ga na mijn vakantie een afspraak maken bij de huisarts!

4 likes

Ik had ook een paar vragen: hebben jullie naast de verkleining ook een lift laten doen? En hoe zijn de littekens genezen? Ik wil er ook voor gaan als onze kinderwens compleet is. Ook een grote cup (G/H) en ik zou zooo graag eens een dag geen bh aan te hoeven :smiling_face_with_tear:

1 like

Er is bij mij een lift gedaan, maar naar mijn weten doen ze dat standaard. Ze kwamen bij mij ook bijna tot aan m’n navel, dus denk dat ik ook niet was weggekomen zonder.
Ik ben helaas erfelijk belast met het maken van lelijke littekens (hypertrofisch) en heb om die reden extra siliconen pleisters gekregen, maar dat heeft toch niet helemaal geholpen. Rondom mijn tepels zijn ze mooi, maar de onderkant van het anker is bij mij op bepaalde plekken verdikt. Maar gezien ik toch niet graag topless rondloop vind ik dat echt geen probleem weegt totaal niet op tegen de voordelen ervan.

1 like

Ja bij mij ook een lift. Ik loop regelmatig zonder beha en love it. Ik heb helaas ook hypertrofische littekens in dat anker onder mn borst en die blijven hard. Maar juist dat hardere stuk zorgt er ook voor dat ze mooi rechtop blijven dus ja.

1 like

Ik heb 1,5 jaar geleden een verkleining gehad en ze liften het automatisch. Qua littekens zie je het wel nog, maar ik vind het niet storend. Ik weet alleen niet in hoeverre je straks gewoon zonder beha kunt lopen, ik doe het nu makkelijker maar het is niet dat ze na 1,5 jaar nog fier overeind staan, de zwaartekracht doet gewoon z’n werk en dat is mij ook van tevoren verteld. Daarnaast denk ik wel dat je rekening moet houden met dat ze niet super klein kunnen worden, er zit een maximum aan wat er af gehaald kan worden omdat je anders wel littekens krijgt die doorlopen tot je rug (is mij destijds gezegd).

2 likes

@poesch @Petje goed om te weten, thanks voor jullie antwoorden :heart: Ik heb in een borst veel cystes (gehad) die verwijderd zijn en een aantal melkklieren. Ik heb een tepel reconstructie gehad en die littekens zijn ook wat “lelijk” genezen. Maar inderdaad, de voordelen wegen veel zwaarder dan de nadelen! Dat ze iets gaan hangen uiteindelijk maakt mij niet veel uit. Zonder bh vind ik mijn borsten momenteel echt te zwaar, dus ik heb hoop dat het iets lichter/gemakkelijker wordt na een operatie.

2 likes

Ja! 2 dingen: ben je wel na een paar weken teruggeweesr om het te laten checken? Voor zover ik weet doen ze altijd voorzichtig met deze fillers en kom je altijd terug daarna voor wat extra indien nodig. Dit is dan inclusief.

Verder had ik idd na ongeveer 8 maanden dat ik dacht ik wil weer terug. De arts gaf aan dat dit te snel was en dat ik na een jaar kon komen. Dat gedaan (incl nog een keer terug na een paar weken) en nu blijft het heel mooi zitten.

3 likes

Weet je misschien nog welke littekenpleisters je precies had? Er bestaan er zoveel, en die ik van origine had zijn schreeuwend duur (Trofolastin).

Ik had Bapscarcare, ook duur, maar gelukkig vergoed gekregen.

3 likes

Thanks! Even het arsenaal verbreden.

2 likes

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ja, klopt. Ik mocht inderdaad ook na een x aantal weken terug en heb toen nog echt een minimale touch up gekregen. Ben blij te lezen dat jij nu wel blij bent met het resultaat. :relaxed: misschien gaat het bij mij ook zo en is er nog ‘hoop’. Was zo blij met het resultaat in het begin, zou fijn zijn als het wat meer houdt de volgende keer. Thanks! :heart:

1 like

Was je wel blij na het eerste resultaat en na de touch up? Je kan altijd ff een berichtje sturen dat het zo snel terugloopt! Ik had ook wel echt veel ml nodig

1 like

Ja! Ik was super blij al na het eerste resultaat en na die toch up (paar weken later). Ik had een poos terug al wel contact opgenomen om het ook aan te kaarten en toen kreeg ik terug dat het ook kan komen door te weinig water te drinken, vermoeidheid (waar ik ook zeker mee kamp) en zwelling eerst en dat je snel went aan het resultaat. Ik denk gevoelsmatig dat ik ‘gewoon’ iets meer nodig heb. :grimacing: hoeveel had jij gekregen?

Ik merk dat ik wat volumeverlies begin te krijgen in mijn gezicht en daardoor marionetelijnen ontstaan denk ik. Ik zie het vooral terug op spontane foto’s waarop ik niet lach en ik zag het van de week ook in de weerspiegeling van een ruit. In de spiegel niet.

Ik vind mezelf op de foto’s daardoor ook een stuk sipper/serieuzer kijken :tired_face:

Ben benieuwd of hier mensen zitten met hetzelfde en er iets aan gedaan hebben