Pls elaborate!!
@MadameMignon Ja pls. Want ik ben aan 't luisteren dankzij jouw post, maar ik ben bang dat ik het compleet gemist heb welk stuk over hem ging
ja heel boeiend deze!
Gelijk aan begonnen, thanks voor de tip!
Haha op een gegeven moment hebben ze commentaar op mannen die naar de frontlinie gaan in OekraĆÆne
(Heeft hij een essay over geschreven)
& erna ook nog iets over mannen die wel even de haat op vrouwelijke politici denken te kunnen duiden
(Dat boek van hem over Halsema)
Voor de mensen die Taylor Swift leuk vinden is deze lezing wel interessant denk ik
https://www.youtube.com/live/LubOuwkBS5U?si=VJ0ytmOhXDbHoZEq
En ik ben net begonnen aan de podcasts serie De Groninger Gifmoord. Deze is gemaakt in 2022 maar ik heb die helemaal gemist. Tot nu toe is het een boeiend verhaal maar ik vind wel dat het teveel klinkt als voorlezen. Ik vind het geen reden om niet te luisteren maar het is wel irritant.
Wat zijn jullie nog favoriete podcasts van 2024?
Ik vond āEn niemand bleef ongeraaktā heel erg goed, verder is me eigenlijk niet zoveel bijgebleven van afgelopen jaar?
ik luister nu The Real Carrie Jade: https://open.spotify.com/show/1fTnpGjXdmBXWqtp4QJuxk?si=f95db70112c34410
Long before anyone ever heard of this story, 3yrs ago, in 2021, a 32-year-old English woman approached us with a heartbreaking story. She was dying from a terminal illness. But she thought she might have a lifeline through life-saving brain surgery, and sheād like us to record her final hope. What followed was an unravelling of the most unusual of stories, of a life where nothing is as it seems.
ik heb ook erg genoten van Scamanda en dit lijkt daar qua verhaal een beetje op.
Die vond ik ook heel mooi inderdaad!
Verder ook niet echt veel wat me is bijgebleven⦠De jongen zonder gisteren vond ik wel interessant maar vond ik op een gegeven moment ook irritant haha.
Ik heb nu een aantal van āhet laatste gesprekā geluisterd, ook erg indrukwekkend. Zeker die vrouw met enorm psychisch lijden, dat vond ik echt een heftig verhaal en ze kon het zo goed onder woorden brengen.
Ik ben net klaar met de Optie adoptie. Iemand hier die hem ook geluisterd heeft?
Ik, vond hem echt goed in elkaar zitten en heel genuanceerd ook.
Ja ik ook. Ik vond dat stukje (weet nummer afl niet meer) met Anousha Nzume wel tekenend ook. Zat hardop tegen hem te praten terwijl ik op de fiets zat, van hallo in het begin vergelijk je adopteren met een dierenasiel en dit zie je niet? ik vond het wel heel goed dat dit er ook in is gebleven.
Wat ik wel lastig vond is dat stel wat toch doorgaat met adoptie ondanks alle informatie die ze nu hebben. Laat wel zien hoe sterk een wens is en hoe je dat (althans sommige mensen) dan toch boven het beste voor een kind kan plaatsen. (Met uitzonderingen etc daargelaten).
Ik kan het niet zo goed verwoorden maar goed.
Ja heel pijnlijk en tegelijkertijd geeft die podcast ook heel duidelijk aan dat je hen er lastig op kunt aankijken. Als alles wat jij wilt een kind is en je 30 miskramen verder bent en je in gaat lezen, zijn er nog altijd genoeg mensen met autoriteit voor adoptie. Wijs het aanbod dan maar af. Als je zoān Sanne Buursink super stellig hoort zeggen dat in ons adoptiefenken absoluut geen koloniale verhouding zit (wat gewoon dommigheid is, want de hele start van de Nederlandse adoptiepraktijk is doordrenkt van een postkoloniaal denkbeeld. We gingen daar letterlijk heen om kindjes te redden omdat we vonden dat het leven hier beter was) en van Ijzendoorn (die overigens als persoon vrij omstreden is) een pragmatische rekensom hoort maken. Tja, kies dan maar.
Edit; en over dat stuk met Anousha Nzume, ja. Ik vond het goed dat het erin is gebleven, maar ik vond het ook wel weer typisch dat het dan samengaat met zoān uitleg van de journalist over timing en aan beide kanten blabla. Daarnaast vind ik het ook boeiend dat Anousha dan aanstipt dat er onder Nederlanders heel weinig theoretische kennis is (dat is een feit), waardoor je vastzit in steeds diezelfde onzindiscussie en de aflevering dan vervolgens verder gaat met de wikipedia uitleg van racisme en dan of Johan Derksen daar aan voldoet en dat het antwoord dan āeen beetjeā is. Gebruik die theorie dan ook, waarom moeten we het dan doen met een verwijzingen naar grote Amerikaanse denkers en gaat het in zoān aflevering maar heel gering over wat de 40+ jaar racisme onderzoek op Nederlandse bodem vertelt over Nederlands racisme, zodat je het gedrag van een Derksen in een serieus kader kunt zetten.
Ik luister naar de nieuwste aflevering van de Shitshow en Stefanie heeft het over Onderweg naar liefde en ene Martijn die ze vroeger wel eens langs zag komen op Tinder. En ze zegt āMartijn is een man die er goed uit ziet en dat weet hij van zichzelf ookā. Ik zoek die man even op. De man in kwestie:
Hahaha Stephanie is nu echt in mijn achting gedaald
Ik KOTS echt van Martijn. Door zān innerlijk is mān reactie op hem zo extreem maar ik vind hem los daarvan ook echt zo afstotelijk onaantrekkelijk qua uiterlijk haha
Ja, helemaal mee eens! Hij heeft echt zoān hardloophoofd waaraan je ziet dat hij 0% vet in zān lichaam heeft.
En zān innerlijk klinkt ook heel naar.
Ik vind ook iets misselijkmakends aan een man van 45 die zo āafgetraindā is; op de een of andere manier zie je dan extra goed hoe oud iemand is. In elk geval bij zoān witte rossige kleine man als hij
Ik heb dit gisteren gekeken en ik vond het echt zo cringe allemaal. Ook hoe ze deden over dat ziekenhuisje in Mexico, lijkt of die naar kunnen gewoon super goed gehandeld hebben, maar er werd hele tijd gedaan alsof ie daar voor dood achter werd gelaten.