Podcasts #2

Drommels drommels en nog eens drommels, jij bamihap, dat is niet de kolonel maar de baron!!!

13 likes

De laatste tijd luister ik graag naar De Publieke Tribune, het is een programma dat op de radio is maar dus ook als podcast online wordt gezet. Coen Verbraak interviewt mensen (ervaringsdeskundigen) over bepaalde actuele onderwerpen. Ik vind het sowieso altijd fijn om naar Coen Verbraak te luisteren maar vind ook zeker dat er interessante onderwerpen bij zitten (bijvoorbeeld mensen uit wiens familie iemand vermist is geraakt, ptss onder hulpverleners, leven met niet aangeboren hersenletsel, ā€˜slimmere’ kinderen van ouders met een verstandelijke beperking). Niet elk onderwerp vind ik even boeiend maar het heeft zeker wel verhalen die de moeite waard zijn

8 likes

Ohja duhhhh

2 likes

Die laatste podcast van op hoop van zegen :grimacing:wat een zielig verhaal

3 likes

En goed nieuws: als je ze eenmaal allemaal geluisterd hebt kun je gewoon weer opnieuw beginnen want de tweede keer is het nog steeds super leuk! (Vind ik)

1 like

Jammer, want de afleveringen zijn zo goed! Lees in dit topic trouwens altijd minder positieve reacties over live shows?!

1 like

Ja dat had ik ook, vond het niet zo grappig :sweat_smile:

3 likes

Docs?

1 like

Ik heb dat eigenlijk altijd met live shows van podcasts, de laatste Co en zo was ook wat minder omdat ze duidelijk minder in hun comfort zone zaten zo in die boekhandel. Peptalk live doet me ook niks, zelfde voor Eeuw van de Amateur. :sweat_smile:

7 likes

Eens! Snap de live-hype ook totaal niet. Vond Co&Zo gewoon een beetje ongemakkelijk om naar te luisteren deze week terwijl het echt m’n lievelievelievelings podcast is normaal.

9 likes

Ik sla de live opnames van podcasts ook altijd over, niks aan.

7 likes

Haha ik was hier live bij en ze voelden zich inderdaad beetje ongemakkelijk. Was leuk om live aan te sluiten maar denk het online terughoren was niet zoveel aan. We waren ook maar met ik denk 10 luisteraars ofzo die dag.

2 likes

Luistert iemand Ik Ken Iemand Die? Die dynamiek met Hanneke steeds (en hoevaak kan je Dorus noemen?) - zijn ze elkaar een beetje zat?

1 like

Oh, ik vind live shows van podcasts die ik luister juist altijd zo leuk klinken (Bechdel Cast, Off Menu, Ringer Verse) en zou echt graag eens eentje bijwonen, maar is altijd in US/UK…

1 like

Ik luister al een tijdje niet meer omdat het echt nergens over gaat. Vind het echt zo slap, gaat nauwelijks meer over kinderen waar ze ooit mee begonnen. Ben nu wel benieuwd

4 likes

Ik luister nog. Snap wat je zegt, vaak benoemen dat Hanneke ā€˜de populairste’ is enz. Vind de afleveringen als ze een gast hebben (bijv laatst met Sarah Sluimer) duidelijk beter. Dan is het gesprek wat doelgerichter, anders is het gewoon een uur slap lullen en anekdotes vertellen die vaak al eerder verteld zijn

5 likes

Ik was gister bij Aaf en Lies in het theater en vond het ā€œwel geinigā€ maar ook best een hoog boomergehalte en veel te veel publieksparticipatie! (En ik snapte echt nĆ­ks van die gezelligheidsmeter, wat een niet grappige grap?).

Ohja en mijn zus en ik vroegen ons af, zijn die ingezonden problemen nou echt elke avond nieuw? Dus mensen die hier ook geweest zijn, hadden jullie ook de vriend die alles netjes wilde schilderen, de oost indische dove vriend en die vriendin die vroeg of haar 20 jarige dochter mocht komen logeren? :smile:

2 likes

Nee, andere vragen en er reageerden ook mensen op de vraag van Lies & Aaf ā€˜is je vraag zo beantwoord?’.

6 likes

De eerste kroegpraat podcast aflevering van Liesbeth Rasker luistert lekker weg. Wel weer zo’n standaard format waarbij een luisteraar een probleem heeft dat moet worden opgelost, maar maakt het niet minder leuk

2 likes

Ik wil ā€˜het oordeel van de officier’ even tippen. Luistert heerlijk weg in de zon :heart:

Het gaat over true crime, maar niet de gruwelijke kant, vooral hoe werkt het werk als officier.

7 likes