Plekken in Europa waar je geweest moet zijn

Ik zou zeggen: Alpen in Oostenrijk. Prachtig om te wandelen in de zomer. Innsbruck en omgeving is leuk, maar ook bij Salzburg is prachtig!

2 likes

Lago maggiore;
Borromeo eilanden aan de Italiaanse kant
Locarno aan de Zwitserse kant en dan kan je ook nog naar Lugano of meer naar het noorden Valle verzasca!

Prachtige omgeving!

Ben vorig jaar in Mn eentje terug gegaan na 25 jaar en volgend jaar gaan we weer met het hele gezin plus aanhang!

3 likes

Marseille

2 likes

Dresden is echt prachtig! Lievelingsstad in Duitsland

1 like

Cinque Terre in Italië! Echt prachtig om te zien. Je kunt het combineren met een verblijf in La Spezia en vanaf daar de boot nemen, zeker de moeite waard!

Verder vond ik Trier in Duitsland ook een hele leuke stad. Een aanrader als mooie tussenstop!

1 like

Parijs!!! :heart:️:heart:️:heart:️

1 like

IJsland. En dan ook gewoon alles daar. Ik heb serieus gejankt om hoe mooi het daar was. Maar dat is misschien voor een andere keer haha. Ik zou voor de rest ook zeggen Portugal, en dan zeker sintra en Lissabon. En als je langs Spanje gaat is het mijn droom om naar dat rare Jezus schilderij toe te gaan haha :joy:

5 likes

@ibnzo hoe oud zijn je kinderen?
Ik kan me voorstellen dat het voor hen belangrijk is ook een beetje natuur/speelruimte/andere kinderen belangrijk is en je niet misschien te veel steden aan wilt doen? Daarin sluit ik me aan bij @EleanorRigby: de camping zijn mijn mooiste herinneringen als kind.

3 likes

@GroenTakje ik ben als kind heel vaak in Oostenrijk geweest, we willen daar dus zeker naar toe gaan.

@ontherun ziet er super mooi uit, ligt ook vrij centraal. Dankjewel! En wat mooi dat je nu met je hele gezin daar naar toe gaat! Leuk om je dierbaren te laten zien waar je zelf zulke mooie herinneringen aan hebt.

@Nachtburgemeester mijn man wilde daar inderdaad ook bij de haven kijken.

@slurfhondje Dresden is in mijn herinnering een oude lelijke stad :see_no_evil: dus misschien toch maar eens kijken of ik dat fout heb haha.

@George oh dat is gaaf! Leuk ook om een stuk met de boot te gaan. Ik ga me hier zeker even verder in verdiepen.

@anon808047 mijn moeder heeft een paar jaar in Ierland gewoond. Ik heb haar beloofd dat we daar een keer met z’n alle naar toe terug gaan.

@anon65426728 Parijs zijn we geweest toen we naar Disney gingen. Gaan we voor nu overslaan, maar mooi is het zeker!

@Otzi het noorden van Europa willen we een keer apart doen. Ijsland staat sowieso hoog op mijn lijstje om naar toe te gaan! Ik moet wel lachen om dat schilderij, die vrouw heeft echt haar best erop gedaan haha.

@wompie de kinderen zijn dan 7 en 9. Het belangrijkst is dat zij het leuk hebben. Dus we zullen daar zeker rekening mee houden. Lekker cliché, alles voor de kinderen :joy:. Daarom willen we ook niet al te veel van te voren vast leggen. Dan kunnen we ook ergens wat langer blijven.

Iedereen bedankt weer! Het lijstje wordt steeds langer, ik denk dat we aan 5 weken niet genoeg gaan hebben haha.

1 like

Ik vind het echt lief dat je op iedereen individueel reageert!

5 likes

Ah dankjewel. Maar ik vind het ook lief dat iedereen de moeite neemt om te reageren. Komen ook echt dingen voorbij waar ik nog nooit van gehoord heb (kan ook aan mij belabberde kennis liggen ;)) maar ik vind alle inbreng super leuk!

1 like

Verona vond ik ook erg mooi! En niet zo diep Italië in.
Verder wat al genoemd is, Praag zeker doen, Ljubljana heeft mij ook echt positief verrast, leuk om te combineren met het meer van Bled.
Budapest is ook zeker een aanrader!

2 likes

Mostar en Sarajevo in Bosnië

1 like

Cinque terre in Italië (5 kleurrijke dorpjes gebouwd tegen een kustwand, er rijdt een treintje tussen maar je kunt ook van dorpje naar dorpje hiken), omdat het in het echt net zo mooi is als op deze foto:

8 likes

Pula in Kroatie.
Schattig stadje met amfitheater, mooie kust en hele vriendelijke mensen

5 likes

TRUE

3 likes

Dolomieten en het Gardameer :heart_eyes: Waarschijnlijk voor nu uit de richting, maar Schotland is zo ontzettend mooi.
En @ibnzo Dresden is juist helemaal opnieuw opgebouwd na de val van de muur en echt verre van lelijk. De omgeving is ook schitterend trouwens!

1 like

De Cote d’Azur! Zo’n leuke omgeving! Mooie steden en dorpjes, de luxe van St Tropez en Monaco, prachtige kuststrook en natuurgebied Gorges du Verdon. Als je overweegt hierheen te gaan, zal ik nog een uitgebreidere reactie met tips plaatsen!

2 likes

@Amoruccio dankjewel! Meer van Bled ziet er prachtig uit.

@foefje haha moet zo lachen om je naam. Ik ben in de 3de van de middelbare school op uitwisseling naar Bosnië geweest, wil daar ook graag naar toe terug.

@JeMoeder wauw! Bedankt voor je tip!

@Kiss-the-Girl heb even op Google gekeken en ziet er inderdaad erg leuk uit. Dankjewel!

@Hettie ja Schotland slaan we voor nu over… Ik ben met mijn moeder in Edinburgh geweest en we zijn toen richting Aberdeen (geloof dat het zo heet) gereden. Echt heel mooi! En misschien moet ik Dresden dan toch nog maar een kans geven haha. Dankjewel!

@traveljunkie zodra we iets van een route hebben en we gaan die kant op vraag ik je zeker nog om wat tips. Dankjewel!

1 like

Haha ja kunnen we daarna gelijk weer inpakken en naar huis :joy: 1 voordeel, dan hoef ik m’n hondjes niet zo lang te missen haha.

1 like