Podcasts #2

Oeh deze ga ik luisteren. Ik moest altijd mee naar deze kerk maar vond het echt verschrikkelijk maar mijn moeder was echt groot fan en keek het ook via de app en zo.

Een medewerker van haar/familievriend had ook een broertje van mijn leeftijd die een vrij ernstige nierziekte had en met spoed een transplantatie nodig had. Die is toen ook daar geweest voor “genezing” maar dat werkte natuurlijk niet en er was niemand in de directe omgeving die een geschikte donor kon zijn. Alle familieleden waren voor de rest namelijk omgekomen in een vrij ernstig auto-ongeluk. Ik wou mij toen nog laten testen op geschiktheid maar werd toen de volgende dag gebeld dat hij overleden was. Ik dacht echt dit is het moment dat mijn moeder in gaat zien hoe nep het was, maar nee het was allemaal God’s wil. Ik snap überhaupt echt niet dat mijn moeder hierin geloofde want ze is gewoon opgeleid als militair verpleegkundige. Gelukkig was het niet zo ver dat ze niet geloofde in medicijnen (juist het tegenovergesteld), maar ik vond het überhaupt al vrij shockerend dat ze met iemand die in levensgevaar verkeerde gewoon 12 uur heen en terug ging reizen in de hoop op een wonder.

4 likes

Bedankt voor deze tip! Heb nu een stuk of 5 afleveringen geluisterd en er al zoveel van geleerd.

5 likes

Wiwa en Fred van djvt hebben een podcast genaamd 3 kwartjes waarin ze 3 steeds random liedjes bespreken, die ze zelf meenemen of ingezonden worden door een luisteraar. En tussendoor kletsen ze over van alles. Erg leuk!

6 likes

Ik ben het echt al bingend gaan luisteren en ik ben nu bij aflevering 7. Ik vind het vooral interessant om nu te weten hoe die “wonderen” dan verricht werden en die blasphemy video waar het over gaat die ken ik volgens mij wel en op basis van stem weet ik ook bijna 100% zeker dat ik Rhea/Rachel weleens heb gezien. Dus dat is wel intens. De dingen over dat mensen stierven alsnog wist ik wel natuurlijk, maar van het fysieke en seksuele geweld wist ik niks. Het verbaast mij ook niet. Ik denk dat op basis van de podcast je niet eens in kan schatten hoe groot het was en iemand met zoveel macht over zoveel mensen gaat er helaas zelden netjes mee om.

En bepaalde dingen zijn echt heel herkenbaar. Ik was “wit” dus als ik daar was dan werd ik altijd naar voren getrokken en dan stond ik vooraan als de camera langskwam. Terwijl niet iedereen werd überhaupt uitgekozen om in die rij te staan. We kregen dan ook cadeautjes die zogenaamd moesten beschermen en werden aangemoedigd om het te verkondigen. In die rij kwam TB Joshua dan langs en “legde” zijn hand op je hoofd. In werkelijkheid duwde hij gewoon heel hard en dat je echt je best moest doen om rechtop te blijven staan. Maar dat maakte niet uit want als je viel werd je genezen verklaard en/of was je bezeten door een demoon die bestreden moest worden. Dus de eerste keer was al duidelijk dat hij mensen expres zo hard duwde maar ja zoals je hoorde in de podcast werd dat dan verklaard als dat de Power of God aanwezig was en die was gewoon zo sterk

4 likes

Mensen die podcasts luisteren om in slaap te vallen, waar luisteren jullie naar?

Mijn favoriet is Noble Blood omdat ik die podcasts echt heel leuk vind (dus hij houd mijn aandacht vast) en lekker rustig is.

Daarnaast luister ik de laatste tijd veel naar Lore, Sleep with me of BBC in our time.

Daarnaast soms naar Sleep and Sorcery of Nothing much matters.

Maar ik heb niet altijd zin in dezelfde podcasts. Dus ben benieuwd of jullie nog leuke tips hebben.

4 likes

misschien drifting off with joe pera!

en as the seasons turn is misschien ook wel geschikt (elke maand een podcast over wat er gebeurt in de natuur, tradities, enz)

1 like

The rest is history als ze geen gasten hebben. Luister vaak de aflevering dan ook nog eens de dag erna om wel mee te krijgen at ze zeggen maar het kabbelt heerlijk weg om mee in slaap te vallen

1 like

Aaah ik heb ook een hele tijd Lore geluisterd om in slaap te vallen. Inmiddels luister ik liever een Nederlandse rustige podcast: Onbehaarde apen, Napleiten, NRC vandaag, Volkskrant elke dag, Rudi & Freddie bijvoorbeeld.

1 like

Moordcast, Marc marie en isa, aaf en lies, echt gebeurd, universiteit van Nederland.

3 likes

Love Marc Marie maar om mee in slaap te vallen??

4 likes

Hahaha ja bij mij lukt het :joy:

Wel grappig dat je op Marc marie reageert en niet op moordcast. Verhalen over moord voor het slapen gaan is prima maar Marc marie wordt te gek!

3 likes

Ja die podcast zou ik sowieso niet aanraden met die jolige muziekjes in het begin en hun manier van vertellen

1 like

Eeuw van de amateur tegenwoordig haha. Niet echt een compliment misschien maar die stem van Botte :sleeping: En luister ook graag naar nooit meer slapen of met groenteman in de kast

3 likes

Love true crime om mee in slaap te vallen, droom er gelukkig nooit gek over.

Heeft er iemand nog een goeie Engelstalige true crime? Luister alleen Nederlandse maar ben er wel een beetje doorheen qua inslaap vallen haha!

3 likes

Hier wat aan?

9 likes

Omg ja 🫶

3 likes

Heb je ook zo’n lijstje met Nederlandse?

1 like

Ja

15 likes

Ik luister de laaste tijd veel naar Sinisterhood. De recentere aflevering over een verdwijning om Australië is echt zo Wft. Hun paranormale/ufo etc afleveringen vind ik wat minder maar de true crime afleveringen vind ik erg goed.

En National Park after Dark maar die hebben wel echt veel te veel reclame breaks.

3 likes

Ik vind Morbid erg goed! Is ook gelijk één van de enige true crime podcasts die ik aankan, het zijn vooral vintage cases. De hosts zijn twee zussen, ik vind hun dynamiek heel gezellig!

1 like