Poe, de nieuwe Serial is echt ouderwets goed ben echt mega fan
Ik ben er ook geweest een half jaar terug en ik vond het echt een vette tegenvaller. Het was inderdaad nogal truttig en dat hele gezelligheidsthema vond ik ook ontzettend duf.
De laatste DOCS extra is ook een aanrader, De Bloemendal tapes
Mijn zus tipte me de podcast Redders op Zee, erg mooi, aanrader! Over de KNRM en gemaakt door Roelof Hemmen.
Ik werd na aaf en lies doorgestuurd naar Relnichten, maar wow deze guys gaan een show doen in het de la mar? Het is echt zulke prut.
Ik zag dit voorstukje voor de Havermelkelite podcast maar dit lijkt wel een sketch
Ja ik vraag me af wat dit ook nog toevoegt na Schaamteloos Randstedelijk, de onderwerpen zullen waarschijnlijk heel erg overlappen
Heb sowieso een haat/liefde voor de Havermelkelite. Een beetje grappig doen over de Havermelkelite maar zichzelf daar ondertussen toch ook veel te serieus voor nemen Terwijl hij zelf toch ook de belichaming is van deze elite, ik mis steeds meer zelfspot
Ik vind de verhalen in held in eigen verhaal altijd wel interessant, maar wat kan Iris eigenlijk slecht zo’n “interview” houden zeg. Alleen maar “toen gebeurde er dit, kun je er iets meer over vertellen” en vaak haakt ze niet eens in op wat de persoon echt zegt maar gaat ze gewoon door naar haar volgende vooraf bedachte vraag.
Volgens mij was ‘ie een keertje te gast bij een podcast van het Parool. Ik vond hem toen zo ergerlijk. Echt zo’n typische Amsterdammer die denkt dat Amsterdammers beter en meer authentiek zijn dan al die import in de stad. Hij was toen ook aan het mijmeren over de Roxy en dat hij dat mist. Terwijl hij een dreumes was toen die club was afgefikt.
Ah hier heb ik mijn ergernis teruggevonden
Het valt mij altijd op dat Iris weinig algemene kennis heeft
Gisteren deze podcast geluisterd over een fraudeur en zorgcowboy in de jeugdzorg. Bizar en vreselijk dat het zo lang duurde voordat er maatregelen zijn genomen.
Haha wauw oh wat erg dit!
Ik vind trouwens kroegpraat de podcast van liesbeth rasker verrassend leuk! Had er niet zo veel van verwacht, maar luistert lekker makkelijk weg
Voor liefhebbers van crime podcasts: Three. Gaat over de moord op Skylar Neese. Zij is vermoord door haar beste vriendinnen, zo evil. Had het verhaal al vaker gehoord in andere podcasts, maar dit is echt een deep dive van 9 afleveringen. Haar ouders werken er ook aan mee. Wel erg heftig vond ik.
De HME podcast vind ik niet zo’n aanrader. Die Jonas kan gewoon niet improviseren/ kan niet doen alsof hij improviseert. Alles is zo saai. Zijn geschreven teksten zijn stukken beter.
Ik ben dus eigenlijk wel heel benieuwd naar zijn boek en in hoe verre dat wel echt kritisch gaat zijn? Of in hoeverre het überhaupt een standpunt in gaat nemen ipv alleen beschrijvend te zijn? Want dat zou ik wel interessant vinden nog (maar ja verder vrees ik een beetje hetzelfde voor deze podcast als voor schaamteloos randstedelijk, dat het gewoon te veel aan de oppervlakte blijft, maar goed ben ook wel nieuwsgierig dus ga wel een keer luisteren)
Ik vind het al tijden zo uitgekauwd concept de havermelkelite dat ik me echt afvraag wat er überhaupt nog in dat boek kan komen te staan. Behalve het “duiden van de havermelkelite en refereren aan alle artikelen van the New York times die ook licht aan dat onderwerp raken”
Ja ik volg dat account ook al heel lang niet meer want het irriteerde me echt te veel, maar ergens heb ik bij hem nog wel het vertrouwen dat hij als hij de tijd neemt een goed kritisch stuk kan schrijven dus daarom nog wel enigszins benieuwd naar dat boek? Maar kan ook heel goed tegen gaan vallen hoor haha
Edit: ik zat net even naar de flaptekst te kijken, denk dat daar mijn indruk vandaan kwam dat het boek misschien/hopelijk wel kritisch gaat zijn
https://www.instagram.com/p/C5RMTeorgEG/?igsh=MTE2OWRjZzJ4dWRreg==
Ik geloofde dit ook eigenlijk echt niet
Gisteren heb ik de podcastreeks ‘de jongen zonder gisteren’ over een jongen die door een hersenontsteking op 21 jarige leeftijd zijn geheugen kwijtraakt. Daardoor weet hij niets meer van voor die tijd en moet hij helemaal opnieuw beginnen. De podcast mocht wel nog iets meer diepgang hebben, maar ik vond het toch een bijzonder verhaal. Je hoort hem, zijn familie en studievrienden uit Rotterdam. Al die perspectieven waren wel interessant. Heeft iemand anders deze reeks ook beluisterd?