Podcasts #2

Ik ben ook een beetje moe van De Mediameiden. Heb de laatste 3 afleveringen niet geluisterd. Tussen dertig en doodgaan vond ik al een poosje niet meer leuk :sweat_smile: Wat ik dan wel weer leuk vind is De Eeuw van de Amateur! Haha die vond ik heel lang heel saai, maar de laatste tijd vind ik het weer gezelliger worden. Ze hebben Botte z’n gebrom over alles laatst ook besproken en ik vond dat het daarna een stuk lichter werd allemaal.

Oh en ik krijg (ondanks dat ik me afgemeld en de betaling heb gestorneerd) nog wel de afleveringen van Teun & Gijs vertellen meer in m’n feed. Mijn afleveringen van andere podcasts waren op en ik luisterde laatst toch nog eens een aflevering van hen. Gijs vroeg in die aflevering dat ie, omdat het achter een muurtje is, toch wel een beetje seksistisch mocht zijn? Ugh. Hij zei ook dat hij heus niet racistisch is. Ik heb ergens het vermoeden dat dat kwam doordat ik bij mijn afmelding had genoemd dat ik op Gijs was afgeknapt na het gesprek over het gebruik van het n-woord. Het was namelijk vrij kort erna :sweat_smile:


@itakepictures ja die vind ik ook heel goed! Is m’n lievelings op het moment. Ken je The missing cryptoqueen ook? Van dezelfde maker. Vind dat hij een hele prettige stem heeft en goed kan uitleggen.

4 likes

Dan is Tiffany Dover is Dead misschien ook wel wat voor je, als je die nog niet hebt geluisterd.

Ik heb The Missing Cryptoqueen ook meteen op mijn lijst gezet @pastelzwart , die kende ik nog niet, thanks voor de tip!

2 likes

Zelfde meningen als jij! Ik word nog wel blij van de Eeuw, Co&zo(!! echt knus en grappig!) , BoekenFM, Nooit meer slapen, Ik Ken Iemand Die (al heb ik geen kinderen), Parel Radio, laatst weer eens door Man met de Microfoon miniromkom ‘op bestelling’, de Shitshow, laatst Nooit Gezien over de Titanic en The Notebook, Lesbische Liga.

Iemand verder nog tips? Ik houd niet van moord etc

1 like

Tekstuele voorlichting begint 10 februari weer! Misschien is dat ook wel wat. En hou je van film podcast? Dan is ketelhuis en op de vijfde rij misschien nog wel leuk. Oh en ik heb een hele toffe over planten ontdekt

Naakt op een kleedje is ook tof gaat over kunst. Deze zijn sowieso leuk.

1 like

Dank je wel!! Heb ze nu allemaal opgeslagen, waardeer het!

1 like

Nee die kende ik niet, ben meteen gaan luisteren en ik vind 'm top :grinning:

Wel verwarrend al die britten haha. Ik vind deze man en Josh Baker van I’m not a monster qua stem echt zo lijken op Louis Theroux

3 likes

Ik heb laatst De ramp met de Phoenix geluisterd, over een scheepsramp met een schip vol Achterhoekse migranten in 1847 op weg naar Amerika.
Niet mega spectaculair maar ik vind de maakster erg sympathiek overkomen en het verhaal ook wel interessant.

Oh en De zwarte dag van Hans. Bizar verhaal over de dood van een ex-medewerker van de militaire inlichtingendienst.

3 likes

Beetje overlap tussen podcast en boekentopic, maar ik heb het boek van Stephanie van de Shitshow echt in een ruk uitgelezen, heb hardop gelachen om bepaalde stukken. Echt een heerlijk boek!

8 likes

Oh wat top! Ik wilde m al morgen Koen bij de boekhandel. Erg benieuwd! Nog meer dan eerst.

2 likes

Hiske Versprille zit in een aflevering van ‘Gonzo’! Ga ik vanavond luisteren maar wilde het alvast delen omdat hier meer Hiske fans zitten.

3 likes

Ik heb hem ook net uit en vond hem ook heel leuk!

2 likes

Tip!

3 likes

Voor de mensen die de geschiedenis van country interessant vinden. Het zijn vaak wel hele lange afleveringen

1 like

Heb nu twee afleveringen geluisterd. Ik vind het een hele goede vorm, luistert - ondanks het zware onderwerp - lekker weg zo. Thanks voor de tip!

1 like
Aflevering 5 Shamina Begum story

Wow wat heftig zeg, dat ze moest trouwen om weg te kunnen uit dat kamp. En haar man, Yago, klinkt echt heel eng. Ik ging hem net even opzoeken en kwam deze video tegen. Hier praat hij heel anders en heeft hij, vergeleken met Josh’ omschrijving, een zachtere gezichtsuitdrukking. Ik vraag me af hoe dit precies in de tijdlijn past. Waren de opnames van de podcast veel eerder?

Link naar een kort Nederlands interview

4 likes

Ik heb net de laatste aflevering geluisterd van De Groentjes. Een podcast opgenomen over/in een volkstuin. Lekker kneuterig, over de mensen in de volkstuin en de natuur.

5 likes

Dat lijkt me leuk! Bedankt voor de tip.

2 likes

Ik ken heel weinig gasten die langskomen, maar ik vind de interviews leuk. De presentatoren zijn charmant en aardig.

Deze lezing is interessant. Hier op het forum gaat het ook wel eens over (te vroeg) volwassen worden en ik vind de invalshoeken goed gevonden.

Edit:

Dit gesprek vond ik ook leuk om naar te luisteren. Interessant om over na te denken hoe het kan dat veel verhalen die nu voor kinderen geschreven worden niet zo griezelig, zielig, realistisch zijn als wat Roald Dahl schreef/vroeger meer voor kwam.

Deed mij ook denken aan iets wat ik laatst per toeval geven kwam toen ik wat aan het internetten was. Een vrouw spaart roodkapje kaarten en blogt oa daarover. Via een blog bericht kwam ik bij een kort interview met een andere vrouw die van alles over roodkapje heeft gespaard en een man die onderzoek heeft gedaan naar roodkapje over hoe het verhaal veranderd is in al die jaren en toch nog steeds verteld word.

6 likes

Heeft iemand toevallig tips voor filosofie podcasts? Ik ben net begonnen met podcast filosofie maar ben wel benieuwd naar andere aanraders.

1 like

Een vriend van me luistert deze graag. Is wel in het Engels.

4 likes