Podcasts #2

Sws snap ik zijn toegevoegde waarde niet

10 likes

Dat is een understatement - wat een walgelijke vent is dat. Ongepaste opmerkingen, seksistisch en dom.

3 likes

Ik vind echt serieus dat er trigger warnings voor etende mensen in podcasts moet komen. Echt iedereen eet of drinkt tegenwoordig en ik heb m’n telefoon net op de grond gesmeten en ben gaan huilen. Geen grap. Ik snap dat echt niet, het enige wat je moet doen is 30 minuten in een microfoon praten. Hoe moeilijk kan het zijn.

9 likes

Hier ben ik het helemaal mee eens. Voor mij ook echt een reden om het direct af te zetten. Luisterde laatst een van de nieuwere afleveringen van Opscheppers en daar zaten ze allemaal te eten met veel te veel geluid, echt horror (en hallo misofonie).

1 like

Dit is best wel een heftige reactie op eetgeluiden. Kan je niet gewoon de podcast uitzetten zodra je eetgeluiden hoort? Zeker bij podcasts over eten lijkt het me logisch daf ze soms eten!

17 likes

Ja weet ik maar soms onderschat ik het voor mezelf en dan denk ik ‘stel je niet aan’ maar ik raak er toch een soort van van in paniek? Echt een bizarre reactie

3 likes

Zo leuk, ik kwam Sagid van Die muziekpodcast tegen bij de film van Beyoncé en heb haar toen even aangesproken en nu hoorde ik net een kleine shout out in de laatste podcastaflevering :smile::heart_eyes:

18 likes

Ik snap niet waarom de kwaliteit van de fragmenten van mensen die wat inspreken bij nieuwe Aaf en Lies ZO slecht is. Please Gijs, je bent zelf podcastmaker, dit is toch niet oke

9 likes

Vgm is het gewoon luiheid, ingesproken in een voicebericht via whatsapp en Aaf die het afspeelt bij de microfoon

6 likes

Wasda? Afkeer van vrouwenstemmen ofzo?

Edit: oke, bijna: haat tegen geluid

3 likes

Wat heeft Gijs daarmee te maken, is hij de producer?

2 likes

Gijs is een van de gasten die een stuk ingesproken heeft met zeer matige audiokwaliteit

1 like

Ah ok. Is het dan niet aan Aaf en Lies zelf om de kwaliteit te verbeteren ipv degene die het inspreekt?

1 like

Prachtige podcast inderdaad! De laatste aflevering was bij mij die van Alma (ik heb hem vandaag beluisterd!), daar heb ik ook wel echt om moeten huilen.

7 likes

Ja ik had niet door dat dat het probleem was, ik dacht dat het gewoon heel slecht opgenomen was. Ik lag het te luisteren voor het slapengaan en werd er gewoon boos van, zulke slechte kwaliteit.

Zag op insta ook een filmpje dat Lies haar telefoon bij de microfoon houdt voor, ik neem aan, het afspelenvan een audio fragment. Echt hoe onprofessioneel??!

3 likes

Maar van die over die groepsverkrachting in een bar werd ik echt onpasselijk.
Zit vol met victim blaming en allerlei misvattingen over verkrachting/ consent (en wanneer je in staat bent dat te geven), niet alleen vanuit de advocaat maar ook vanuit de hosts.

8 likes

Ja dit vind ik daar vaker bij zaken als verkrachtingen of zedenmisdrijven waarbij de advocaat die daar zit de advocaat is van de pleger/verkrachter. Het zijn altijd goede jongens/mannen, nog nooit iets gedaan, geen bewijs enz. Heel soms zegt die Christian/Wouter iets goeds tussendoor maar meestal geven ze die advocaat gelijk hoe die het heeft aangepakt.

2 likes

Ja die afleveringen sla ik altijd over

2 likes

Ik heb die aflevering ook geluisterd maar mijn gevoel erbij was meer van dat het heel duidelijk was dat het jurdisch nog niet gelijk liep met de nieuwe maatschappelijke normen. En daar werd aan het begin voordat de zaak besproken werd ook even aandacht aan geschonken. Maar ik vind het ook lastig omdat ik dan denk van zo zou het niet moeten zijn maar ze bespreken wel hoe het juridisch zit en niet hoe het zou moeten zijn of hoe het mogelijk wordt met de nieuwe zedenwet die er al 600 jaar aan zou komen. Daarvoor is het niet de podcast.

2 likes