Plekken in Europa waar je geweest moet zijn

Mag ik je hier een pb over sturen? :slight_smile:

Trier is een mooie oude stad, Idar Oberstein is de edelsteen hoofdstad van Europa. Leuk om te zien en dan vooral het kerkje boven tegen de bergwand aan. Koblenz is een grote stad met een mooie kasteel ruĆÆne bovenop de berg waarmee je met een kabelbaan heen kan. Tirol, en da camping Prutz opzoeken. Ligt in het dal van het Kaunertal. Wat aan aanrader is, en de omgeving is ee hoop te doen. En een dikke aanrader is de wandeling naar de Anton Renck falle!

2 likes

Ja hoor :blush:

1 like

Transylvaniƫ in Roemeniƫ! Prachtige middeleeuwse dorpen/steden, mooie wilde natuur en niet duur.

Heb je nog meer tips? Wij willen deze zomer gaan en heb je steeds de trein genomen of een auto gehuurd?

Ik stuur je een pb!

2 likes

Je vergeet Vlad the impaler!

1 like

Ojaaa!! Al vond ik zā€™n kasteel wat tegenvallen, ligt wel in een prachtige omgeving.

1 like

Haha ja, vond ik ook ! Was er ook zo doorheen. Omgeving is wel prachtig en als je er toch bent mag je het eigenlijk niet overslaan

1 like

Mijn vader neemt al zijn dochters (4 haha) afzonderlijk van elkaar een weekendje weg en wij mogen dus bepalen waarheen. Nu zit ik door de tips hier te denken aan Krakau vanwege Auschwitz, lijkt me een hele bijzondere ervaring. Of heeft iemand nog andere tips voor een vader-dochter weekend? Hij is 60, ik 29.

1 like

Ik vond Krakau sowieso een hele leuke stad, hele rijke geschiedenis en genoeg te doen dus dat is zeker een aanrader! Ik vond Auschwitz heel indrukwekkend en intens dus was blij dat ik daar met iemand was die dicht bij me stond, die mijn gevoel begreep. Vaders kunnen dat over het algemeen ook wel, lijkt me ā€˜mooiā€™ om samen te doen.
En wat superleuk dat je vader dit zo met jullie doet!!

Zelf heb ik ook nog wat zomerse aanraders:

  • Fuseta Island in de Algarve, hagelwitte stranden en je hebt echt niet het gevoel dat je in Europa staat. Zijn ook alleen maar Portugezen dus absoluut niet internationaal toeristisch.
  • Vieste in ItaliĆ«. Sowieso is dat hele gebied eromheen schitterend, maar dit stadje is echt zo romantisch en mooi.
  • Ostuni in ItaliĆ«, ook wel ā€˜the white cityā€™ genoemd. Echt heel fotogeniek.
1 like

Ah klinkt heel goed. Ja, lijkt me wel bijzonder om dat samen mee te maken. Ja, super leuk. Mijn vader is altijd veel weggeweest vanwege zijn internationale baan en gaat nu richting zijn pensioen en wil graag op deze manier wat extra aandacht geven, echt heel erg mooi bedacht.

1 like

wij zijn weer druk aan het orienteren voor een reisje later dit jaar met 2 kids (we zijn toe aan een beetje zon) maar ver weg vind ik voor nu nog een beetje te vroegā€¦ momenteel heb ik een paar ideeen voor mijn vakantie maar vind het in ieder geval belangrijk dat het niet te koud is, er iets actiefs te doen is (wandelen, leren surfen etc.) en we ook verschillende plaatsen kunnen bezoeken :

Hebben jullie tips voor een warme, actieve reis dit jaar? en durven jullie al plannen te maken?

1 like

Ik zou met kinderen persoonlijk niet voor de Azoren kiezen! Voor volwassenen is daar al echt vrij weinig te doen, denk dat het met kinderen best lastig is. En het is ook best wel vaak bewolkt en regen daar, dus ook een superoptie als je op zoekt bent naar zonā€¦ Ik vond het zelf wel heel mooi, maar natuur is wel redelijk hetzelfde (dat filmpje op die site covert het wel zoā€™n beetje)

OkƩ oudste reactie ooit, maar specifieke tips? Wij willen leipzig en Dresden deze zomer aandoen.

Je vroeg het niet aan mij maar ik zou zeker de Frauenkirche en paleis Zwinger van binnen bekijken, die zijn prachtig (en vrij toegankelijk). En ik weet niet of je nog meer plekken in die regio wilt bezoeken, maar Potsdam is ook leuk voor een dagje. De Hollandse wijk (HollƤndisches viertel) en paleis Sanssouci zijn aanraders!

1 like

Zijn hier mensen bekend in Denemarken en dan in het bijzonder de provincie Seeland? Wij gaan er in augustus twee weken naartoe. Eerste familievakantie met zā€™n drieĆ«n (zoontje is dan net 1). Ben benieuwd of iemand leuke aanraders heeft!

omg echt een leuk topic ik ga dit ff uppen en nadenken over mijn opties

1 like